Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Technika ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

REAL SCENES by rudovlas

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 38 • Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

REAL SCENES by rudovlas

Příspěvekod rudovlas » 03 úno 2025, 23:23

Zdravím všechny!

Taak, konečně jsem se odhodlal k založení svého stavěcího vlákna německé techniky v měřítku 1/35. A nebude to jen tak obyčejné vlákno. Nazval jsem si ho "REAL SCENES", co vlastně přímo odkazuje na to, co zde budu prezentovat. Brouzdáním po netu a v knížkách totiž člověk narazí na spoustu zajímavých fotek z války a některé z nich mne natolik zaujmou, že si je uložím do svých námětů na stavby a přesně ty budou předmětem tohoto vlákna. "Vdechnout život" reálné fotce a postavit co nejvěrnější podobu toho, co je na té fotografii, včetně kousku terénu. Navíc, protože se vždy zajímám o pozadí nebo "příběh", který se za tou fotkou skrývá a snažím se zjistit co nejvíce informací ohledně místa, času, operace, jednotky a nějaké širší historické souvislosti, bude mít toto téma menší přidanou hodnotu o to, co se mi podaří k té či oné fotce vypátrat. Hledání těchto věcí je zábava, ale na druhou stranu jsem si vědom, že některé ty informace někdy nemusí být (a nebudou) úplně 100% jistě pravdivý, jako spíš třeba pravděbodobný nebo jedna z možností, jak to mohlo být, ke které se osobně přikláním atd. ALE! vždy k tomu uvedu zdroj. Přesto bych byl rád, pokud tady napíšu nějakou blbost, nepravdu nebo budete někdo vědět více, tak mi sem neváhejte napsat a uvést věci na pravou míru. Za to budu opravdu vděčnej. Celkově to budou určitě projekty na dlouhou trať, tempo je pořád pomalé (a zítra vychází Kingdome Come II, sakra #-o :) ), no ale jak se říká: "pomalu, ale jistě!" ;-I
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To by tak bylo úvodem a rovnou představím svůj první projekt:

STURMGESCHÜTZ III AUSF.B EARLY
AYeHHS3DDLY.jpg


IMG_20250203_222209.jpg
Model od firmy Dragon, který použiji jsem dostal k Vánocům. No těším se, nebudete věřit, můj první Dragon :) krabici jsem už důkladně projížděl, je v tom tolik dílů navíc, že snad dobrou půlku ani na tenhle model nepotřebuju, zajímavé :-k Společně sním jsem si prozatím pořídil plechový fenders od Voyagera a antétu od fy Elefant. Na MN modeláři je spousta dalších věcí, co by se dalo dokoupit, ale teď vážně uvažuju jen o pásech. Na magic tracks sem neslyšel nic dobrýho, co si tak pamatuju, tak uvidím, ale pásy asi pořídím. Nebo co byste poradili s těma pásama?


IMG_20250203_221443.jpg
Nakonec dvě super knížky, který budou nápomocný k lepšímu výsledku.

Zde link na první debatu k fotce, určení jednotky a stroje. Děkuji mockrát cencul.sk a branik za pomoc a další supr fotky [-o<
viewtopic.php?f=2&t=154757

Nejtěžší věc na tomto projektu spatřuji v tý vodě, kterou sem ještě takhle velkou plochu nedělal, tak to je opravdu výzva na začátek, ale to je za dlooouho a určitě si nejdřív něco zkusím bokem nebo v nějaké vinětce. Příště se trochu rozepíšu o těch věcech okolo a snad ukážu první postup na modelu. Tak držte palce (:)
Naposledy upravil rudovlas dne 03 úno 2025, 23:34, celkově upraveno 1
Rudovlasovy vinětky 1/35: viewtopic.php?f=340&t=151430 nejnovější: "VIVE LA FRANCE, ÉTÉ 1914"
rudovlas
 
Příspěvky: 509
Registrován: 13 led 2019, 21:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: REAL SCENES by rudovlas

Příspěvekod cencul.sk » 03 úno 2025, 23:32

Výborne =D> Do tohto vlákna budem veľmi rád a často nahliadať :P
Uživatelský avatar
cencul.sk
 
Příspěvky: 2289
Registrován: 03 říj 2015, 13:25
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: REAL SCENES by rudovlas

Příspěvekod Tom.Vrabec » 04 úno 2025, 09:03

Ahoj, no to je pecka, taky budu moc rád chodit dívat [-o< :hurray: rád též stavím aspoň trochu podle reálných předloh, když to jde... Co se týče pásů, je tu myslím téma na 3D tištěné pásy...já na poslední dva modely použil QuickTracks a jsou celkem fajn (jakože cena vs výkon, tvarové přesnosti jsem nezjišťoval a neřešil). Ta voda bude fakt výzva, na to se těším... Jinač su na tom podobně; nového Jindru jsem stáhnul, už jenom čekám, až to uvolní #-o :grin:
Tomáš "Vrabec / Nádražák" Kosič
Uživatelský avatar
Tom.Vrabec
 
Příspěvky: 1685
Registrován: 07 led 2009, 14:08
Bydliště: Dobré Pole
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: REAL SCENES by rudovlas

Příspěvekod PANZERMEYER » 04 úno 2025, 13:14

Zdar,

super, zase se to technikaření tady o fous rozhoupe.
viewtopic.php?f=335&t=150123
viewtopic.php?f=335&t=35173
viewtopic.php?f=7&t=24626&p=444984#p444984
viewtopic.php?f=7&t=71101&p=1372067#p1372067
viewtopic.php?f=7&t=30807
PANZERMEYER
 
Příspěvky: 366
Registrován: 19 bře 2007, 00:15
Bydliště: Ostopovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: REAL SCENES by rudovlas

Příspěvekod RaK » 04 úno 2025, 13:28

Rád kouknu. Třeba mě to nakonec po letech taky vyhecuje na vlastní vlákno (:)

Na vodu koukni Sem. Osobně bych na tohle neměl odvahu a taky by mi bylo líto zalít model na trvalo. Má to ale něco do sebe.
Uživatelský avatar
RaK
 
Příspěvky: 1332
Registrován: 25 črc 2008, 20:41
Bydliště: Újezd u Hořovic
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: REAL SCENES by rudovlas

Příspěvekod Truhlík » 11 úno 2025, 18:35

Nejaky posun?
Uživatelský avatar
Truhlík
 
Příspěvky: 1613
Registrován: 29 zář 2012, 08:52
Bydliště: Tatranská 475/11 05952 Stará Lesná Slovensko
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: REAL SCENES by rudovlas

Příspěvekod rudovlas » 14 úno 2025, 22:16

Kluci zdar a děkuji všem za zájem, opravdu mě to těší.

Pásy: Tome díky, na to téma jsem úplně zapomněl, pročtu si to. Ještě bych tady chtěl dodat, že v tomhle vlákně nechci úplně řešit kdejakej šroubek nebo nýt, jde mi hlavně o celkový dojem, aby to prostě vypadalo jako na tý fotce. Samozřejmě, pokud něco budu vědět, že je na modelu špatně, tak se to pokusím opravit, ale není to priorita a popravdě... tohle mě baví jen do určíté míry.

RaK: děkuju za super video, neznal jsem, to se bude hodit. Po přečtení tvého příspěvku a shlédnutí videa jsem ale hned na začátku poprvé zapochyboval, jestli to není pro mě přiliš velké sousto... no ale uvidíme, nějak to dopadne. A jestli tě to inspiruje obnovit svoje vlákno, tak jedině dobře! ;-I

Tak a teď trochu (více) té omáčky kolem, co se podařilo zjistit. Protože by ale ten post byl mega dlouhej, rozhodl jsem se to servírovat po částech, vždy s nějakým postupem na modelu, aby to nebylo jen žvanění. Jdeme na to.

I. část – shrnutí z diskuze

STROJ – v odkazu výše, na první diskuzi, jsme se shodli, že se tedy jedná jisto jistě o StuG III Ausf.B a to podle několika charakteristických znaků: první kladka blíže k hnacímu kolu, širší pásy, starší typ napínacích kol, starší typ hnacích kol s osmi dírami, starší provedení schránky na zadýmovací granáty. Poslední dva jmenované znaky určují i to, že se jedná o časnou výrobní verzi, tedy EARLY verision, ikdyž se to asi normálně nepoužívá u tohodle vozidla, nebo já to aspoň nikde neviděl, ale myslím si, že se to takto dá označit, protože ještě v průběhu výroby této verze dostalo vozidlo novější typ hnacího kola se šesti dírami a novější provedení schránky na zadýmovací granáty. (zdroj: panzernet, Sturmartillerie, Strurmgeschütz vol.1,...). Tohle jsou ale celkem dobře známé věci.

Vesmír nám byl nakloněn a tak na tento konkrétní StuG existuje několik dalších fotografií z různého období (všechny fotky jsou ve vlákně na diskuzi, link v prvním připěvku, nebudu je znova nahrávat). Všechny jsou s jedním a tím samým markingem, což naznačuje, že to rozpětí nebude velké (otom více ve II. části). Já jsem na netu vyštrachal ještě jednu fotku navíc s tímto StuGem. Je to focené na stejném místě, při „koupání“ z jiné strany.
3_StuG.jpg


Na základě těch dvou fotek „při koupání“ v porovnání s naší fotkou, se domnívám, že koupání v řece, je starší záběr na tento stroj a to podle poškození levého konce blatníku, které je menší, než na naší fotce. (můj názor)
4_StuG.jpg


Takže kolem a kolem máme fotky ze všech úhlů, z podle mě podobného období, v co sem ani nedoufal. Jasně, na každé fotce jsou nějaké věci, detaily jinak, ale že se jedná jisto jistě o jeden a ten a samý StuG je mimo jeho marking doloženo také jedním společným rysem, kterého si všimnul cencul.sk a který můžete vidět skoro na všech jeho fotkách a to je poškození vzadu na pravém blatníku a jeho specifické prohnutí v jeho přední polovině (viz vlákno v diskuzi).

Tak, to by bylo takové shrnutí z té první diskuze a v příští části se trochu rozepíšu o samotné jednotce.

A teď malinko k prvnímu postupu na samotném modelu. Čekal jsem ještě na jednu zásilku, tak jsem si mezitím uklidil stůl (na to se těším vždykcky nejvíc :) ), vyměnil čepel skalpelu a poprvé říznul... Začal jsem kolama a kolečkama, nějaké to poškození gumových obručí a úprava názvu výrobce...
5_StuG.jpg


A měl bych hned na začátek jeden dotaz. Na Britmodeller sem našel pěknou stavbu dvou StuGů a ten modelář tam udělal takový zajímavý detail, že pojezdová kola z vnitřních stran nechal v suříku (viz foto), a někdo se na to zeptal proč a někdo jinej odpověděl (překlad): „Napadá mě usnadnění si lakování v továrně... základní nátěr z červeného oxidu byl lakován na spoustu dílů, než byly namontovány na tank... po namontování některých částí, jako mezi koly, by bylo velmi nepohodlné stířkat vrchní šedou, takže by se pravděpodobně neobtěžovali“. Co si otom myslíte? Byl vůbec pod šedivkou suřík? Já jsem měl za to, že se stříkala rovnou šedá. Dokáže to někdo uvízt na pravou míru? Je to jinak docela zajímavý nápad a detail :?
6_StuG.jpg

Rudovlasovy vinětky 1/35: viewtopic.php?f=340&t=151430 nejnovější: "VIVE LA FRANCE, ÉTÉ 1914"
rudovlas
 
