
zdesko píše:..a ještě kontrolní otázka pro Curtisse..: Víš jak se řídil ten "Avrův" dabltrojplošník..?? Mám na mysli toho potaženýho balicím papírem a mající trojplošnou i VOP..
Sheya píše:Ohledně Demoiselly - já mám pocit, že tam byly jinak ocasní plochy.
Neměl byste někdo nějaký podrobnější plánek Demoiselly?
fokker píše:zdesko píše:..a ještě kontrolní otázka pro Curtisse..: Víš jak se řídil ten "Avrův" dabltrojplošník..?? Mám na mysli toho potaženýho balicím papírem a mající trojplošnou i VOP..
Nejsem Curtiss, ale bylo tam pod středním křídlom takové příčné břevno, spojené táhly s křídlem a tím se nakrucovala křídla buď na obou stranách současně (místo výškovky) nebo na každé jinak pro zatáčení. Na jedné fotce je ten mechanizmus vidět, ale teď ji nemůžu najít. Ale Avra z Báječných mužů se to už netýká, tam se nakrucují střední a horní křídlo pro zatáčení a výškovka je normální.
Václav Hochmuth píše:Sheya píše:Ohledně Demoiselly - já mám pocit, že tam byly jinak ocasní plochy.
Neměl byste někdo nějaký podrobnější plánek Demoiselly?
Strojov s názvom Demoiselle bolo asi tak 20...
Dodatok - ospravedlňujem sa, Demoiselle bolo meno pre stroj Santos Dumont XX. Pozor však na zámenu s typom XIX.
Václav Hochmuth píše:Dobová tlač nerozlišuje lietadlá ani dnes...
Santos Dumont však typ 19 spočiatku nazýval Libellule (typ 19bis dokonca Libellule 2). Meno Demoiselle dostal až dodatočne, predpokladám, že najmä z marketingových dôvodov (úspechy typu 20 a jeho rozbiehajúca sa sériová výroba).
Okrem známeho 14bis (typ 14 bola vzducholoď pod ktoru bol 14bis prepravovaný) postavil Santos Dumont z lietadiel (zvyšok sú vzducholode, prípadne modely) ešte typy 15 (zničený pri štarte), 17 (dokončený bol len trup) a 18 (hydroplán - dokončené len plaváky a nástavba trupu).
zdesko píše:Václav Hochmuth píše:Dobová tlač nerozlišuje lietadlá ani dnes...
Santos Dumont však typ 19 spočiatku nazýval Libellule (typ 19bis dokonca Libellule 2). Meno Demoiselle dostal až dodatočne, predpokladám, že najmä z marketingových dôvodov (úspechy typu 20 a jeho rozbiehajúca sa sériová výroba).
Okrem známeho 14bis (typ 14 bola vzducholoď pod ktoru bol 14bis prepravovaný) postavil Santos Dumont z lietadiel (zvyšok sú vzducholode, prípadne modely) ešte typy 15 (zničený pri štarte), 17 (dokončený bol len trup) a 18 (hydroplán - dokončené len plaváky a nástavba trupu).
..jj,takhle je to nejpřesnější.. a těch "dvacítek" bylo fakt hodně DRUHÚ..které se navzájem lišily nejen vzhledem tak i velikostí..že..?
Václav Hochmuth píše:zdesko píše:Václav Hochmuth píše:Dobová tlač nerozlišuje lietadlá ani dnes...
Santos Dumont však typ 19 spočiatku nazýval Libellule (typ 19bis dokonca Libellule 2). Meno Demoiselle dostal až dodatočne, predpokladám, že najmä z marketingových dôvodov (úspechy typu 20 a jeho rozbiehajúca sa sériová výroba).
Okrem známeho 14bis (typ 14 bola vzducholoď pod ktoru bol 14bis prepravovaný) postavil Santos Dumont z lietadiel (zvyšok sú vzducholode, prípadne modely) ešte typy 15 (zničený pri štarte), 17 (dokončený bol len trup) a 18 (hydroplán - dokončené len plaváky a nástavba trupu).
..jj,takhle je to nejpřesnější.. a těch "dvacítek" bylo fakt hodně DRUHÚ..které se navzájem lišily nejen vzhledem tak i velikostí..že..?
To naozaj áno, veď sa vyrábajú až dodnes (obzvlášť zaujímavá je Demoiselle s rotačným motorom Gnôme)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků