Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Auto-Moto ‹ Walkaround
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Kawasaki ZX-RR

Odeslat odpověď
Příspěvků: 31 • Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

Kawasaki ZX-RR

Příspěvekod Charon » 20 říj 2009, 18:08

Zdarec po delší pauze a po dohodě s Wítou sem dávam další bajk nebo spíš další vývoj biku a tentokrát bude ukončen, poněvač příští rok už nenastoupí, škoda vždy patřila k příjemnému barevnému oživení. Vzhled biku patřil (i když to v týhle třídě jsou všechny a hlavně neokoukaný) k nejzajímavějšim a nejhezčim a podle mého skromného názoru i první verze motorky, které moc úspěchu nesklidily

KAWASAKI ZX-RR

Jak to začalo, jako vždy a u motorek pokaždý na prkně. Na fotkách vidíme vývoj desingu motorky a jednu velice zajímavou montáž. Tyto montáže a návrhy se objevovaly postupně během sezony 2002, po té je nahradily fotky motorky v depu nebo v akci na trati.
Motor pocházel ze superbike ZX-7RR, ale byl převrtán na objem 990 ccm, v motoru pracovalo vstřikování nové koncepce, podobné karburátorum. Motor dle tvrzení továrny disponoval výkonem 210 koní. Pracoval v klasickém zapalovacím cyklu s tipickym zvukem řadových čtyřválců s pravidelnym zapalováním, později bylo nepravidelné, ale o tom později.
Podvozek vycházel také ze superbiku, ale byl lehce upraven, bylo nutné přepracovat vstup vzduchu rámem k airboxu, který byl přesunut do krku řízení, respektive skrz krk řízení. Podvozek, jak je v této třídě zvykem, má plně nastavitelnou geometrii a to jak krk řízení, tak i čep kyvné vidlice (výměnnými excentrickými pouzdry)
Přílohy
85857_Kawasaki+photo+gallery-1280x960-nov20_jpg__original.jpg
85858___original.jpg
85859___original.jpg
85860___original.jpg
85861___original.jpg
85862___original.jpg
Naposledy upravil Charon dne 17 čer 2025, 10:30, celkově upraveno 4
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3791
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kawasaki ZX-RR

Příspěvekod Charon » 20 říj 2009, 18:11

fotky k předchozímu příspěvku, mechanická část
Přílohy
kawa_injecao.jpg
vstřikování Keihin
kawa_injecao.jpg (12.68 KiB) Zobrazeno 3202 krát
kawa_quadro.jpg
rozdíly rámů, ZX7RR X ZXRR
kawa_quadro.jpg (9.4 KiB) Zobrazeno 3202 krát
motogp_09.jpg
motor, vycházející ze ZX-7RR
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3791
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kawasaki ZX-RR

Příspěvekod Charon » 20 říj 2009, 18:12

tohle úplně první jezdící prototyp ZXRR, je v něm pouze upraven motor a rám, jinak i kapoty vychází nebo jsou shodné se ZX7RR

omluvte malé fotky, lepší sem nesehnal i za tyhle jsem rád

rám je podobný tomu, co známe z první ZX10 z roku 2004
Přílohy
k1 (1).jpg
k1 (1).jpg (6.16 KiB) Zobrazeno 3202 krát
k1 (2).jpg
k1 (2).jpg (57.96 KiB) Zobrazeno 3199 krát
kawasakigp1.jpg
kawasakigp1.jpg (5.69 KiB) Zobrazeno 3202 krát
Naposledy upravil Charon dne 27 dub 2010, 22:41, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3791
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kawasaki ZX-RR

Příspěvekod Charon » 20 říj 2009, 18:16

první nasazená v závodech, tahle jezdila v otevřené třídě Xtreme v japonských superbicích a sváděla prý velice zajímavé souboje se Suzuki XRE0 s Akirou Yanagawou v sedle
Přílohy
02tsukuba%20kawasaki%20zxr.jpg
GP1_ZXRR_5_race2.jpg
GP1_ZXRR_5_race2.jpg (21.78 KiB) Zobrazeno 3203 krát
k2 (1).jpg
k2 (2).jpg
k2 (3).jpg
k2 (3).jpg (10.54 KiB) Zobrazeno 3198 krát
k2 (6).jpg
k2 (6).jpg (12.31 KiB) Zobrazeno 3199 krát
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3791
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kawasaki ZX-RR

Příspěvekod Charon » 20 říj 2009, 18:21

další je již skoro motogp bike, s jediným rozdílem, že na téhle mašině je jiná podsedlovka, než u později nasazeného stroje v GP

minulost tohoto stroje je shodná s příspěvkem před tímhle tedy japonské superbiky, otevřená třída s A.Yanagawou v sedle
Přílohy
motogp_0.jpg
motogp_0 (1).jpg
motogp_0 (2).JPG
motogp_0 (3).jpg
motogp_0 (4).jpg
motogp_0 (5).JPG
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3791
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kawasaki ZX-RR

Příspěvekod Charon » 20 říj 2009, 18:31

Ták, je to tady. touhle verzí jsme se přesunuly od prototypového stádia do světa velkých cen.