Příspěvky: 509
Registrován: 13 led 2019, 21:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: REAL SCENES by rudovlas

Příspěvekod Tom.Vrabec » 18 úno 2025, 18:44

Zdar, tak super, že jsi začal ;-I K těm kolům - nevím tak úplně z hlavy, jestli jsem to už někde nezahlédnul...ale spíš bych nějaké takové "usnadnění" čekal na strojích z druhé půlky či konce války, na takhle ranný StuG bych to asi nedával. Jinak nepovažuju se za dostatečně fundovaného k nějakým soudům, ale myslím, že ta RAL 8012 se jako základ normálně používala i ze začátku války. Držím palce a posílám SZ :idea:
Tomáš "Vrabec / Nádražák" Kosič
Uživatelský avatar
Tom.Vrabec
 
Příspěvky: 1685
Registrován: 07 led 2009, 14:08
Bydliště: Dobré Pole
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: REAL SCENES by rudovlas

Příspěvekod Bobanski » 18 úno 2025, 21:05

Zajímavé vlákno. Budu se zájmem sledovat a držet palce, ať vydržíš!
Vstávat a cvičit modelařit!
Uživatelský avatar
Bobanski
 
Příspěvky: 7579
Registrován: 07 pro 2005, 18:30
Bydliště: Beroun (ex Karviná)
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: REAL SCENES by rudovlas

Příspěvekod eso rimmer » 22 úno 2025, 12:22

Držím palce, budeš potřebovat, vybral sis náročnou cestu....
Co se týče pásů kdybys chtěl do toho trochu investovat, tak naprosto perfektní jsou od Friulu, kovové. Za těch 27 Eur to stojí za to, když už tvoříš takové pěkné dio, tak by bylo škoda zabít to nekvalitními pásy.
seznam galerií
Uživatelský avatar
eso rimmer
 
Příspěvky: 704
Registrován: 18 led 2019, 17:37
Bydliště: Brno venkov
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: REAL SCENES by rudovlas

Příspěvekod cencul.sk » 23 úno 2025, 22:20

Dnes pri preliezaní netu, som objavil ďalšiu fotku tohto StuG-a, tak ti ju sem prihadzujem...
Přílohy
StuG III Ausf.B #III2, Stug.Batr.667 07.jpg
Uživatelský avatar
cencul.sk
 
Příspěvky: 2289
Registrován: 03 říj 2015, 13:25
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: REAL SCENES by rudovlas

Příspěvekod patrikk » 24 úno 2025, 16:21

Přípravu i námět máš parádní, takže jdem zvědav na další postup. Budu to tady sledovat
Uživatelský avatar
patrikk
 
Příspěvky: 547
Registrován: 13 led 2007, 19:09
Bydliště: Litomyšl
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: REAL SCENES by rudovlas

Příspěvekod rudovlas » 26 úno 2025, 15:05

Děkuji všem za podporu a sledování!

cencul.sk: Super, díky moc. Mimochodem, na tý fotce je krásně vidět: vepředu pozdější StuG III Ausf.B a ten druhý, z naší jednotky, ranná verze Ausf.B

Pásy pořídím určitě a ještě sem zapomněl na tažný lana. Hlaveň asi nebudu řešit. S ohledem na tu fotku předpokládám, že při takovým přesunu by ji měli pravděpodobně zakrytou, takže jí asi zakreju. Každopádně, v tý zásilce, na kterou sem čekal byly plechy od Aberu na venkovní cajky. Původně jsem chtěl použít zbytky z jiných plechů, taky Aber, na ty klipsny a tak, ale nakonec jsem si koupil tuto sadu přímo na StuGa, Když už tak už. Je tam ještě jedna sada o který přemýšlím, kde je převážně interiér, ale ten nechci nijak moc řešit, nebude skoro nic vidět, akorát že součást tý sady je právě krytka na kanón... ale to by šlo asi vyrobit doma, no ještě uvidím.
7_StuG.jpg
Zatím takhle doplňky...


