Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Československé letectvo 1918 - 1939
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Avia B-534

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 14 z 65 • 1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 65
  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod konva » 16 led 2010, 10:05

Ta přemalba byla od robese- moc se omlouvám. konva
konva
 
Příspěvky: 96
Registrován: 11 led 2010, 08:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 16 led 2010, 10:19

konva píše:Milý cojetohle je zač , opravdu , protože každá i sebememší fotečka je malinkej střípek historie. Stejně jako ta přemalba od glocka a nebo tedˇ ta policajtka. Díky moc za ní.A vím ,že nejsem jediný, kdo to tak vnímá. a k tý poslední - je to PDA nebo PBA , není to v Havl. Brodu ?

To je B-534.410 OK-PDA z Německého, nyní tedy Havlíčkova Brodu. Stroj z poslední /páté/ výrobní série. Je v příslušné verzi nové stavebnice RS.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod romanisko » 22 led 2010, 00:20

".... kde bol natretý štandardnou kamuflážou VZ doplnenou 50 cm širokým jasnožltým pásom na trupe."

ak tomu spravne rozumiem, standardna kamuflaz VZ bola khaki, svetlo modra + zlty pas...?

nemate niekto fotku svetlometu avie? chcem ho znazornit na eduardackom modely, ale nemam sa coho chytit.
vdaka.
vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
romanisko
 
Příspěvky: 1520
Registrován: 29 čer 2007, 23:33
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 22 led 2010, 11:32

romanisko píše:".... kde bol natretý štandardnou kamuflážou VZ doplnenou 50 cm širokým jasnožltým pásom na trupe."

ak tomu spravne rozumiem, standardna kamuflaz VZ bola khaki, svetlo modra + zlty pas...?

nemate niekto fotku svetlometu avie? chcem ho znazornit na eduardackom modely, ale nemam sa coho chytit.
vdaka.

Žádná taková standardní slovenská kamufláž neexistovala. Představy o tom, že ještě v noci ze 14. na 15.března 1939 slovenští chlapci nemají nic jiného na práci, než se rozjet do Pálfyho továrny ve Smolenici, aby zakoupili dostatečné množství barev a mohli svoje Avie přetřít do nějakých vlastních kamuflážních kreací, je neskutečně naivní. Vždyť ještě několik měsíců létaly slovenské stroje s původními československými výsostnými znaky! A kamufláž zůstala nezměněna i po nastříkání nových. Slovenské stroje létaly ve stejném barevném provedení jako za čs.republiky. Většina strojů měla tedy standardní československou kamufláž khaki/stříbrný bronz. Kromě strojů I., II. a III. verze a tří strojů IV.verze s nejnižšími výrobními čísly /v.č.181, 185 a 199/ už měly všechny khaki barvou nastříkán i spodek horního křídla. V tomto zbarvení se později ale vracely z oprav i stroje nižších verzí, např. z fotografií známy B-534.119. Legenda o světle modrém spodku slovenských Avií vznikla nejspíše na základě skutečnosti, že zhruba 10 slovenských strojů IV.verze s nejvyššími výrobními čísly a samozřejmě všechny jejich stroje verze Bk /plus postupně další z oprav/ už měly stříbrnou barvu nahrazenu světle šedou, pamětníky nazývanou „holubí šedí“, což svědčí o jejím lehkém nádechu do modra.
Pokud se týká žlutých identifikačních doplňků, jejich postupný nástup je dobře popsán v příslušném špeciálu HT modelu /od června 1941 pruh na trupu a žluté konce křídel, od září 41 pak i žlutá příď/.
Reflektor pod přídí - asi nejlepší snímek je v monografii MBI na str. 37 dole. Trochu je to vidět i na přiloženém snímku B-534.386 OK-PAU četnické letecké hlídky Vysoké Mýto, kterou takto upravil na zledovatělém povrchu příslušného letiště dne 3.2.1939 kpt. Mareš.
Přílohy
OK-PAU.jpg
Naposledy upravil Josef Studený dne 22 led 2010, 18:44, celkově upraveno 2
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 22 led 2010, 12:12

..tak jsem tak probíral starý HPM a zjistil jsem,že některé články,když zrovinka nejsou v přímém středu zájmů se jen přeletí..a v hlavě toho moc neuvázne. Možná teď nesu dříví do lesa..ale bohužel až po důkladném pročtení jsem zjistil,že Avia s trupovým kódem S-12 nenosila vůbec nikdy znaky povstalecké letky..! (i když v letce byla) A tudíž to není ten stroj na kterém Fero Cyprich sestřelil onoho maďarského Junkerse. Správný trupový kód tohoto stroje není vůbec jednoznačně určen.. :-k Přichází v úvahu dva stroje. S-13 a S-18..celá ta anabáze je na delší povídání.. Já jen chtěl upozornit,kdyby nakoukl na tento link někdo v tomto tématu vědomostma "stejně přibržděnej" jako já,tak ať dá pozor při výběru obtisků... :wink:
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Mirek glock Říha » 22 led 2010, 12:22

zdesko píše:..tak jsem tak probíral starý HPM a zjistil jsem,že některé články,když zrovinka nejsou v přímém středu zájmů se jen přeletí..a v hlavě toho moc neuvázne. Možná teď nesu dříví do lesa..ale bohužel až po důkladném pročtení jsem zjistil,že Avia s trupovým kódem S-12 nenosila vůbec nikdy znaky povstalecké letky..! (i když v letce byla) A tudíž to není ten stroj na kterém Fero Cyprich sestřelil onoho maďarského Junkerse. Správný trupový kód tohoto stroje není vůbec jednoznačně určen.. :-k Přichází v úvahu dva stroje. S-13 a S-18..celá ta anabáze je na delší povídání.. Já jen chtěl upozornit,kdyby nakoukl na tento link někdo v tomto tématu vědomostma "stejně přibržděnej" jako já,tak ať dá pozor při výběru obtisků... :wink:


Ahoj Zdesko,

uz se to tu probiralo nekolikrat naposled v tematu na novoou avku od Edy (SVZ edice). Dokonce i to cislo povstalecke 534 (217) je mozna spatne. Je toho jen na 4 strany a je tam vycuc jeste starsiho tematu z Nymburskeho fora

viewtopic.php?f=1&t=39876&st=0&sk=t&sd=a&hilit=glock#p751608
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17889
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 22 led 2010, 17:50

glock píše:
zdesko píše:..tak jsem tak probíral starý HPM a zjistil jsem,že některé články,když zrovinka nejsou v přímém středu zájmů se jen přeletí..a v hlavě toho moc neuvázne. Možná teď nesu dříví do lesa..ale bohužel až po důkladném pročtení jsem zjistil,že Avia s trupovým kódem S-12 nenosila vůbec nikdy znaky povstalecké letky..! (i když v letce byla) A tudíž to není ten stroj na kterém Fero Cyprich sestřelil onoho maďarského Junkerse. Správný trupový kód tohoto stroje není vůbec jednoznačně určen.. :-k Přichází v úvahu dva stroje. S-13 a S-18..celá ta anabáze je na delší povídání.. Já jen chtěl upozornit,kdyby nakoukl na tento link někdo v tomto tématu vědomostma "stejně přibržděnej" jako já,tak ať dá pozor při výběru obtisků... :wink:


Ahoj Zdesko,

uz se to tu probiralo nekolikrat naposled v tematu na novoou avku od Edy (SVZ edice). Dokonce i to cislo povstalecke 534 (217) je mozna spatne. Je toho jen na 4 strany a je tam vycuc jeste starsiho tematu z Nymburskeho fora

viewtopic.php?f=1&t=39876&st=0&sk=t&sd=a&hilit=glock#p751608


Glocku..díky! Jak vidno,tak bude ještě třeba hodně bádání,než se to dá uspokojivě dohromady.. :-k
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod romanisko » 22 led 2010, 18:26

perfektne, vdaka za detailne vysvetlenie.

este by ma zaujimalo niekolko veci. svetlomet mali vsetky avie, alebo sa montovali od nejakeho vyrobneho cisla? tak isto kurenie v kabine. mali ho vsetky stroje IV. verzie, alebo nie?
vdaka.


Josef Studený píše:
romanisko píše:".... kde bol natretý štandardnou kamuflážou VZ doplnenou 50 cm širokým jasnožltým pásom na trupe."

ak tomu spravne rozumiem, standardna kamuflaz VZ bola khaki, svetlo modra + zlty pas...?

nemate niekto fotku svetlometu avie? chcem ho znazornit na eduardackom modely, ale nemam sa coho chytit.
vdaka.