Debut měla žabička při GP Pacifiku v japonském Motegi (13. závod) v roce 2002. V sedle byl opět A.Yanagawa v kvalifikaci zajel 15.čas, který v závodě překonal!! ovšem v 7. (jestli si to dobře pamatuju?) kole spadl po olejové skvrně a zlomil si pánev při ošklivém highsideru. Yanagawa pak již nenastoupil do konce sezony a zotavoval se, v sedle ho nahradil úřadující šampion Supersportů A. Pitt, který s žabičkou jel všechny závody do konce sezony, jeho nejlepší umístění bylo 13. místo ve Valencii.
Přílohy
02.jpg
02 (1).jpg
02 (2).jpg
02 (3).jpg
02 (4).jpg
02 (5).jpg
Naposledy upravil Charon dne 17 čer 2025, 10:32, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3791
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kawasaki ZX-RR

Příspěvekod Charon » 20 říj 2009, 18:36

testy po sezoně 2002

na motorce byla upravena podsedlovka z desingového hlediska, ale dílčích úprav doznal určitě i motor a podvozek

v sedle je možné vidět Garryho McCoye, Andrew Pitta a testovače Alexe Hoffmanna
Jako jedna z možností bylo možno do sedla angažovat brazilce Barrose, ale ten si řekl o 2 000 000 dolarů a on že dodá zkušenosti (skoro doslovná citace)
Přílohy
2003 (18).jpg
2003 (19).jpg
2003 (22).jpg
2003 (35).jpg
2003 (35).jpg (15.09 KiB) Zobrazeno 3170 krát
2003 (41).jpg
Kawasaki_McCoy_Smoky.jpg
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3791
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kawasaki ZX-RR

Příspěvekod Charon » 20 říj 2009, 18:46

model 2003

V sedla G.McCoy, A. Pitt a občas na divokou kartu jezdící i A. Hoffmann. Sezona byla rozčarováním, nic se nedařilo i když v průběhu sezony se motocykly přesunuly z konce pole do jeho středu, takže vývoj šel pomalu, ale poměrně úspěšně.
já osobně si myslím, že problém byl i v pneu Dunlopy prostě nebyly dobrá volba. Je fakt, že tiskové vyjádření Kawasaki před sezonou z ledna 2003 znělo, získat hlavně poznatky a postupně vyvýjet motocykl pro další sezonu. Bohužel po nepodařené sezoně 2003 se Garry s ZXRR rozloučil, řekl že má možnost zůstat další sezonu v motogp a jezdit na motorce, které nevěří nebo jet SBK, které nakonec vyhrálo (6.celkově). Možná udělal chybu ZXRR nové generace měla zcela jinou koncepci a možná by se mu na ní dařilo, nevím, každopádně jsme přišli o největšího showmana posledních let
Přílohy
1.jpg
1 (1).jpg
1 (2).jpg
1 (2).jpg (62.49 KiB) Zobrazeno 3165 krát
1 (3).jpg
1 (4).jpg
1 (5).jpg
Naposledy upravil Charon dne 15 pro 2009, 13:47, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3791
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kawasaki ZX-RR

Příspěvekod Charon » 20 říj 2009, 18:53

model 2004, testy

zcelá nové pojetí motogp biku, zmenšená na úroven 250, nové pneu (Bridge), nové jezdecké obsazení (S.Nakano a do základní sestavy se posunul A.Hoffmann)
motocykl, jak jsem psal byl zmenšen na úroven 250, ale motorka měla jeden problém a tím byl motor, byl jen lehce poupraven z modelu 2003, sice se zvedl výkon,ale díky starší koncepci motoru bylo maximum 235 koní a víc nic stehdejšími technologiemi. Motor měl stále pravidelné zapalování a klasický ventilový rozvod

Na tomto testovacím biku byl jinak předek a vlastně i airbox menší vstupy, později se to ještě změnilo, je to vidět i na fotkách z posledních testů, viz poznámka u foto
Přílohy
2004 (19).jpg
2004 (21).jpg
012104kawasaki_motogp.jpg
107824_Hofmann+action+1+Test+Sepang+2004-1280x960-feb12_jpg__original.jpg
107929_Nakano+action-1280x960-feb24_jpg__original.jpg
nový předek sání
bikepics-113444-full.jpg
nový předek sání
Naposledy upravil Charon dne 15 pro 2009, 13:50, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3791
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kawasaki ZX-RR

Příspěvekod Charon » 20 říj 2009, 18:58

model 2004, tak jak byl nasazen na začátku sezony

v různých závodech se měnilo i schéma svodů výfuků, pro tratě s důrazen na kroutící moment se dávalo schema 4-1 a pro rychlejší tratě 4-4
Přílohy
4.jpg
4 (1).jpg
4 (2).jpg
4 (3).jpg
4 (4).jpg
4 (5).jpg
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3791
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kawasaki ZX-RR

Příspěvekod Charon » 20 říj 2009, 19:07

Model 2004, pozdější závody

Asi v polovině sezony se na motorce objevil nový předek, ten se vyznačoval lepší aerodynamikou, trochu větší plochou a jiným tvarem sání
Přílohy
fc.JPG
fc (1).JPG
fc (2).JPG
fc (3).JPG
fc (4).JPG
fc (5).JPG
Naposledy upravil Charon dne 15 pro 2009, 13:51, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3791
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kawasaki ZX-RR

Příspěvekod Charon » 20 říj 2009, 19:27

model 2005

motorka vycházející z modelu 2004 od poloviny sezony, jen byl udělán nový motor - kompaktnější a malinko výkonější ( až v průběhu sezony dostala výkon větší než model 2004, motor měl nějaké dětské nemoci) - nejsem si jist, ale mam dojem, že motr měl již nepravidelné zapalování, podle fotek byla motorka stejná i v testech

Památný okamžik byla GP Číny kdy jel O. Jacque a dojel na 2. místě za Rossim, když projel celým polem jako nůž máslem. do té doby první bedna pro kawu

Jezdci Nakano a Hoffmann
Přílohy
2005.jpg
2005 (1).jpg
2005 (8).JPG
050222-hofmann-026.jpg
050409-zxrr-024.jpg
IMG_4525-c.jpg
Naposledy upravil Charon dne 20 říj 2009, 19:41, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3791
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kawasaki ZX-RR

Příspěvekod Charon » 20 říj 2009, 19:31

Model 2006, předváděcí a částečně i testovací verze ( jen někde)

Tato verze (kapoty) nebyla v závodech nasazena

Motor měl již pneumatické ovládání ventilů a výkon byl srovnatelný i s hondou na rovinkách na tom byly stejně. Platí pro ni, jako pro modely 2004-2007, že měla výfuky 4-4 pro rychlé tratě a 4-1 pro tratě s důrazem na kroutící moment, tedy pomalé tratě

Jezdci Nakano, De Puniet
Přílohy
2006.jpg
2006 (1).jpg
DSCN3064.jpg
DSCN3064.jpg (30.89 KiB) Zobrazeno 3120 krát
P9230231.jpg
ZX-RR_left.jpg
ZX-RR_Shinya_2006.jpg
Naposledy upravil Charon dne 15 pro 2009, 13:53, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3791
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kawasaki ZX-RR

Příspěvekod Charon » 20 říj 2009, 19:35

model 2006 začátek sezony

na začátku sezony jezdila ZXRR s přední kapotou jako v sezoně předchozí, testovací verze údajně měla špatnou aerodynamiku a nedávala motoru dostatek vzduchu
Přílohy
06.jpg
06 (1).jpg
06 (2).jpg
06 (3).JPG
06 (4).jpg
06 (5).jpg
Naposledy upravil Charon dne 15 pro 2009, 13:54, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3791
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Kawasaki ZX-RR

Příspěvekod Charon » 20 říj 2009, 19:40

Model 2006, od GP Holanska

Od GP holanska do konce sezony se na motocyklu objevil nový předek s lepším obtékáním vzduchu, lepším přiváděním vzduchu k chladiči a do motoru. Hned v GP holanska dojel nakano na druhém místě a zabydlel se stabilně v první desítce někdy i pětce

na divokou kartu duo kawy doplnil Naoky Matsudo (8)
Přílohy
G06OKAWA001.jpg
06zxrr1.jpg
DSCN1442.jpg
DSC_0108_portugp06[1].jpg
G06QNAKA304.jpg
IMG_01670_big.jpg
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3791
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 31 • Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na Walkaround

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY