Dobre, že si ho sem dal, Jindro, spomenul som si totiž, že niekde v krabici mám jedného UM aj ja....
Takže, dnes zase iba slovne - opäť návrat k napínacím kolesám so šiestimi odľahčovacími otvormi.... Proste tú tému chcem uzavrieť s nejakým finálnym verdiktom, tak som našiel Hetzra od UM-ka, a ten má v balení spomínané koleso. Koleso som vybral, zmeral, a.... je identické s kolesom od VESPID Models
Takže, týmto je to jasné, zodpovedá to tomu, čo písal Stephen Brezinski na webe onthewaymodels.com o menšom rozmere pojazdových kolies od OKB. Menšie sú aj napínacie. Kto by to bol čakal, od OKB, že ??
Super, že to takhle rozepisuješ, je to hodně zajímavý a hlavně poučný. Ty pásy zamrzí sakra, ale nic co by tě rozhodilo. Stavba perfekt jako vždy, až sem dostal chuť si toho Heztzra koupit v 35ce Akorát teda, jestli někdy něco doděláš?!
Ej, ty jeden provokatér , že ty chceš, aby som už konečne dokončil tú Pz.III-ku, že ?
Ale máš pravdu, s dokončením modelu je to teraz pár rokov bieda. Mám totiž ešte jednu (pre)stavbu, 100-ročný 2-oj podlažný dom, mierka 1:1, a to je ten problém ! Už šiestym rokom to prestavujem systémom „one man show“, a potom na nič iné nemám čas, alebo iba málo.
Proste nerád modely robím pod tlakom. Aj tie pásy sú výsledkom toho, že som uprostred ich lepenia dostal pokyn, aby som si to ukončil, a potom to takto dopadlo.
Teraz mám nejakých 5 kusov - v podstate tesne pred dokončením (pred farbou) ale vždy mi tam chýba nejaká prkotina, ktorú tam chcem mať, ale nechce sa mi k tomu vracať, takže tak...Ale sľubujem, že toho Pz.III, tento rok určite dokončím, a bude v galérií.
No pre istotu ma radšej ešte sem-tam hecuj, nech na to náhodou nezabudnem
Cencul, tak to ti velice dobře rozumím. Sám jsem to absolvoval před osmy lety, při rekonstrukci našeho baráku. Chtěl jsem většinu dělat taky své pomocí, po práci... No záhy jsem zjistil, že tím tempem budem normálně bydlet bůh ví kdy. Do toho ještě přítelkyně otěhotněla, takže nebylo na co čekat. Najmul jsem si dva šikovný Bulhary, co tu makaj už od revoluce a ti to vymlaskli raz dva. Ten čas je nejdražší a nikdo ti ho nevrátí, co bych trávil rekonstrukcí (jako můj táta, celý moje dětství-což sám na starý kolena nazval "největší k.kotinou v životě" )... Ale určitě, jedině velkej respekt, ten kdo si to dělá sám A teda to tě obdivuju ještě víc, že potom ještě zasedneš ke stolku s modelama. Já si dal pivo a usínal u večeře Ale zpět k modelům.
No nejblíž dokončení seš s tím luxusním Tigrem od Kurska hmm? Jasné, že se na tu trojku teším nejvíc, nezabudnem a sem tam tě popíchnu
To rudovlas: Jasné, že neva... Po víkende tu mám reparát s pásmi...
V zvyšnom čase som pokračoval v úpravách, stenčil a pozohýbal som blatníky, osadil na ne vezené náradie. Bedňu na lavej strane mám aj leptanú, ale táto plastová je mimoriadne pekná, tak prečo ju neosadiť. VESPID má na tejto verzií aj nejaké chybky - Časť Early vezie nemala výstupky pre pilzen, aspoň teda na mňou stavanej 114-ke nie sú, tak išli preč. Spolu s nimi som zlikvidoval aj jeden pánt a pár nitov, takže oprava. Niektoré Early stroje mali na maske kanónu zarážku pre max.námer, dorobil som aj tú.
Tiež Early vezia mala viac dozadu posunúté trubkové džiaky na anténu, návod VESPID hovorí o lepení do predlisovaných zarážiek určených ale pre Late - všetko som odbrúsil, a posunul tam, kde to má byť
Dnes som našiel aj perfektný review od Roba Haeltermana pre tieto modely na webe onthewaymodels.com kde sú perfektne popísané jednotlivé zmeny pre tú-ktorú verziu tak, ako išli do výroby od štartu produkcie až do jej konca, doporučujem
Mas nejakou konkretni predlohu? Ono se to lisi i Skoda a BMM i co se pozice tech trubek tyka. Kdyz chvilu pockas, tak Rado ma pred vydanim 3D tistene streliste Rundumfeuer.
To čo bude s toho Early VESPID-a to je stroj #114 Hilde z Nového Mesta na Morave, tá má aj zaujímavú úpravu ok pre ťažné lano mimochodom...
Mám naň pár fotiek z pravej strany - zozadu, zboku a zpredu. Lavú stranu fotku nemám, tak len odhadom.. . Ako referenciu používam túto knihu + fotky kade-stade z netu. V tej knihe sú všetky Early Hetzre s usporiadaním tých trubiek tak, ako so písal vyššie. Neviem, koľko tých Early Hetzrov vyrobila Škoda, ale na Panzernete sa píše, že Škoda mala na začiatku výroby problémy, tak odhadujem, že toho veľa vyrobiť v začiatkoch nestihla. Tie fotky, čo som videl to tak aj potvrdzujú.
Hilde i jeji sesterke vozidlo Babett mělo lafetovanou MG-42 v RuF, tak bacha na to. Doteď se neví, jak to tam bylo uchycené, rozhodně ne jako MG34 v objimce.
Díky za info, von mantinel O tej MG42 viem, tu je to odfotené, ale to, že to bolo uchytené nejak inak, som nevedel... Vieš ma nasmerovať alebo poradiť, kde by som našiel ešte nejaké ďalšie fotky ?? Napríklad o Babett som doteraz nemal ani tušenie...
Lafeta pro MG34 ma kulatou objimku, kterou bys pres hranate telo MG42 nezapl. Nejspis to bude stejny sytem jako na tezke lafete, ale neni zatim na to jedina fotka bez kulometu, aby sel videt detail. Mam jeste fotku Hilde a Babett spolu pri ustupu, ale nesmim sdilet, bude v AFV4.
A Hilde je zrovna Škoda, tak si pohlídej jemné rozdíly - pásoviny ochrany periskopu v ose zaměřovače, pozice náhradních článků na zadním svislém pancíři.