Aha a existuje aj iná fotka na tú mašinu ako tu prezentovaná? Pretože na tejto krídlo prakticky nieje vidieť...Tiež sa chystám na tú mašinu a možno by som to strekol tak ako hovoríš ty
běžte na tuto adresu http://www.bild.bundesarchiv.de/ A do "search" dejte heslo Nowotny Vypadne na vás nejdříve série fotek na "bílou 4", toho si ale nevšímejte, Jerryho Crandalla z nich ale asi trochu chytá nervozita Od série 101I-664-6789 tam je 7 fotek na A-5, kterou hledáte. Není to ve velkém rozlišení, ale myslím, že Vám to pomůže. Důležitá je fotka 101I-664-6789-27A ... na ní je vidět rozmístění polí na levé polovině křídla, které je de facto stejné (zrcadlově), jako na pravé polovině. Podstatné je, že takto bylo u JG 54 zbarveno více strojů A-5 a A-6, ale letouny stejných sérií na západní frontě (které jsem měl možnost vidět) měly rozmístění polí na křídle normální. Nicméně netroufám si tvrdit, že to takhle někdo předělal kvůli východní frontě, ale je to fotograficky doloženo minimálně u dvou různých sérií. JG 54 nebyla jediná jednotka, která v Rusku experimentovala s barvami. Dělal to tam téměř každý.
U Nowotnyho A-5 bych na Vašem místě udělal křídlo šedými odstíny (74/75) a trup tmavě zelenými. Ta mašina je focená za hodně blbých světelných podmínek, takže to mohlo být cokoli, klidně tam mohla být nějaká tmavá hnědá, po které toužíte
Merricka bych s jeho názorem nezavrhoval. Je to relevantní teorie, stejně jako ta Ullmannova. Všechno jsou to zatím jen teorie. Martin Ferkl, který na mou radu napsal to vysvětlení k barvám v REVI 77 se tam měl podepsat a vysvětlit původ této teorie. Takhle to vypadá divně.
Naposledy upravil flyingrabbit dne 20 pro 2009, 02:41, celkově upraveno 5
Ještě k té barevné fotce, kterou sem pověsil Kyli. Je to jen můj dojem, ale myslím, že je dodatečně kolorovaná, barva okolí mašiny vypadá divně. Pokud by byla autentická, tak by to samozřejmě byla bomba. Mimochodem, je to mašina nejspíš z III./JG 51, nedá se vyloučit ani raritka = 7./JG 26 (tomu by lépe odpovídala výška pruhu III. Gruppe za křížem), ale každopádně není z JG 54
Jo a abych to stížil těm, kteří mají za to, že Luftwaffe by nikdy ale opravdu nikdy nepoužila kořistné sovětské barvy, tak ... existuje telegram ve složce Heeresgruppe Nord, který dokumentuje nařízení, aby německé lehké bombardovací letouny používané pro noční rušivé akce byly kamuflovány kořistnou sovětskou černou barvou. Ty jednotky byly, tak jako JG 54, v podřízenosti Luftflotte 1 Je poněkud absurdní, že toto je zatím jediný písemný důkaz o nějakém nařízení, které se týká polních úprav kamufláže německých letadel v Rusku.
Já se zatím řadím k náboženské skupině, která věří u JG 54 na použití německých barev
Mockrát děkuji za informace, ty fota jsou perfektní . Po hnědé zrovna netoužím, jen mne to tak napadlo. A trup zbarvený zelenými odstíny máte na mysli 70/71, nebo 60kovou řadu nebo je ještě nějaká možnost? Pokud se tedy držíme německých barev.
Spíše bych se přiklonil k sedmdesátkových barvách, protože šedesátkový už byly v tej době dlouho mimo vzorníky a produkci... RLM 61/62/63 bych si dovolil vyloučit... Vím, že nikdo neví, jaký barvy to jsou, ale z logiky věci mi ty šedesátkový prostě nesedí...
Včera mě na toto téma přes sledováním Avatara upozornil Honza Bobek.
Řekl bych, že některé reakce jsou až zbytečně emotivní, ale vysvětlení, proč se Merrick mýlí, zůstávají pouze v rovině dohadů, případně v odkazování na jinou knihu. A co když se mýlí Ullmann?
...ano, ten text v REVi jsem psal já, jde o redakční text (takže tam není podpis autora, což bývá u redakčních textů běžné). Chybou bylo, že jsem neuvedl pramen. Čerpal jsem z Merricka na doporučení lidí, kteří Luftwaffe rozumí, napsali o ní hromadu fundovaných článků a vědí, které prameny jsou a které nejsou dobré. Důvodem bylo to, že Sheppard o barvách ve svém článku nepíše a téma je to jistě zajímavé. Možná text vyznívá příliš kategoricky - budu rád, když Luboš Pavel nebo Jakub Vilingr napíší do REVI polemický článek a přinesou konkrétní důkazy, že se Merrick mýlí.
Jedna, trochu odlehčená úvaha k barvě 64 určené na exportní stroje: v roce 1942 se moc letadel vyrobených v Německu už neexportovalo. Co si ale počít s již vyrobenou, odebranou, zaplacenou a skladovanou barvou 64? Co kdybychom s ní natřeli, třeba v rámci experimentu přímo na bojišti, nějaká naše letadla? Možná by se ten odstín mohl ukázat jako vhodná kamuflážní barva v třeba v Rusku, které je fakt docela jiné, než Bavorsko, Šlesvisko - Holštýnsko či Pomořansko. Šup s barvou do vlaku, za dva týdny ji máte via Königsberg přímo u jednotek....zní tenhle příběh jako pitomost? A nebyla by větší pitomost tu barvu vylejt od kanálu? pro srovnání - na Dorách byla barva 75 používána ještě v době, když už neměla dle oficiálních dokumentů vůbec existovat - prostě se dočerpávaly zásoby.
Teď trochu vážně...oproti všem internetovým diskutérům měl Merrick možnost si tu mašinu prohlédnout, problematice barev Luftwaffe se věnuje možná déle, než jsou jeho oponenti na světě, takže mi jeho názor připadá docela relevantní....ale možná se mýlím, možná se dá vše osvětlit od stolu s počítačem kdesi v Čechách.
Suma sumárum - to, že se text v REVI neshoduje s názorem Luboše a Jakuba, neznamená, že je špatně. POužití barev řady 60 na fokouších od JG 54 prostě možné je a pokud si tak nabarvíte svůj model, tak neuděláte o moc větší chybu, než při použití barev řady 70 + 02.
Dovolím si, jako jeden z uvedené dvojice „hříšníků-rebelů“, zvednout rukavici a Martinovi odpovědět.
To že s „tvojí“ anonymní „teorií“ nesouhlasím, nebyl pravý důvod, proč jsem se jedním příspěvkem zapojil do této diskuse. Jen jsem chtěl, znát pravé zdroj oné teorie, protože od tebe jsem se ji nedostal, přestože ti šéfredaktor přeposlal. Ale to nevadí, stalo se tak nyní a i ostatní vědí odkud tento svěží vítr vane.
Záměrně jsem slovo „tvojí“ dal do uvozovek, protože se nejedná o tvojí teorii ale prostý překlad části Merrickovy knihy a tudíž jeho teorii. To byl ůvod proč jsem se ozval a vybídl Tě, aby jsi uvedl na pravou míru, jak jsi na to přišel. Už jen proto, že uvedení zdroje je minimalně slušnost a je to vyžadováno i v českém školství při psaní různých prací (určitě to tak dělají i všichni ti, které znáš, Luftwaffe rozumí a napsali již řadu článků.) Způsobem, jakým byla teorie v REVI uveřejněna mi přijde nešťastný, protože článek vyznívá jako dogma vyřčená anonymem.
Po nás s Jakubem chceš napsat nějakou odborný článek. Ale proč? Kdybychom měli relevantní důkazy o tom jak to bylo, tak bychom to napsali, ale takovéto důkazy nejsou, vše je ve fazi spekulací. Ano mohli bysme použít Ulmanna a prokázat, stejně jako ty, elementární znalost základů angličtiny při překladu jediného zdroje a následného vydání v REVI pod značkou „redakce“, ale to by už to bylo opravdu jako v Blesku, kde se pod článkem objeví jen dvou- nebo třípísmenná zkratka místo podpisu.
Toť vše. Šlo mi zejména o formu sdělení, o obsahu si má každý právo myslet své