Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Technika ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

ICM 1:35 Studebaker US6 w/Soviet Drivers-pohled do krabičky

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 4 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

ICM 1:35 Studebaker US6 w/Soviet Drivers-pohled do krabičky

Příspěvekod KING TIGER » 27 led 2021, 16:06

http://www.modelimex.cz
ICM 1:35
Kat.č. 35510
Studebaker US6
with WWII Soviet Drivers

Studebaker US6 byl legendární americký vojenský nákladní a užitkový automobil vyráběný v době druhé světové války. V rámci dohody o půjčce a pronájmu (Lend - Lease) byly dodávány i do Sovětského svazu. V roce 1940 byl hlavním velením armády Spojených států vypsán konkurs na univerzální „střední“ náklaďák s třemi nápravami, který měl mít nosnost alespoň dvě a půl tuny a pohon všech náprav. V polovině roku 1941 se rozběhla sériová výroba v továrně South Bend v Indianě a probíhala až do srpna roku 1945. Větší část vyrobených vozidel skončila v rámci dodávek Lend-Lease u spojenců, zejména v SSSR. Vozidlo bylo vyráběno ve vícero verzích, se dvěma nebo s třemi hnacími nápravami (6x6, nebo 6x4), ve dvou velikostech rozvoru (krátký 3759 mm a dlouhý 4115), se dvěma typy kabin (plechovou a plátěnou). Existovalo celkem třináct továrních nástaveb, ty se rozlišovaly označením od U1 až po U13. Automobily sloužily nejen jako nákladní vozy, ale i jako nosiče různých nástaveb, např. palivové cisterny, dílenské vozy a jiné. Z nich však nejvíce zajímavá je sovětská konfigurace s raketometem Kaťuša. Do ruku 1945 bylo vyrobeno něco okolo 200 tisíc vozů, z toho většinu dostal Sovětský svaz. Sovětskými vojáky byl tento automobil velmi oblíben a dostal od nich přezdívku „studěr.“ V době osvobození Československa v roce 1945 se tak s těmito automobily setkávali Češi jak u amerických, tak u sovětských vojsk. Studebakery používali za války i českoslovenští vojáci, po druhé světové válce měla automobily ve výzbroji i Československá armáda. Některé vozy ukořistila i německá armáda a hojně je využívala.

1) US6 – U1 valník s krátkým rozvorem
2) US6 – U2 valník s krátkým rozvorem s navijákem
3) US6 – U3 valník s dlouhým rozvorem
4) US6 – U4 valník s dlouhým rozvorem s navijákem
5) US6 – U5 cisterna s dlouhým rozvorem pro 750 galonů (2.800 litrů)
6) US6 – U6 tahač návěsů s krátkým rozvorem 6x4 (bez předního náhonu)
7) US6 – U7 valník s dlouhým rozvorem 6x4 (bez předního náhonu)
8) US6 – U8 valník s dlouhým rozvorem 6x4 s navijákem
9) US6 – U9 podvozek s kabinou s dlouhým rozvorem
10) US6 – U10 sklápěč dozadu s krátkým rozvorem
11) US6 – U11 sklápěč dozadu s krátkým rozvorem s navijákem
12) US6 – U12 sklápěč do stran s krátkým rozvorem
13) US6 – U13 sklápěč do stran s krátkým rozvorem s navijákem

Novinka představuje přebal modelu amerického nákladního automobilu Studebaker US6. Výrobce tento model poprvé vydal v roce 2007, pod kat.č. 35511. Nově k němu přidal dvě figurky sovětských řidičů ze své sady RKKA Drivers (1943-1945), kat.č. 35643. Rámečky jsou zabaleny do jedné standardní krabičky s výklopným víčkem, ta je vložena do samostatného obalu. Na jeho povrchu můžeme obdivovat krásně vyobrazenou malbu samotného vozidla společně s jedním z řidičů. Po otevření krabičky uvnitř nalezneme šest rámečků včetně části kabiny ze světle-šedé hmoty, jeden s transparentními díly, tři manuály a jeden obtiskový aršík. Plast je přiměřeně tvrdý s dobře vylisovanými detaily, dělící rovina je téměř neznatelná. Stopy po vyhazovačích nalezneme většinou na vnitřních částech některých dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Rám podvozku je složen z několika dílů, dvou podélných nosníků, které jsou spojeny několika poříčními nosníky. Udržet geometrii nebude složité, výrobce totiž nezapomněl přidat vodící prvky pro snadnější sestavení. Součástí rámu jsou i převodovka a motor, k motoru postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Kabina je složena z několika částí, její interiér je zpracován kvalitně včetně mnoha detailů. Přístrojovou desku může modelář vylepši pomocí budíků z obtisků. Dveře řidiče a spolujezdce po menších úpravách můžeme ponechat otevřené, díky tomu interiér mnohem lépe vynikne. Nákladový prostor přímo vybízí k jeho zaplnění rozličným nákladem. Zadní sajtnu můžeme sklopit, společně s ní i obě postranní lavice pro přepravu mužstva. Jednotlivé "rámy" pro plátěnou střechu lze umístit ve dvou různých pozicích, složené nebo rozmístěné ve sloupcích. Transparentní díly jsou krásně čisté, bez jakéhokoliv poškození. Rámeček s nimi je zabalen v samostatném sáčku, díky tomu je dobře chráněný před případným poškozením. Manuál je přehledný a dobře vytištěný, díky tomu nás provede celou stavbou bez větších problémů. Na jeho první straně jsou vyobrazeny rámečky s jednotlivými díly a jejich číslováním. To modelář v průběhu stavby určitě ocení, jelikož na rámečcích nejsou čísla uvedena. Obtisky jsou kvalitní, mají tenký krycí lak, obsahují i budíky pro přístrojovou desku. Na výběr máme ze šesti vozidel z toho jsou tři z území Československa včetně vozu s nápisem "PRAVDA VÍTĚZÍ":
- Studebaker US6/U3, 3rd Byelorussian Front, Lublin, Summer 1944
- Studebaker US6/U3, 2nd Ukrainian Front, Praga, May 1945
- Studebaker US6/U3, 2nd Ukrainian Front, Praga, May 1945
- Studebaker US6/U3, 1st Polish Army, Germany, May 1945
- Studebaker US6/U3, 1st Czechosloovak Army Corps, Czech, May 1945
- Studebaker US6/U3, 8th Air Force, USAAF, England, 1944

Součástí krabičky jsou i dvě figurky sovětských řidičů. Jejich díly jsou rozloženy do jednoho rámečku, který je rozpůlen na dvě poloviny a zabalen do samostatného sáčku. Výlisky mají pěkné detaily, jsou odstříknuty bez propadlin a otřepů. Při bližším pohledu na jednotlivých dílech nalezneme jemnou dělící rovinu, kterou snadno začistíme ostrým skalpelem. Obličeje obou postav jsou krásně ztvárněny včetně knírku na jednom z nich. Manuál pro sestavení obou figurek je vytištěný na jednom křídovém papíru o velikosti A4. Na přední straně je vyobrazený rámeček, společně s barevným rozcestníkem pro barvy Revell a Tamiya, který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Na druhé straně je umístěn návod pro sestavení figurek a jejich následné zbarvení.

Náhled na krabičku a manuály:
krabička.jpg


Manuály:
manuál 1.jpg

manuál 2.jpg

manuál 3.jpg

manuál 4.jpg

manuál 5.jpg

manuál 6.jpg

manuál 7.jpg

manuál 8.jpg

manuál 9.jpg

http://www.ju-88.wz.cz




"Model nedělá modeláře, ale modelář dělá model"
Uživatelský avatar
KING TIGER
 
Příspěvky: 2916
Registrován: 16 črc 2004, 10:18
Bydliště: PRAHA 4
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ICM 1:35 Studebaker US6 w/Soviet Drivers-pohled do krabi

Příspěvekod KING TIGER » 27 led 2021, 16:07

http://www.modelimex.cz
Manuály II:
manuál 10.jpg

manuál 11.jpg

manuál 12.jpg


Rámečky:
rámeček 1.JPG

rámeček 2.JPG

rámeček 3.JPG

rámeček 4.JPG

rámeček 5.JPG

rámeček 6.JPG

rámeček 7.JPG

http://www.ju-88.wz.cz




"Model nedělá modeláře, ale modelář dělá model"
Uživatelský avatar
KING TIGER
 
Příspěvky: 2916
Registrován: 16 črc 2004, 10:18
Bydliště: PRAHA 4
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ICM 1:35 Studebaker US6 w/Soviet Drivers-pohled do krabi

Příspěvekod KING TIGER » 27 led 2021, 16:09

http://www.modelimex.cz
Rámečky II:
rámeček 8.JPG

rámeček 9.JPG

rámeček 10.JPG

rámeček 11.JPG

rámeček 12.jpg

rámeček 13.JPG

rámeček 14.JPG


Za poskytnutý vzorek bych rád poděkoval dovozci, společnosti Modelimex a výrobci firmě ICM.
V případě zájmu mohu nafotit i jiné detaily tohoto modelu.
http://www.ju-88.wz.cz




"Model nedělá modeláře, ale modelář dělá model"
Uživatelský avatar
KING TIGER
 
Příspěvky: 2916
Registrován: 16 črc 2004, 10:18
Bydliště: PRAHA 4
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ICM 1:35 Studebaker US6 w/Soviet Drivers-pohled do krabi

Příspěvekod sobi » 27 led 2021, 19:39

jake kvality jsouty obtisky? Mate nekdo zkusenost?
Na stole: 1:35 SD-100 Dragon
2020 1:32 Caudron C.714 Fin, SH 1:32 Fiat G-50.II Fin, Special Hobby
2019: 1:35 ACV Dorchester Alenka, SKP Model
2018: 1:35 ČSR Panther, Dragon
Uživatelský avatar
sobi
 
Příspěvky: 2332
Registrován: 27 říj 2007, 13:17
Bydliště: LV-426
Nahoru


Odeslat odpověď
Příspěvků: 4 • Stránka 1 z 1

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY