Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Warburtonovy Marylandy

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 45 • Stránka 3 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 13 říj 2010, 09:37

Martin Dytrych píše:Už jsem koukal na vrtuli třeba pro Mustanga a tu jsem rovnou vyloučil, protože se používaly čtyřlisté, tzn. menší průměr a mají i jiný tvar.

Musíš se kouknout na A-36 Apache/ P-51A- Mustang Mk.I s Alisonem (NA-73) :-D ty mají třílisty.

to Tomáš Cwik- já budu dělat čtvrtku takže s dekálama problém naštěstí není. :D
Ještě k vrtulím, podle tvého popisu by to mohlo jít , myslím že v Tamiyi P-47 je několikero vrtulí a možná i dokonce Curtiss . Mrknu se na to.
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22612
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Martin Dytrych » 13 říj 2010, 09:47

Tomas Cwik píše:Dekály v 72 na Warburtona - nenašel jsem žádného výrobce.


Jestli máš kde si je nechat udělat, překreslím ti ty čtvrtkové do Corelu a zmenším. Nebo si z toho můžeš nechat udělat masky, ale stříkat ty kolečka bych nechtěl...
Elefant Models blog
Uživatelský avatar
Martin Dytrych
 
Příspěvky: 1276
Registrován: 22 dub 2007, 21:32
Bydliště: Evropa
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Martin Dytrych » 13 říj 2010, 09:48

Martin Černý 'Černoch' píše:Ještě k vrtulím, podle tvého popisu by to mohlo jít , myslím že v Tamiyi P-47 je několikero vrtulí a možná i dokonce Curtiss . Mrknu se na to.


Že to bylo takhle jednoduché? ... :P
Elefant Models blog
Uživatelský avatar
Martin Dytrych
 
Příspěvky: 1276
Registrován: 22 dub 2007, 21:32
Bydliště: Evropa
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Mirek glock Říha » 13 říj 2010, 09:53

To Martin mam P-47 razorbacka od tamky kdyby tam ta vrtule byla klidne ji zapujicm :wink:
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17887
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 13 říj 2010, 10:17

Myslím že v Bublině i Razrovi jsou stejné rámečky s vrtulema, já mrknu do Buliny doma.
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22612
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Tomas Cwik » 03 kvě 2011, 18:38

Vracim se ještě jednou k tomuto tématu,pokud to bude někdo stavět budou se hodit přiložené výkresy s detailem kola podvozku :)
Přílohy
A-22c.JPG
A-22b.JPG
Tomas Cwik
 
Příspěvky: 381
Registrován: 24 čer 2009, 15:11
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 04 kvě 2011, 05:42

Pěkné, náhodu nejták by jsi v archivu neměl? :P
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22612
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Martin Dytrych » 04 kvě 2011, 07:34

Martin Černý 'Černoch' píše:Pěkné, náhodu nejták by jsi v archivu neměl? :P


O nejťák bych taky stál, strašně moc.
Elefant Models blog
Uživatelský avatar
Martin Dytrych
 
Příspěvky: 1276
Registrován: 22 dub 2007, 21:32
Bydliště: Evropa
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Honza Petr » 04 kvě 2011, 15:10

Jestli bych taktéž mohl poprosit, kdyby byl. :D
Uživatelský avatar
Honza Petr
 
Příspěvky: 2204
Registrován: 13 kvě 2008, 12:49
Bydliště: Praha
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Tomas Cwik » 05 kvě 2011, 06:57

Panové budete zklamáni, není to žáden kvalitní výkres vhodný k nýtování neboli "nejťák" jak tomu někteří z Vás česky říkají :D ale snad Vám to v kombinaci s výkresem z Monografie a fotkami pomůže ke kýženému výsledku.Přeji hodně zdaru :)
Tomas Cwik
 
Příspěvky: 381
Registrován: 24 čer 2009, 15:11
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Martin Dytrych » 05 kvě 2011, 07:31

Já myslím, že je to o hodně lepší než drátem do voka, jak se říká. Každý kousek podkladů dobrý. [-o<
Elefant Models blog
Uživatelský avatar
Martin Dytrych
 
Příspěvky: 1276
Registrován: 22 dub 2007, 21:32
Bydliště: Evropa
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod Martin Dytrych » 22 bře 2016, 13:49

Od stavby jsem se dostal k barvení Warburtonova Marylanda a mám vážné pochybnosti o použití khaki barvy jakožto zelené na tomto stroji. Francouzským standardem měla být barva Vert, což je spíš šedozelená. Khaki se používala jako alternativní barva.
Když se podívám na francouzský kamufláže, tak je mi jasný, že je to jedna velká improvizace, protože neexistoval žádný závazný prováděcí předpis ohledně rozmístění polí kamufláže a ohledně té zelené to taky není moc slavné - jednou je kamufláž dvoubarevná, jednou tříbarevná, někdy i vícebarevná... Prostě chaos. Rozhodl jsem se oproti návodu od SH použít barvu Vert místo Khaki, ale kdyby se našel nějaký podklad, který by mi to pomohl rozhodnout, než to nenávratně podělám, budu moc rád. Díky.
Elefant Models blog
Uživatelský avatar
Martin Dytrych
 
Příspěvky: 1276
Registrován: 22 dub 2007, 21:32
Bydliště: Evropa
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod JTB » 29 pro 2024, 04:21

Mrtvý téma, ale třeba to někomu pomůže: dneska jsem věnoval pár hodin studiu dostupných fotek Martin 167F, Marylandů a různých Twin Waspů a Cyclonů - a můj závěr je celkem jasný: i francouzské stroje měly zřejmě hlavně Twin Waspy.

Ideální je vidět zepředu motor. Ten stříbrný kruh dokola podél vnitřní strany válců (a asi reduktoru) je podle manuálu "ignition mainfold". Řekněme - rozvod zapalování. U Cyclonu není zdaleka tak výrazný a nahoře jakoby mizí, naopak u všech Twin Waspů, co jsem na netu našel, je velmi výrazný, hranatý a jde dokola.

A hlavně: vpravo dole (řekněme na 4-5 hodinách) má u Twin Waspu vždy pět vývodů blízko vede sebe (na fotce ta pětka), zatímco jinde jsou to hlavně páry. Nic takového na Cyclonu není, proč taky - když těch 9 válců šlo obsloužit rovnoměrně. Ne vždy je tohle vidět, ale tyhle motory mají vždy navíc nahoře nějakej hranatej vergl, co vypadá jako stavěč náběhu vrtule - označený 2.

Moje resumé: valná většina Marylandů měla jak u Francouzů, tak Britů normálně 14 válec Twin Wasp, devítiválec jsem zatím nikde neprokázal, i když se to v chytrých knížkách píše... :) S Cyclonem by měli určitě i problémy s motorovým krytem, protože měl výrazně větší průměr (137 vs 112 cm). Proto taky měly Hawk 75 verze A4 / Mohawk IV o tolik jiný kryt motoru.
Přílohy
Maryland_Mk_I_photo_reconnaissance_aircraft_of_No_771_Squadron_FAA_RNAS_Hatston.jpg
2017 / 1:72
Hurricane Mk.I late (konverze Fix), Gauntlet (AZ), B-534/III (Eda), B-534/I (RS), D-500 (Směr).
B-534/I (Eda).

Patlák:
B-534/I+II (Eda), Blenheim Mk.I (Fix), A-100 (KP)

Chráněnou dílnu už do domu ne!
JTB
 
Příspěvky: 119
Registrován: 08 led 2014, 23:30
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod JTB » 29 pro 2024, 04:26

A ještě jedna fotka, podle mě zcela průkazná: rozjaření Němci rajtují v létě 1940 na opuštěném 167F někde ve Francii - tady je těch pět vývodů zapalování naprosto jasně vidět. Tohle je jednoznačně Twin Wasp.
Přílohy
Martin_167F.jpg
2017 / 1:72
Hurricane Mk.I late (konverze Fix), Gauntlet (AZ), B-534/III (Eda), B-534/I (RS), D-500 (Směr).
B-534/I (Eda).

Patlák:
B-534/I+II (Eda), Blenheim Mk.I (Fix), A-100 (KP)

Chráněnou dílnu už do domu ne!
JTB
 
Příspěvky: 119
Registrován: 08 led 2014, 23:30
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Warburtonovy Marylandy

Příspěvekod jenda58 » 02 led 2025, 12:02

S těmi motory je to celé nesmysl, holt se někdo jednou uklepl a místo 3 napsal 2 (1830/1820) a jak už to bývá, někteří opisovači to kopírovali dál.
Porovnejte i jiné typy než Curtiss Hawk: F4F-4 vs. FM-2 nebo Hudsony Mk.III vs. Mk.V, jak se liší kapotáže. Fotky Marylandů nic takového nepotvrzují.
jenda58
 
Příspěvky: 5919
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

Předchozí

Odeslat odpověď
Příspěvků: 45 • Stránka 3 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Martin Černý 'Černoch', Martin Král a 32 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY