Model odložen. Probíhá rekonstrukce pokojíku, kde vznikají ty moje hrůzy. Přiznám se, nevím co s tou světle šedou. Jestli jí natupovat jinou šedou. Tento kousek je hodně barevně jiný proti jiným UFAGům se zubatou kamufláží. Na jiných fotkách je světle šedá jednolitá. Fleky může dělat slunce, svítí pod ostrým úhlem a může vytáhnout jinou sytost barvy na trupu, fleky může dělat natupovaná jiná barva. Je to záhada.
Ahoj Je tu možnost ,že stroj byl původně celý, v přírodní barvě materiálu a byl improvizovaně kamuflován až u jednotky . Tmavá barva na trupu kryla dobře, ale pod světlou prosvítala překližka . Já bych při své nátuře nechal ta světlá ,flekatá pole v barvě lakované překližky stejně jako spodek trupu. Těším se na pokračování
Vůbec se nedaří sednout k modelu, tak aspoň teoretizuji. Koukám stále na tu fotku a nemyslím, že by to byla úprava až u jednotky. Když se podívám na světlou flekatou šedou barvu, myslím, že ji museli natupovat už v továrně, případně to bude různá sytost nátěru. Proč ? Když se podíváte podrobněji, výrobní číslo i popiska na trupu je dokonale čitelná. A nemyslím si, že by u jednotky natupovali trup a pak přes šablonku natřeli znovu nápis na trupu i s výrobním číslem.
pauza při lepení přinesla pár nocí s bádáním nad barvami UFAGu. Zkusil jsem udělat velice narychlo tři varianty jak možná mohl být natřen trup UFAGu. Z fotek je patrné, že světlá barva je dosti flekatá. Zkusil jsem tedy na radobydřevo natupovat šedou, pak nastříknout s různou sytostí a konečně i myšlenka kolegy Petra Prauseho, který nastínil, že v důsledku celkového nedostatku barev a surovin celkově v RU armádě na konci války, mohlo dojít k natření trupu pouze černošedou barvou přímo na dřevo.
nafoceno i převedeno do černobílé barvy.
Řízl jsem zig zag vzorem pásku a polepil cvičná křídla a trup. Která tedy?
Jedno vím jistě, to co mám na modelu, půjde opět dolů
Směrovku předělám taky, barva plátna na ní světle šedé fleky a ony tmavé skvrny budou fleky od oleje. Nacházejí se u ukotvení výztužného lanka, uchycení SOP a černá šikmá čára není flek, ale stín lanka.
Pokročil jsem, trup je na třikrát stříknut a umyt. Obtisky, které mi zařídil Matwej jsou na místě (bohužel bílý nápis na levé straně je krapet větší, ale nechal jsem jej už na modelu), kříže na křídlech jsem stříkl podle Ondrových Omaskových masek, tímto oběma velké díky . Patina je také již hotova, zbývá poslední...složit to dokupy. Tady se vždy láme chleba. Navíc rakouské hadraplány měli spojeno horní křídlo s chladičem a motorem hromadou zatočených trubek. Na to se opravdu těším A jelikož je to resin, bude na usazení křídla díky vteřinovému lepidlu až jedna šance
Po 1,5h složeno. To byla zase šichta. Nechtělo to sedět a napotřetí se mi to povedlo složit...žel bohu geometrii jsem moc neudržel...křídlo je lehce nakřivo
Je to paráda... a že trochu ujela geometrie, kdo si toho ve vitríně všimne. A podle mne to "přetupované" dřevo se mi velmi líbí. Jednou bych se to rád naučil.
Prázdniny pryč, dovolená pryč, nyní už jen pohoda a stres v práci. Vrhnul jsem se asi až moc na model a ruce zvyklé jen na zvedání piva a vína z dovolené upustily model na stůl. Výsledek? Zase jednoplošník a pár nevhodných poznámek. (s úsměvem jsem vzal telefon a to neštěstí zachytil pro potěchu očí ostatních ) Naštěstí šlo vše dát zase do kupy. Pak přišla rána dvě. Při manipulaci s letadlem jsem prstem nešikovně urazil zadní řadu výfuků. Nyní jsou již zpět na svém místě, ale horší místo se nemohlo najít. Tak málo místa je mezi vzpěrou a motorem. Nyní pomalinku, polehounku na výplety a podvozek.