Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Auto-Moto ‹ Walkaround
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Aprilia RS3 Cube a RS-GP

Odeslat odpověď
Příspěvků: 63 • Stránka 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
  • Odpovědět s citací

Aprilia RS3 Cube a RS-GP

Příspěvekod Charon » 27 říj 2009, 13:50

Zdarec, pokračuji v MGP mašinách, tentokrát to je Aprilka. Je to taková miss z GPček, desing vždy byl něco extra, ovšem co bylo ještě dál než desing byla technika.

Jak to začalo:
Samozřejmě začátek projektu týhle mašinky byla změna pravidel v nejvyšší třídě tehdejších půllitrů na kategorii motogp ( i když, jak jsem později zjistil, kdyby změna pravidel nenastala, Aprilia měla hotovou i dvoutaktní V4 500!!). Nejprve továrna do světa pouštěla zprávy o vývoji motoru V2 na bázi úspěšné Mille, prý v2 stačí na výkon 250 koní- toto tvrzení je z července 2001, kdy už byla RS3 skoro hotová, ale továrna mlžila, jak se dalo.
V Aprilii si mysleli, že by bylo dobré použít poznatky z Formulí. Trocha teorie, takže vezmeme-li motor F1 o objemu 3000 a 10 válcích, to dělá 300 kubíků na jeden válec přes tento výpočet se dostaneme k motoru o objemu skoro litr a počtu válců 3. Tím vznikl návrh motoru, na kterém bylo hodně čerpáno práve z F1. Jmenujme konkrétně pneumatické ovládání ventilů, nebo kontrolu trakce, či elektronický plyn atd. Plyn funguje na elektronickém principu, že u plynu je schováno hodně moc čidel, které snímají polohu plynové rukojeti, tyto data jsou přenášena do řídící jednotky, která je vyhodnotí (podle otáček kol - přední vůči zadnímu, náklonu atd) a po korekci pošle informaci vstřikování a podle toho pak motorka zrychlí, to vše samozřejmě s ohledem na teplotu, tlak, rosný bod to vše v hodnotách pikosekund. Výkon Aprilia udávala přes 200 koní při 15000 ot/min. Pro třívalec hrála i další věc a tou byla nižší hmotnost 135 kg, na kterou ale první verze nedosáhli.
Podvozek je naproti tomu poměrně klasické konstrukce s Tlumiči Ohlins. Rozměry ač motorka vypadá poměrně dlouhá nejsou s přihlédnutím k seriovým motorkám nějak zvláštní. Rozvor činí 1410mm (+-30). Přední kolo má průměr 16,5nebo 17 palců s ohledem na trat a pocit jezdce, vzadu ma 16,5 palce.
Vzhled motorky také těží z tvaru F1 s nodem a odvodem vzduchu do sání (u fomule je to k chladičum).
Poprvé motorka jela při tajných testech v suzuce na podzim 2001. motocykl byl oficiálně představen v prosinci v itálii na Bologna Motor Show. Při prezentaci motorky zástupci Aprilie tvrdili, že začíná stavba přibližně 20ti motorek, ale pozdějí při IRTA testech v Barceloně přiznali, že stále existuje pouze jeden stroj a ostatní samozřejmě v přípravě...
Přestože Aprilia a sponzor MS chtěli italského jezdce (ani u jednoho nepochodili, prý až motorka něco ukáže at přijdou), tak nakonec volba padla na francouze Regise Laconiho. Ten měl zodpovědný, ale smutný úkol, jak se později ukázalo. Naučit motorku jezdit a pak sbohem.

Motorce se později začalo říkat CUBE
Přílohy
lato%20destro%201.jpg
lato%20sinistro.jpg
lato%20destro%202.jpg
frontale.jpg
tre%20quarti%20posteriore.jpg
Aprilia%20MotoGP%209.jpg
Naposledy upravil Charon dne 09 bře 2017, 19:22, celkově upraveno 3
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3794
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aprilia RS3 Cube

Příspěvekod Charon » 27 říj 2009, 13:55

Prototyp mechanická část
Přílohy
motore%202.jpg
motore%201.jpg
milan-2003-15-zoom.jpg
milan-2003-13-zoom.jpg
apriliars3motore.jpg
185_Cube-03www.jpg
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3794
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aprilia RS3 Cube

