Tango píše:OK-186 byl X-09, neboli prototyp L-39ZO. Možná pro něj zprvu chystali označené L-39D.
Logické vysvětlení, ale přece jen to bylo jinak. Označení D bylo pro mechaniky, aby věděli, k čemu daný letoun slouží. Takže D bylo jako "Dostup". Zrovna tohle éro mělo tu smůlu, že bez podvozku sedlo 2x. Per huba se nese, že pilot zapomněl vysunout podvozek, v záznamech je porucha podvozku. Jeden z těch dvou na palubě je stále mezi námi .
Edit: další označení bylo "A", znamenalo Akrobacie, "N" bylo Navigace. Podle mého zdroje z fabriky šlo o prototyp číslo 6, který patřil VZTLÚ a Aerovka si ho od něj vypůjčovala a prováděla na něm testy dle zadání čs. vojenského letectva.
Naposledy upravil Sysel19 dne 11 led 2018, 09:26, celkově upraveno 1