Na tohodle StuGa od Dragonu jsem na netu našel jen jednu zdokumentovanou stavbu a to na Britmodeller, naštěstí tam použil i plechy Voyager, takže idkyž to nemá nijak zvlášť podrobně nafocený, chodím tam tak trochu opisovat, protože s plechama se pořád učím a jen nad těma blatníkama sem strávil dva večery, jak vůbec to chronologicky udělat s ohledem na ostatní postup při stavbě...

Dále ještě využívám videa z YouTube z restaurování skutečného StuGa Ausf.D, který je v lecčem podobný s Ausf.B:
I. část
https://www.youtube.com/watch?v=r2aFpy_LboI&t=1419s
II. část
https://www.youtube.com/watch?v=zloh2GOyR8Q
III. část
https://www.youtube.com/watch?v=iftJoV93R3s

Samotná stavba pomalými krůčky pokračuje, a protože se vyskytly první problémy, tak bych to tady rád trochu rozvedl... třeba to někomu dalšímu může pomoct.
8_StuG.jpg
Při sestavování sady pro napínací kolo, byste podle návodu měli přilepit i dílek B3 (B2), což jsem udělal, ale později litoval. Jsou to dílky poloviny krytu chránící část závěsu napínacího kola (nevím jak se to jmenuje), druhá půlka tý krytky je na zadním pancíři. Když to nenalepíte přesně, tak se to potom při usazení na vanu nesetká a musí se hodně upravovat. Takže podle mě je správný postup: 1) nalepit zadní pancíř, 2) provlíknout a nalepit závěs napínacího kola bez dílku B3 (B2), 3) dolepit dílek B3 (B2), který tam pak krásně sedne, s minimálním tmelením.

9_StuG.jpg
To je ta krytka o které mluvím.

10_StuG.jpg
S tím souvisí ještě jedna maličkost. Při kompletování napínacího kola, by se na první pohled mohlo zdát, že obě poloviny kol by měly mít ty díry proti sobě, návod ovšem správně ukazuje, že se mají slepit, tak aby byly vůči sobě vzájemně posunutý. Když se ale podíváme na další obrázky v návodu, kde je to kolo zobrazené už sestavené, je vždy nakreslené špatně, s dírami přímo proti sobě. To může být trochu matoucí.

11_StuGg.jpg
Uložení torzních tyčí, podle návodu značí, aby ty obdélníkový zdířky, kam přijde závěs, byly šikmo ve směru od spodu nahoru, přitom na stejném obrázku mají ramena závěsů kol opačný sklon od shora dolu a nejdou tak zasunout do zdířky na torzní tyči. Bohužel jsem v mysli nebyl o krok napřed a tak sem si toho všiml až když sem chtěl lepit ty závěsy. Nic, co by ale nevyřešil skalpel.


Tak a teď postup ze samotné stavby:
12_StuG.jpg
Vana a podvozek je výrobní verze Ausf.H, takže zde byly naznačeny ty boční nouzový průlezy, které StuGy neměli a tak je bylo potřeba zatmelit a vybrousit. Odstranění lišty podél vrchu celé vany... nějaké tmelení a hlavní práce se přesunuly na zadní část.

13_StuG.jpg
Lišta už z plechů Voyager + doplnění svárů na zadní části.

14_StuG.jpg
Sváry se povedly některé více, některé méně... Co se týká zadního pancíře, měl jsem ho prohnutý ven a celkově to byl asi zatím jedniný díl, který nepasoval a potřeboval větší úpravu. Jinak to zatím krásně lícuje.

15_StuG.jpg
Nejsou to úplně všechny sváry v zadu, ale (viditelnou) většinu jsem udělal. Vejfuky nebudu lepit na místo, trochu jim dám větší péči a budu je barvit zvlášť a pak dolepím.