Příspěvekod Charon » 27 říj 2009, 13:57

Testy, začátek roku 2002, po povinné zimní přestávce
Přílohy
Aprilia%20RS%20Cube%201.jpg
Aprilia%20RS%20Cube%202.jpg
Aprilia%20RS%20Cube%203.jpg
img00431-05.jpg
Laconi%205.jpg
Laconi%208.jpg
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3794
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aprilia RS3 Cube

Příspěvekod Charon » 27 říj 2009, 13:59

Další testy, stejná motorka, jen s číslem 55
Přílohy
Laconi_Catalunya_1.jpg
Regis%20Laconi%201.jpg
Regis%20Laconi%202.jpg
Regis%20Laconi%2004.jpg
Naposledy upravil Charon dne 27 dub 2010, 22:02, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3794
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aprilia RS3 Cube

Příspěvekod Charon » 27 říj 2009, 14:02

Barcelona IRTA Test 2002, poslední testy přes začátkem sezony. Svými časy na sebe přiliš neupozornila, ale maximálkou určitě ano, zaznamenala na konci rovinky ryhlost 318 km/h do té doby nejvíc, co při gp kdo kdy jel.
Přílohy
65356.jpg
Regis%20Laconi%203.jpg
Regis%20Laconi%204.jpg
12.jpg
12.jpg (21.33 KiB) Zobrazeno 16838 krát
Naposledy upravil Charon dne 27 říj 2009, 18:52, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3794
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aprilia RS3 Cube

Příspěvekod Charon » 27 říj 2009, 14:05

Model 2002, tak jak ji známe ze závodů
Přílohy
aprilia_rs3_2002_91.jpg
hdf.jpg
185_Cube-04www.jpg
Laconi-Rs3.jpg
Rs3-1.jpg
představení týmu
ghjkf.jpg
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3794
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aprilia RS3 Cube

Příspěvekod Charon » 27 říj 2009, 14:06

nějaký detaily
Přílohy
98689.jpg
aprilia_rs3_2002_04.jpg
aprilia_rs3_2002_05.jpg
aprilia_rs3_2002_06.jpg
RS3 2002 (8).jpg
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3794
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aprilia RS3 Cube

Příspěvekod Charon » 27 říj 2009, 14:15

Testy na sezonu 2003. Jezdci C.Edwards a N.Haga. V testech po sezoně 2002 neměli ofic. sponzory na kapotách, protože byli do konce roku smluvně vázání s předchozími zaměstnavateli.
V testech na sebe upozornil hlavně Edwards, když dokázal zajel časy srovnatelné se špičkou
Přílohy
3.JPG
3.JPG (13.68 KiB) Zobrazeno 16811 krát
87227_edwards_6_122_82lo.jpg
Colin%20Edwards%2001.jpg
cube_1.jpg
Noriyuki%20Haga%2001.jpg
SBRPW_36934.jpg
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3794
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aprilia RS3 Cube

Příspěvekod Charon » 27 říj 2009, 14:20

Model 2003. Stále stejná koncepce, bez nějakých zásadních úprav, spíš se zaměřili na doladění. výkon se zvedl na cca 235 koní a hmotnost klesla na 146 kg - oproti modelu 2002 klesta ze 155, ovšem stále má nadváhu, protože mohla mít pouze 135kg.
Největším úspěchem sezony bylo 6. místo Edwardse z úvodního závodu v Suzuce, jinak se celou sezonu pohybovali okolo 10.místa. Nejlepšímu výsledku byl nejblíže Haga, když jel ve Francii v Le Mans na 4. místě, ale v předposlednim kole spadl, škoda.

Toto jsou oficiální fotky motorky na rok 2003
Přílohy
RS3 2003 (3).jpg
RS3 2003 (2).jpg
RS3 2003 (1).jpg
RS3 2003.jpg
Edwards04.jpg
cube_2.jpg
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3794
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aprilia RS3 Cube

Příspěvekod Charon » 27 říj 2009, 14:25

Ted trochu porušim harmonogram vývoje RS3, protože na začátku sezony Edwards i Haga jeli na modelu 2002 (aspon vzhledově určitě), podle mě dostupných fotek to byli první dva závody tedy Suzuka a Welkom.
Přílohy
03suzuka02004.jpg
03suzuka02004.jpg (19.28 KiB) Zobrazeno 16802 krát
52996.jpg
Aprilia[1].jpg
Aprilia[1].jpg (18.04 KiB) Zobrazeno 16794 krát
foto_mag_4_133_1053787380.jpg
foto_mag_head_35_1049616555.jpg
RS3 2003 (16).JPG
Naposledy upravil Charon dne 27 říj 2009, 14:31, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3794
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aprilia RS3 Cube

Příspěvekod Charon » 27 říj 2009, 14:30

Další je takový mezityp 2002/2003. Nejspíše se jednalo o model 2003, ale na motorce byla přední kapota z 2002, v závodech jsem toho všiml u Hagy, u Edwardse pouze u prezentační motorky ku příležitosti filmu Faster (doporučuji, skvělá podívaná, rád se něj podívám) a to bylo pokud se nepletu ve Francii.
Přílohy
RS3 2003 (19).jpg
RS3 2003 (18).jpg
foto_mag_3_118_1053268598.jpg
foto_mag_3_161_1055001655.jpg
foto_mag_3_133_1053787380.jpg
foto_mag_1_133_1053787379.jpg
Naposledy upravil Charon dne 15 pro 2009, 13:39, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3794
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aprilia RS3 Cube

Příspěvekod Charon » 27 říj 2009, 14:34

Ted zařadím model, který byl určen na sezonu 2003. Myslim, že ty které jsou ve dvou předcházejících příspěvcích jsou ze stejného důvodu jako na začátku roku 2002 byla jen jedna motorka, tedy, že je prostě nestihli vyrobit a připravit

Na motorce se v průběhu sezony objevovali různé grafické styly čísel jezdců, zřejmě kuli rozlišení obou od sebe, protože čísla byla podobná a často se mezisebou pletla
Přílohy
cube_4.jpg
foto_mag_1_400_1065775910.jpg
foto_mag_3_392_1065340209.jpg
RS3 2003 (15).JPG
vxcv.JPG
xgvxc.jpg
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3794
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aprilia RS3 Cube

Příspěvekod Charon » 27 říj 2009, 14:44

Tady jsou obrázky z prvního testu (aspon co jsem našel) RS3, ale nevím jestli to byl pravý test, protože test byl od Shena Byrna, který na ní jel v sezoně následující a toto bylo pouze z prvního seznámení s motorkou.

Právě ve filmu Faster (v český verzi na dvd byl i sestřih z roků 2003/2004 jako bonus) řiká Byrne, když na to poprvé sedl, do čeho se to nechal uvrtat, jak to neskutečně zrychluje (a to si vemte v potaz, že jel na 200 konovym dvouválci Ducati 998Rs, která taky trochu jede) a ukruně brzdí.
Přílohy
7.JPG
8.JPG
9.JPG
Bez názvu.JPG
foto_mag_head_486_1071167414.jpg
RS3 2003 (29).jpg
foto z pozdějších testů
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3794
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aprilia RS3 Cube

Příspěvekod Charon » 27 říj 2009, 14:47

Aby toho nebylo málo, zamotam hlavu zase!
Podařilo se mi objevit ještě fotky modelu 2004, ovšem na jedné s Edwardsem v barvách 2003 a na druhé při pozdějších testech s Byrnem
Proto nevim, kam ji mam zařadit, protože v závodech nebyla nasazena. nevim, jestli náhodou nejela jen v nějakym tréninku s edwardsem, ale to bylo v době, kdy jsem neměl Eurosport a nevim co se dělo mimo závody
Přílohy
birn.JPG
ještě jeden Byrne
foto_mag_3_271_1059145188.jpg
foto_mag_3_486_1071167415.jpg
S Byrnem v sedle
Naposledy upravil Charon dne 15 pro 2009, 13:41, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3794
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Aprilia RS3 Cube

Příspěvekod Charon » 27 říj 2009, 14:53

Další co mi mate je, že v testech na sezonu 2004 jeli oba jezdci stříavě na modelu 2003 a 2004. Jen doplním, že tím druhým v sedle byl J. McWilliams
Přílohy
5.jpg
byrne.jpg
byrne2.jpg
foto_mag_2_547_1076603596.jpg
RS3 2004 (13).jpg
RS3 2004 (14).jpg
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3794
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 63 • Stránka 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Zpět na Walkaround

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY