
Srnous píše:Právě z tvého příspěvku jsem se o tom dozvěděl, mimochodem výborná stavba a ještě famóznější spitfire. Já se snažím vysochat sedmičku od ICM, ale bude to ještě hodně práce...tedy s těmi dvířky
(můj druhý model stříkaný pistolí).
Pajas píše:Co se týče toho vyklápěcího okénka,záleží na tom jaký typ kabiny je na letadle použit.Už to zde kdosi napsal,jsou dva typy,první kde prostřední díl je řekněme na pevno a druhy kde je prostřední díl v provedení posuvný.Ta druhá možnost je modernější a dá se říci používana do dnešního dne,těsnost je zajištěna dodatečným utěsněním posuvného dílu,například nafouknutí pryžových těsnících manžet,ta první ta se používala nejdříve,jaksi vše teprve začínalo a toto provedení se jevilo jako optimální.Spočívalo v tom že střední díl překrytu se nasazoval na zemi po usazení pilota do kabiny na pevno.Pilot se ho samozřejmě mohl zbavit,odhodit ho , k tomu mu pomáhal takový pružící mechanizmus,který musel po nasazení a zajištění kabiny mechanik natáhnot a pilot v případě potřeby po zatažení za páku ho uvedl v činnost a pomocí něho překryt odhodil.Pro ulehčení života pilota,pro snadnější ventilaci kabiny na zemi a asi i pro umožnění komunikace s pozemním personálem v případě takovéto kabiny instalovali to výklopné okénko.Fotky toho mechanizmu a i rozdílu těchto překrytů jsou známé,mám je jen jaksi nemám možnost je sem dát.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků