Dne 18.10.2024 bylo ModelForum ochromeno technickou závadou na harddisku. Bohužel náprava trvala déle, za co se omlouváme. Stav ModelFora byl obnoven ke stavu z 17.10.2024.
P-39D, Fadejev, 16 giap, april 1943. Co je spravne - modra ciara (standard), alebo cervena (oproti standardu mensia a nizsie) a tmava ciara je len rozhranie panelov (zlena ciara)?
Letecké eso VVS RKKA 16 GIAP, 9 GIAD, Hrdina Sovietského zväzu - neskôr dvojnásobný (25.4.1943 udelená Zlatá hviezda Hrdinu ZSSR po prvý krát, 1.7.1944 udelená po druhý krát), veliteľ letky gardový kapitán Grigorij Andrejevič Rečkalov (9.2.1918 - 22.12.1990) pred svojou stíhačkou P-39 Airacobra.
Gardový kapitán Grigorij Rečkalov, koniec júna 1944 v Moldavsku
EDIT: doplnená druhá fotka od tej istej autorky, je už na str. 5 - vložil ju Spector
Gardový kapitán Grigorij Rečkalov, koniec júna 1944 v Moldavsku - 2. foto
EDIT č. 2 - fotka vojnového fotografa Arkadija Šacheta
Gardový kapián G. Rečkalov v kabíne svojej stíhačky P-39Q-15-BE "Airacobra" РГА (číslo 44-2547), Poľsko koncom roku 1944.
Grigori Rečkalov pred svojou stíhačkou P-39N, uvedený iba rok 1944. Fotka tu už bola, táto je v lepšom rozlíšení.
Grigorij Rečkalov lietal na frontoch Veľkej vlasteneckej vojny od jej prvého dňa. Bojoval na stíhačkách I-153, I-16, Jak-1 a P-39 Airacobra. Celkovo počas vojny vykonal 450 bojových letov, zúčastnil sa 122 vzdušných bojov v ktorých podľa rôznych údajov zostrelil 56 - 61 lietadiel protivníka samostatne a 4 - 6 lietadiel protivníka v skupine.
Podľa vyznamenaní Rečkalova na prvej a druhej fotke zhora boli tieto nasnímané do začiatku júla/července 1944 (presnejšie koncom júna/června 1944, resp. je uvádzané približné obdobie máj-jún 1944). Autorkou prvých dvoch fotografií je vojnová korešpondentka a fotografka Oľga Ignatovič.
Přílohy
Vojnová korešpondentka a fotografka Oľga Ignatovič - fotila aj v oslobodenej Prahe.
Býk je nebezpečný spredu, kôň zo zadu a somár zo všetkých strán.