Žádná taková standardní slovenská kamufláž neexistovala. Představy o tom, že ještě v noci ze 14. na 15.března 1939 slovenští chlapci nemají nic jiného na práci, než se rozjet do Pálfyho továrny ve Smolenici, aby zakoupili dostatečné množství barev a mohli svoje Avie přetřít do nějakých vlastních kamuflážních kreací, je neskutečně naivní. Vždyť ještě několik měsíců létaly slovenské stroje s původními československými výsostnými znaky! A kamufláž zůstala nezměněna i po nastříkání nových. Slovenské stroje létaly ve stejném barevném provedení jako za čs.republiky. Většina strojů měla tedy standardní československou kamufláž khaki/stříbrný bronz. Kromě strojů I., II. a III. verze a tří strojů IV.verze s nejnižšími výrobními čísly /v.č.181, 185 a 199/ už měly všechny khaki barvou nastříkán i spodek horního křídla. V tomto zbarvení se později ale vracely z oprav i stroje nižších verzí, např. z fotografií známy B-534.119. Legenda o světle modrém spodku slovenských Avií vznikla nejspíše na základě skutečnosti, že zhruba 10 slovenských strojů IV.verze s nejvyššími výrobními čísly a samozřejmě všechny jejich stroje verze Bk /plus postupně další z oprav/ už měly stříbrnou barvu nahrazenu světle šedou, pamětníky nazývanou „holubí šedí“, což svědčí o jejím lehlém nádechu do modra.
Pokud se týká žlutých identifikačních doplňků, jejich postupný nástup je dobře popsán v příslušném špeciálu HT modelu /od června 1941 pruh na trupu a žluté konce křídel, od září 41 pak i žlutá příď/.
Reflektor pod přídí - asi nejlepší snímek je v monografii MBI na str. 37 dole. Trochu je to vidět i na přiloženém snímku B-534.386 OK-PAU četnické letecké hlídky Vysoké Mýto, kterou takto upravil na zledovatělém povrchu příslušného letiště dne 3.2.1939 kpt. Mareš.

vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
romanisko
 
Příspěvky: 1520
Registrován: 29 čer 2007, 23:33
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 22 led 2010, 19:42

romanisko píše:perfektne, vdaka za detailne vysvetlenie.

este by ma zaujimalo niekolko veci. svetlomet mali vsetky avie, alebo sa montovali od nejakeho vyrobneho cisla? tak isto kurenie v kabine. mali ho vsetky stroje IV. verzie, alebo nie?
vdaka

Tak to je problém. Nezbytné úpravy pro noční lety /poziční světla, osvětlení palubní desky, přistávací reflektor, příp. závěsy pro uchycení Holtových osvětlovacích raket/ byly nejprve dělány ve výrobě jen u některých strojů, které pak byly označovány jako Bn-534. Později, od určitého v.č., už byly takto vybaveny všechny stroje a zpětně při opravách i další. Problém je od kterého v.č. Ing.Vraný uvádí od č.377, já se domnívám, že to bylo mnohem dříve. Přesněji to ale specifikovat, by bylo předčasné. Ale lze udělat jednoduchou úvahu. Žádný stroj neměl poziční světla bez přistávacího reflektoru a naopak. Na rozdíl od reflektoru, jsou poziční světla na fotografiích viditelná. Takže je třeba se řídit fotografií příslušného stroje.
A topení v kabině? Tak o tom už nevím vůbec nic. Třeba někdo jiný.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod robes12 » 22 led 2010, 21:09

Josefe asi bude mít na mysli tu vyklápěcí vaničku za chladičem. Jenom jestli byla jen u IV. verze a Bk. ??? Se obrysovkami a světlem to bude jak píšeš, mají je např. stroje 226., 258.,302.,303.
Přílohy
topení.jpg
topení.jpg (50.23 KiB) Zobrazeno 4832 krát
Uživatelský avatar
robes12
 
Příspěvky: 343
Registrován: 02 led 2009, 18:51
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod romanisko » 22 led 2010, 21:11

na reflektor som sa pytal aj preto, lebo chcem lepit stoj v.č.243 z eduardovej B-534 SVZ. v navode ma nakresleny reflektor, ale nema pozicne svetla, ani drziaky Holtovych osvetlovacich rakiet. v HT modeli special je na str.21 (pravdepodobne) ten isty stroj a ten pozicne svetla nakreslene ma, drziaky Holtovych rakiet uz ale nema. tak teraz neviem, co je spravne. dalsi problem ma byt s dekalmi na tento stroj, len neviem aky.

pozicne svetla, osvetlenie palubovky, reflektor, holtove rakety...to vsetko potrebovalo nejake ovladanie, ktore som ani v BMI, ani v HT nenasiel...


Tak to je problém. Nezbytné úpravy pro noční lety /poziční světla, osvětlení palubní desky, přistávací reflektor, příp. závěsy pro uchycení Holtových osvětlovacích raket/ byly nejprve dělány ve výrobě jen u některých strojů, které pak byly označovány jako Bn-534. Později, od určitého v.č., už byly takto vybaveny všechny stroje a zpětně při opravách i další. Problém je od kterého v.č. Ing.Vraný uvádí od č.377, já se domnívám, že to bylo mnohem dříve. Přesněji to ale specifikovat, by bylo předčasné. Ale lze udělat jednoduchou úvahu. Žádný stroj neměl poziční světla bez přistávacího reflektoru a naopak. Na rozdíl od reflektoru, jsou poziční světla na fotografiích viditelná. Takže je třeba se řídit fotografií příslušného stroje.
A topení v kabině? Tak o tom už nevím vůbec nic. Třeba někdo jiný.[/quote]
vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
romanisko
 
Příspěvky: 1520
Registrován: 29 čer 2007, 23:33
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod romanisko » 22 led 2010, 21:20

ano, to je presne ono. eduard vanicku spravil aj pre III. aj pre IV. verziu. v BMI na str.59 a 60 pisu, ze sa to pouzivalo len vo IV.verzii a Bk...tak ja neviem..:D

robes12 píše:Josefe asi bude mít na mysli tu vyklápěcí vaničku za chladičem. Jenom jestli byla jen u IV. verze a Bk. ??? Se obrysovkami a světlem to bude jak píšeš, mají je např. stroje 226., 258.,302.,303.

vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
romanisko
 
Příspěvky: 1520
Registrován: 29 čer 2007, 23:33
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod robes12 » 22 led 2010, 21:32

Tak u IV. a Bk. určitě, u těch otevřených to chce najít pěknou fotku, na výkresech tam namalovaná je. A být by to tam mohlo, pěkně by pilotním prostorem profukoval teplý vzduch. Je to jak si v zimě pustit v cabriu topení :-D . Světlomet a pozičky jsem ještě našel u v.č. 217 a 239. Na tu klapku se podívám, taky mě to zajímá.
Uživatelský avatar
robes12
 
Příspěvky: 343
Registrován: 02 led 2009, 18:51
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod romanisko » 22 led 2010, 21:47

217? vyborne, tu chcem tiez robit. to je ta S-13. len eduard dal dekaly s cislom 214. tiez si myslim, ze kurenie mohlo byt aj v III verzii...kabriolet:D


robes12 píše:Tak u IV. a Bk. určitě, u těch otevřených to chce najít pěknou fotku, na výkresech tam namalovaná je. A být by to tam mohlo, pěkně by pilotním prostorem profukoval teplý vzduch. Je to jak si v zimě pustit v cabriu topení :-D . Světlomet a pozičky jsem ještě našel u v.č. 217 a 239. Na tu klapku se podívám, taky mě to zajímá.

vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
romanisko
 
Příspěvky: 1520
Registrován: 29 čer 2007, 23:33
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 23 led 2010, 11:44

Chlapci, já jsem tu klapku odvádějící teplý vzduch, na nižších verzích než IV nenašel. To ale neznamená, že třeba při opravách nebylo to topení na některé stroje zabudováno. Nevím. Ale v této pasáži zcela určitě chybí detail, který na všech strojích byl. Je to vyústění výstřelného kanálu pro signální světlice na pravé straně spodku trupu, rep. přechodu křídlo-trup. Těsně vedle tunelu chladiče. A to nemluvím o tom, že čtvrtkovému modelu chybí celá řada detailů, které jsou mnohem zásadnější a na viditelnějších místech.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 14 z 65 • 1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 65

Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY