Není to nic složitýho.Základem je po patině olejem nástřik matným lakem(barva se do něj nasaje,na lesklim má tendenci se jakoby rozpíjet),řidší barva aby to nelezlo z povrchu ven,ostrej štětec a nějaká fotka("alespoň" sesterská mašina u jednotky aby si člověk udělal představu o kvalitě nástřiku a opotřebení)
Nejčastěji odírám provozní panely,dynamicky namáhaná místa,místa kde se pohybuje personál a pak nějakou tu náhodnou odřeninku aby to ve výsledku ladilo.Když odřu okraj panelu odírám většinou i sousední,protože kvalita nástřiku bude u obou v tomto místě zřejmě totožná.Nejhorší je vymýšlení tvaru skvrn(opět hodně pomohou fotky) ale někdy mám pocit jisté šablonovitosti.U Shidena sem se občas zved a koukal se s jistým odstupem.
Japonce sem odíral neleštěným hliníkem(Humbrol Metal Cote 27001,nemám problém je ředit Agamou ředidlem) protože z něj se barva loupala v kusech až na plech,kvalitněji barvené mašiny dřu zesvětlenou kamo barvou.Pokud chci ještě hluboké odřeniny doladím je světlou šedou nebo hliníkem přímo do odřeniny(Podle barvy kamo.Do světle šedé kamo dělám odřeniny zesvětlenou světle šedou,ale hluboké už nebudu dělat ještě zesvětlenější nebo bílou,raději hliníkem)
Hlubokými odřeninami ale šetřím,raději míň než víc a opět raději fotku.Nejčastěji odnímatelné panely,stupačky semtam možná i nějaká větší rána do náběžky.
Mám rád provozem unavené stroje ale držím se těchto zásad a zopakuji raději míň než víc a trochu logiky(Prototyp nebo tovární stroj bude mít nejspíš jen pár škrábanečků na krytu motoru a šising na křídle pod kabinou)
Berte to jen jako radu.Rozhodně nehodlám poučovat.Nikoli,je tu spousta lidí kteří by mohli učit mě.Žádný učený z nebe nespadl.Mustang je první mašina kterou sem začal takhle dřít,T-bolt druhá,190tka čtvrtá a Shiden je šestej.Z těch fotek je to doufám jasný

- Přílohy
Každý je lodí svou,každý má moře svý a kdo se bojí plout......je mrtvá ryba!
Kolik je nás takovejch pane Mára...
Kolik je nás takovejch pane Mára...