už nějaký čas jsem pokukoval po tomhle "drobkovi" s Maximem a tak jsem si jej nadělil jako opožděný lednový dárek a rovnou i s 3D obtisky od Quinta Studio a vzápětí začal stavět. Nadšení však vystřídalo celkem překvapení z množství otřepů na dílech. Pro jistotu jsem prozkoumal doma v kitníku jiné miniartí stavebnice, ale ty jsou ok. Když k tomu připočtu plast à la Rasputica, který se blbě brousí, tak teda nic moc. Navíc jsem měl i díky měkkosti plastu několik dílů v krabičce poškozených. Nejhorší asi rám v zadní oblasti, kde jej bylo nutné před přilepením nárazníku obrušovat do roviny a odebraný materiál nahradit profilem.
Protože jsem plánoval stavět víceméně krabičku, nechtěl jsem nijak zvlášť řešit motor. Jen slepit a schovat. Nicméně, když jsem měl na jeho vršek přilepit zvláštního pavouka s nějakými komponenty (díl B2), začal jsem studovat cože to vlastně má být, a že by to chtělo alespoň trochu upravit. To mě přivedlo k recenzi v Modeláři 5/2009 od Pavla Kloučka a zkoumání fotek a tak jsem postupně rozklíčoval, že to je dohromady víko chladiče s potrubím k domečku termostatu, rozdělovač, vzduchový filtr s karburátorem, olejový filtr a indukční cívka. Tedy spíše si to máme asi s notnou dávkou fantazie představit
Když už jsem tedy rozdělil tyto díly, řekl jsem si, že udělám sundavací kapotu a přistoupil i ke snížení motoru což byl u již zalepeného motoru v rámu trochu problém. A když už jsem do něj řezal, řekl jsem si, že opravím i výfukové svody, obrousím lopatky ventilátoru a doplním nějaké další detaily. No a najednou jsem si připadal jako Forest Gump, když začal běhat napříč Spojenými státy "A když už jsem - tak bych mohl...
Když to shrnu: motor je snížen o cca 2,5 mm (mohl být klidně níž o 3 mm), předělány výfukové svody, doplněna nálevka na olej, doplněna konzole uchycení motoru na levé straně, přidány táhla pedálů, dodán hlavní brzdový válec s rozvody ke kolům, doplněny gumové dorazy náprav a nějaká kabeláž. Ještě přijde na pravou stranu motoru doplnit palivová pumpa s rozvody a navrchu dodělat nové napojení k chladiči.
Uvnitř motorového prostoru je instalován na motorovou přepážku olejový filtr, cívka a díl A38 představující regulátor napětí plus nějaké další vedení, i když jsem u něčeho tápal, kam přesně to vede. To byl třeba případ kabelu od baterie. "Jeden k víku motoru, ale kam ten druhý? Něco mi tu chybí! Startér! A ten je kde? Jo to je to podivné vyboulení na levé straně motoru..." Pokud ani analýza fotek nepomohla, přišel na řadu kvalifikovaný odhad. Ještě budu instalovat klakson a kabeláž ke světlům.
Trochu moc jsem se tu rozepsal tak něco zase příště...
Naposledy upravil Robert Lebl dne 17 led 2023, 22:33, celkově upraveno 1
„Umělec nepotřebuje kritiku. Umělec potřebuje ocenění. Když potřebuje kritiku, není to umělec.“ — Gertrude Stein