A ještě bych se vrátil k těm plechům Voyager. Moc nerozumím, proč je ta hlavní dlouhá lišta, na vrchu vany, z rovného profilu, když na obrázku je to „vykrajovaný“. Podobná sada od Aberu, na StuG III Ausf.B od Tamiye je také vykrajovaná. Stavěl jsem StuG III Ausf. C/D od Bronca a ta byla taky vykrajovaná... Myslím, že tady to bude mít Voyager značně zjednudušený.
16_StuG.jpg


:-k ... tak zase příště =;
Rudovlasovy vinětky 1/35: viewtopic.php?f=340&t=151430 nejnovější: "VIVE LA FRANCE, ÉTÉ 1914"
rudovlas
 
Příspěvky: 509
Registrován: 13 led 2019, 21:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: REAL SCENES by rudovlas

Příspěvekod rudovlas » 02 bře 2025, 13:52

II. část - jednotka a marking

JEDNOTKA – Tento StuG patřil do stavu Sturmgeschütz - batterie 667 (děkuji cencul.sk, potvrzení – zdroj: Strumartillerie). Jednotka vznikla rozkazem 28.5. 1940, bojeschopná byla od 1.8. 1940, a tak se samozřejmě nestačila zúčastnit francouzského tažení, ale do Francie byla i tak poslána na cvičení pro operaci Seelöwe, která se, jak všichni víme, nakonec neuskutečnila. Z tohoto cvičení existují fotky jejích vozidel, ale s úplně jiným markingem... Baterie se nezúčastnila ani akcí na Balkáně a tak první nasazení přišlo až s operací Barbarossa, kde je jasně doložena právě s tímto markingem. Tam se pod armádou Sever zúčastnila tažením pobaltskými státy, Litvou a Lotyšskem a dále Sovětským svazem až k tehdejšímu Leningradu, v závěru roku 1941. (zdroj: Sturmartillerie, Strurmgeschütz vol.1, Lexikon der Wehrmacht, valka.cz, palba.cz).

Znak jednotky Sturmgeschütz - batterie 667
17_StuG.jpg
17_StuG.jpg (37.2 KiB) Zobrazeno 2189 krát


Tato jednotka vznikla těsně před zavedením nové organizační tabulky (KStN). Její struktura byla organizována podle starší KStN 445, jako samostatná baterie, čítající pouze 6 StuGů, kde ani velitel baterie ani velitelé jednotlivých čet neměli vlastní StuGy. Od druhé půlky roku 1940 a v první polovině roku 1941, byly nově vznikající jednotky Sturmgeshütz organizovány podle nové KStN 446 do Abteilungen (praporů) čítající každý z nich 18 StuGů, rozdělených do tří baterií, každá po šesti vozidlech. Z nějakého důvodu se ale z této samostané baterie (a 4 dalších starších baterií) nestal Abteilung, a zůstala dál organizována podle té staré tabulky pouze se 6 vozidly. (zdroj: Sturmartillerie)

MARKING – A dostáváme se k samotnému markingu našeho StuGu, kde najdeme římskou číslici III a malou dvojku. Podle KStN 445 se těch 6 StuGů rozdělovalo do tří čet (zug) po dvou vozidlech, tzn. že náš StuG je druhé vozidlo ze třetí čety (III). (zdroj: Sturmartillerie)

Ze stejného místa naší fotky brodění existuje minimálně ještě jedna fotka jiného StuGu, ze stejné jednotky, kde můžeme, podle jeho markingu, vidět pravděpodobně první stroj ze druhé čety (II) nebo první stroj ze třetí čety (III), fotka je ve vlákně v diskuzi. A je to ten samý StuG, co je na poslední fotce od cencul.sk. A měl bych otázku: Na obou fotkách má tento StuG co si jako vlaječku zapíchlou vzadu na korbě (viz foto). Přiznám se, že nevím co to může být a překvapilo mě, že je to i na té druhé fotce, protože mi přišlo jako že to na tu fotku „brodění“ vůbec nepatří... Neví někdo co to je?
18_Stug.jpg
18_Stug.jpg (23.74 KiB) Zobrazeno 2190 krát


