Ale protože jsem už před lety postavil Tatru 87 ve stříbrné barvě s SPZ Zikmunda a Hanzelky a následně Tatru 97, dávám zatím do příspěvku aspoň tyto.
Postřehy ze stavby T-87:
karoserie se skládá ze čtyř dílů. Řešení sestavení skeletu ze dvou podélně rozdělených dílů je trochu netypické, ale plně funkční a hlavně díky němu výrobce mohl lépe vylisovat detaily na bocích karoserie, včetně čalounění v interiéru. Přední a zadní kapoty jsou vylisovány odděleně. Mně se nelíbilo řešení prosklených dílů, které jsou sice relativně čiré, ale velice silné. Stavbu jsem zahájil zeslabením sloupků B (mezi předními a zadními dveřmi) a C (za zadními dveřmi) z vnitřní strany na minimum co plastik dovolil. Následně jsem si podle vylisovaného dílu bočního prosklení ořízl z tenké fólie nové díly, nalícoval je do vzniklého otvoru a uložil. U předního skla bylo nutné nejprve doplnit tenké sloupky v místě, kde je sklo lomené. Odebral jsem materiál pod předním sklem tak, aby sklon nově vzniklé plochy byl shodný se sklonem skla včetně menších bočních dílů. Následně jsem slepil poloviny karoserie a po zaschnutí upravil tvar a sklon v místě spoje. Poté jsem do vzniklého rohu na spodním okraji otvoru vlepil nit z plastiku, kterou jsem na horním okraji přilepil natupo ke střeše. Po zaschnutí spoje jsem nit lehce přibrousil do plochého tvaru. Následovalo vystřižení a nalícování tří dílů skel, které jsem nechal ve spodní části delší. Za tuto část jsem je po nastříkání karoserie přilepil. Ve viditelné části nejsou skla nijak fixována. Po nalícování putovala skla také do krabičky.
Na karoserii jsem zeslabil přední podběhy a kryty zadních kol, dolepil kapky světel na blatníky a vlepil průhlednou přepážku za zadními sedadly s maskou v místě okna. Ještě bylo nutné přilepit plech ze sady Extratech pod zadní SPZ, po obvodu dotmelit ke karoserii a tím bylo hotovo. Přední kapotu je pouze nutné slícovat s blatníky, žádné zvláštní úpravy nevyžaduje.
Na zadní kapotě jsem odbrousil žaluzie a nahradil je lepty, zeslabil plastik v místě vstupů vzduchu na bocích a opět slícoval s karoserií.
Ani podvozek si nevyžaduje nestandardní úpravy. Sestavení interiéru nečiní ani v kombinaci s plechy žádné velké potíže, podkladů je k sehnání dostatek přímo na stránkách firmy Attack, potažmo na internetu. Přístrojová deska a volant z leptů jsou vynikající, zvláště volant je velice pěkně provedený. Sedadla ze stavebnice jsou vyhovující, stačí lehce vystínovat.
Jednotlivé díly karoserie jsem odděleně nastříkal stříbrným sprejem Tamyia, vybarvil čalounění na bocích vnitřního prostoru a střeše a bylo možné přistoupit ke kompletaci modelu. Po sestavení hlavních částí jsem postupně dolepil předem nabarvené leptané díly – klaksony, kliky kapot, přední mřížku, tabulku přední SPZ, stěrače, zadní světla atd, a z obtisků aplikoval pouze československou SPZ.
Posledním bodem stavby bylo přilepení světel. Ta jsou o trošku větší než předlisované kapky a při jejich titěrnosti jsem rád, že jsem žádné neztratil. Skla jsem nalepil na „chromovanou“ samolepku, obstřihl a po obvodu dobrušoval tak dlouho, dokud jsem je samozřejmě lehce nepřebrousil. Pak už přišla jen kapka vteřinového lepidla a model byl hotov. V měřítku 1:72 je dlouhý asi 5 cm a to už není žádné malé auto. Velké díly jsou vylisovány ve velice slušné kvalitě a malé díly více než vhodně doplnil Extratech.
Takže teď ještě tu černou...
Honza
Naposledy upravil sedan1 dne 13 úno 2015, 15:18, celkově upraveno 1
Honza