A pokračujeme stavbou:

Dokončuji podvozek a tak na řadu přišly tlumiče. Stavebnice nám (neúmyslně) nabízí dva typy – starší a novější provedení. Podle návodu máme použít starší typ. Když se ale podíváme na fotky StuGů Ausf.B (ranné i pozdní), tak na naprosté většině fotek, co mám já a kde to jde rozpoznat, je ten novější typ. Na fotkách našeho StuGu to není úplně 100% vidět, ale podle mě je to ten novější typ, i s ohledem na fotku toho druhého StuGa ze stejné jednotky, který má 100% novější typ.
19_StuG.jpg
Vlevo starší typ, vyskytující se na verzi Ausf.A a vpravo novější typ.

20_StuG.jpg
Všechno fotky podvozku našeho StuGu a podle mě novější typ tlumičů.
20_StuG.jpg (32.84 KiB) Zobrazeno 2188 krát


Podvozek je hotový a zkušebně nasazený kolečka. Vzadu jsem doplnil ještě 4 malý sváry, kterých jsem si všiml na fotkách z restaurování a teď pokračuju na předku vozidla, kde jsem doplnil sváry na těch držácích a dál budou následovat servisní pokopy...
21_StuG.jpg

22_StuG.jpg

23_StuG.jpg

24_StuG.jpg

25_StuG.jpg


Ad sváry... Na těch fotkách ty sváry vypadají všelijak, ve skutečnosti to vypadá líp. Na druhou stranu, pořád nad nima přemýšlím... a nevím co s nima, jestli to nechat, nebo předělat nebo úplně odstranit. Jsou větší než by měli být a některé i o dost, ale jak říkám ve skutečnosti to nevypadá tak zle a třeba vzadu zas nebudou tolik na očích. Je to věc, kterou se taky učím, dělám ji teprve podruhé, ale je to docela zábava.. Co si o nich myslíte Vy? :-k
Rudovlasovy vinětky 1/35: viewtopic.php?f=340&t=151430 nejnovější: "VIVE LA FRANCE, ÉTÉ 1914"
rudovlas
 
Příspěvky: 509
Registrován: 13 led 2019, 21:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: REAL SCENES by rudovlas

Příspěvekod cencul.sk » 02 bře 2025, 14:40

rudovlas píše:MARKING – A dostáváme se k samotnému markingu našeho StuGu, kde najdeme římskou číslici III a malou dvojku. Podle KStN 445 se těch 6 StuGů rozdělovalo do tří čet (zug) po dvou vozidlech, tzn. že náš StuG je druhé vozidlo ze třetí čety (III). (zdroj: Sturmartillerie)

Skvelé rozklúčovanie =D> tu je prvý kúsok z prvej čaty
STuG III mit Kennung an der Front Vormarsch.jpg

rudovlas píše:tlumiče..... Na fotkách našeho StuGu to není úplně 100% vidět, ale podle mě je to ten novější typ

Ja tam vidím celkom jasne ten novší typ
StuG III Ausf.B #III2, Stug.Batr.667 02.JPG

rudovlas píše:Na obou fotkách má tento StuG co si jako vlaječku zapíchlou vzadu na korbě (viz foto). Přiznám se, že nevím co to může být a překvapilo mě, že je to i na té druhé fotce, protože mi přišlo jako že to na tu fotku „brodění“ vůbec nepatří... Neví někdo co to je?

Aj ja som si pri tej prvej fotke myslel, že to je nejaká retuš, ale na druhej fotke je jasné, že to tam mali asi naozaj.
Podľa webu panzerworld.com je to vlajka "Následuj ma".
Uživatelský avatar
cencul.sk
 
Příspěvky: 2289
Registrován: 03 říj 2015, 13:25
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 38 • Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY