Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Sci-fi modely a vesmírná technika ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

SF3D Oskar 1/20 - Modelkasten + doplňky

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 65 • Stránka 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
  • Odpovědět s citací

Re: SF3D Oskar 1/20 - Modelkasten + doplňky

Příspěvekod Jezevčík » 24 úno 2009, 11:00

V tomhle tedy udržet zdání geometrie... to musí být něco.
Jezevčík
 
Příspěvky: 1190
Registrován: 28 čer 2006, 20:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: SF3D Oskar 1/20 - Modelkasten + doplňky

Příspěvekod Tomáš Chmelík » 24 úno 2009, 11:08

Ano, přesně tak. Navíc - jak je vidět na fotkách, tak koncovka výfuku není úplně rovná (symetrická), chtěl jsem to brousit, ale pak to nechal...

Držte geometrii něčeho, co má vůli do několika světových stran v řádech centimetrů...

Resinový dno trupu je taky křivý do oblouku, poraďte jak na to. Je to docela tlusté a tudíž houževnaté a nerad bych to zlomil. Napadlo mě to dát třeby do kastrolu, zatížit aby se to vyrovnalo a zkusit na to nalít teplou vodu a nechat to vystydnout, ale mám obavy, že to bude mít dost velkou prostorovou paměť... Nic lepšího mě nenapadá... Jak by měla být voda kdyžtak teplá?
Uživatelský avatar
Tomáš Chmelík
 
Příspěvky: 1009
Registrován: 12 dub 2008, 17:00
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: SF3D Oskar 1/20 - Modelkasten + doplňky

Příspěvekod Tomáš Chmelík » 02 bře 2009, 23:29

Tak, další progres.

Po delším zápase s detaily jsem udělal kontrolní nástřik resinovým surfem, vzal jsem to i s některými díly resinového mecha modelu Geo. Vyplendal jsem asi půl lahvičky Survu na resin, kolem modelářského stolu vytvořil psychedelické prostředí a snad se i posunul zase o kus dále.

Takhle to vypadalo po seánci se stříkací pistolí:

2009_03_02 012_small.jpg


Motorový prostor nakonec šel nastříkat docela dobře, když se surfacer akorát naředí, dostane se i v podstatě za roh... Lem kolem všech krytek jsem odvrtal - nadělal v něm spoustu malých dírek...

2009_03_02 004_small.jpg


Dost mi dal zabrat otvírací dekl. Resinové díly jsou sice hezký, ale nemaj vyřešeno otvírání. Vlastně jsem na začátku nevěděl, jak se to vůbec otvíralo, kdosi mi pak napsal, že doleva při pohledu zepředu jako kufr u škodovky stodvacítky. Přemýšlel jsem, jak to celé uchytit tak, aby to jednak drželo a druhak nevypadalo potomě a přitom to aspoň mělo nějaké zdání funkčnosti (nebyla to úplná blbost). Vycházel jsem z toho, že to, co otvírám je docela těžké a tak by to měl otvírat nějaký mechanismus, navíc by to mělo být na pantech. Přitom by neměl být problém, aby to bylo zavřené - chtěl jsem zabránit tomu, abych tam vymyslel nějaký bazmek na otvírání, ale byl by to nesmysl, protože by to nešlo zavřít. Celé by to mělo být v trochu retro stylu, takže žádný zběsilý vychytávky...

Ač ze strojařské rodiny, strojař vzděláním nejsem. Přeci jen jsem zasedl k papíru a po chvíli črtání vymyslel, že do horního deklu udělám dva masivní panty tak, aby to jakž takž dávalo smysl a dekl bude zvedat píst, který se kvůli úspoře místa musí schovat dovnitř trupu (což taky nebylo jednoduchý vymyslet, protože mu tam má tendenci překážet resinová vana s elektronikou či co to má být) a vyjíždí u kraje. Asi to není úplně hodinářsky přesný, ale po všemožném zkoušení a pasování si myslím vzniklo něco, co není mechanicky úplný nesmysl.

Realizace byla zábava - ukázalo se, že vydlabat do masivního resinu hranatou díru fakt neumím a tak jsem drasticky do otvíracího deklu říznul, udělal otvory a z druhé strany je zalepil destičkou a dotmelil (ještě se to dotmeluje, takže je to zvenku nezačištěný). Panty jsou z destiček a evergreenů (nic složitého) a píst bude utopen v takové svislé šachtě, která přijde nalepit z boku resinového dílu s elektronikou. Do šachty ještě přijdou nějaký kablíky z pružinek a stejně tak spojím dekl se základnou, ale to až při kompletaci dílů.

2009_03_02 013_small.jpg


2009_03_02 003_small.jpg


2009_03_02 009_small.jpg

Uživatelský avatar
Tomáš Chmelík
 
Příspěvky: 1009
Registrován: 12 dub 2008, 17:00
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: SF3D Oskar 1/20 - Modelkasten + doplňky

Příspěvekod Tomáš Chmelík » 02 bře 2009, 23:37

Panty jsem kvůli pevnosti rovnou přilepil ke korbě, což by myslím i odpovídalo realitě:

2009_03_02 005_small.jpg


Dohromady to pak vypadá takhle:

2009_03_02 010_small.jpg


Dekl s elektronikou (asi to není elektronika, vypadá to spíš jako motor z traktoru) jsem jen trochu doplnil o pár detailů, moc ho stejně vidět nebude:

2009_03_02 008_small.jpg


Na výfuk jsem pak vyrobil mřížku s pletivem, což by mohlo být řešení toho, aby do té hrůzy nebylo vidět...

2009_03_02 007_small.jpg


Taky jsem dořešil "krabičky" s výbavou do otevřených krytek, zdrojem bylo kde co co jsem našel, zbytky z vrakoviště, trubičky a evergreeny, taky detaily ze sady Gundam Kotobukiya. Velký otvor skrývá nějakou elektroniku, ty menší jsou plnění nějakých provozních tekutin (paliva například...).

2009_03_02 011_small.jpg


Tak, pořeším nějaké detaily a čeká mě ještě zábavnější fáze barvení otevřených věcí, abych to mohl zkompletovat. Motorové části budou asi v kovu, ale alespoň něco bude v základové barvě a tak. Jak to budu dělat v motorovém prostoru mi zatím není úplně jasné...surf byl jednobarevný, teď to bude o něco složitější...
Uživatelský avatar
Tomáš Chmelík
 
Příspěvky: 1009
Registrován: 12 dub 2008, 17:00
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: SF3D Oskar 1/20 - Modelkasten + doplňky

Příspěvekod PeVl » 03 bře 2009, 09:08

:shock: masakr :shock:
jen aby Tě někdo nepomluvil, že máš ten kabel moc vlevo :-D :-D
Uživatelský avatar
PeVl
 
Příspěvky: 2240
Registrován: 17 dub 2007, 14:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: SF3D Oskar 1/20 - Modelkasten + doplňky

Příspěvekod herrtopke » 04 bře 2009, 08:55

Fantastické!Obdivuji tyhle dříče!Držím palec a těím se na barevný finiš.....
Alea iacta est. Kostky jsou vrženy. Julius Caesar.
Můj modrý salónek.... http:/diorama.blog.cz
Uživatelský avatar
herrtopke
 
Příspěvky: 114
Registrován: 02 úno 2006, 21:06
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: SF3D Oskar 1/20 - Modelkasten + doplňky

Příspěvekod Tomáš Chmelík » 09 čer 2009, 20:46

Po delší době, kdy jsme zejména zápasil s modelem Geo, případně s něčím úplně jiným, jsem se posunul kousek kupředu s tímhle modelem.

Pokusil jsem se trochu barevně oživit motorový prostor, samozřejmě s vědomím toho, že motorový prostor moc jako omalovánka nevypadá, hlavní problém je v tom, že jak je to sestavené, barví se to dost blbě. Nanesl jsem pigmenty a trochu to sjednotil, úplně finální doladění proběhne až bude hotová kamo. Totéž platí i o prostoru pod "věží", ta křiklavá zelená přijde samozřejmě napatinovat, ale teď to nemá smysl, budu to dělat až potom, stejně tak jako některé drobné detaily a nedodělky tam, kde se dostanu štětcem snadno.

2009_06_09 001_small.jpg

2009_06_09 002_small.jpg

2009_06_09 003_small.jpg

2009_06_09 004_small.jpg

Uživatelský avatar
Tomáš Chmelík
 
Příspěvky: 1009
Registrován: 12 dub 2008, 17:00
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: SF3D Oskar 1/20 - Modelkasten + doplňky

Příspěvekod Tomáš Chmelík » 09 čer 2009, 20:50

Přilepil jsem tam také krabičky v místech vyřezaných otvorů, důkladně to přilepil, abych se vyhnul tomu, že až to celé zavřu, tak se mi to odlepí a začne to poletovat po trupu... Celé jsem to navíc fixoval kouskama miliputu, abych měl opravdu jistotu, navíc jsem tím zpevnil skořepinu trupu.

2009_06_09 005_small.jpg

2009_06_09 006_small.jpg


Dlouho jsem taky přemýšlel jak oživit sundavací haubnu nad motorem zevnitř, nakonec jsem zaexperimentoval a zkusil tam uvnitř naznačit izolaci a žebra - trochu na základě inspirace toho, jak si pamatuju plech nad motorem u škodovky stodvacítky... Sice to vlastně vypadalo dost jinak a možná tohle moje ztvárnění nedává úplně smysl (dneska bych už to dělal jinak - použil jsem hmotu tack-it, lepidlo, evergreeny, tenký staniol a tekutý tmel gunze plus surfacer), uvidím jak to bude vypadat až to nabarvím a hlavně zašpiním...bude-li to ohavné, budu to nějak řešit...

2009_06_09 007_small.jpg


Pokusil jsem se taky narovnat spodek za použití horké vody a mírného násilí, trochu jsem to srovnal, ale je to fakt poměrně hutný kus resinu a nechci riskovat, že mi to rupne nebo se to zdeformuje, takže to takhle už nechám. Úplně rovný to není, ale dá se to ještě přiohnout a zespoda na to moc vidět nebude, aby to někdo přeměřoval šuplérou...ještě dumám nad tím, jak to ke spodku přilepit (rovně s okrajem a nebo trochu utopené, protože výfuky motorů (kulaté viz začátek tématu, ještě tam nejsou) teprv přijdou nalepit)...navíc, aby to drželo...celý spodek začíná být pěkně težký, je to samý resin...

2009_06_09 008_small.jpg

Uživatelský avatar
Tomáš Chmelík
 
Příspěvky: 1009
Registrován: 12 dub 2008, 17:00
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: SF3D Oskar 1/20 - Modelkasten + doplňky

Příspěvekod PeVl » 10 čer 2009, 07:43

Ahoj Tome, k tomu se moc říct nedá, fakt super :P :P . Koukám, že z původního Oskara nám tu zůstal hodně rozřezaný kryt a to je asi tak všechno, co. Jen jsem zvědav, jak to posadíš na podložku, aby byl vidět i ten super spodek, když už ho máš v resinu. Nějak se mi celý ten Ma.K líbí čím dál vic.
Uživatelský avatar
PeVl
 
Příspěvky: 2240
Registrován: 17 dub 2007, 14:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: SF3D Oskar 1/20 - Modelkasten + doplňky

Příspěvekod Tomáš Chmelík » 10 čer 2009, 07:48

Mno, nad podložkou dost dumám, protože všechno, co mě napadá vede k tomu, že ze spodku bude vidět leda tak kulový... Chtěl bych to jako maintenance diorama a ať přemýšlím jak přemýšlím, nic geniálního mě nenapadá...
Uživatelský avatar
Tomáš Chmelík
 
Příspěvky: 1009
Registrován: 12 dub 2008, 17:00
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: SF3D Oskar 1/20 - Modelkasten + doplňky

Příspěvekod PeVl » 10 čer 2009, 07:56

Jeřáb, rampa, nějaký rameno co to celý bude držet v servisním doku ??? Pigmenty jsou Mig?? volný nebo fixovaný (čím)? díky
Uživatelský avatar
PeVl
 
Příspěvky: 2240
Registrován: 17 dub 2007, 14:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: SF3D Oskar 1/20 - Modelkasten + doplňky

Příspěvekod Tomáš Chmelík » 10 čer 2009, 08:20

Jo, o něčem takovým jsem uvažoval, ale každopádně pokud to má vypadat trochu reálně, tak na ten spodek moc vidět nebude... Ale třeba mě něco napadne.

Pigmenty jsou Mig, fixovaný to není, jenom usazený ředidlem, počítám, že to stejně ještě zaflákám a po nástřiku kamufláže se to bude ještě dolaďovat...
Uživatelský avatar
Tomáš Chmelík
 
Příspěvky: 1009
Registrován: 12 dub 2008, 17:00
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: SF3D Oskar 1/20 - Modelkasten + doplňky

Příspěvekod Jezevčík » 10 čer 2009, 15:04

Bojím se, že spodek je ztracen, leda to dát na hydraulický zvedáky a obestavět různýma schůdkama a rampama - něco jako zvětšená továrna od Kotobukiye.

A co vzít nějaký tvrdý kovový profil a k němu to dno natvrdo přilepit rubovou stranou? Tím by se to srovnalo a zároveň bys nedal šanci tvarový paměti. Na druhou stranu by to bylo o dost těžší.
Jo a co na ty vnitřní panely vyrobit z vyválenýho Milliputu obdobu prošitýho materiálu v kosočtverečném tvaru - něco jako je bývá ve vrtulnících - mohlo by to být v červený, zároveň by se na tom hezky dělalo zašpinění. Milliput by to zároveň vyztužil.
Jezevčík
 
Příspěvky: 1190
Registrován: 28 čer 2006, 20:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: SF3D Oskar 1/20 - Modelkasten + doplňky

Příspěvekod Tomáš Chmelík » 10 čer 2009, 20:21

Hmm, zajímavé podněty. To vyztužení spodku jsem zvažoval, ale právě kvůli váze se na to asi vyprdnu. Ono to zas tak ukrutně prohnutý není a jak je ten resin dost tlustej, tak by to musel být regulérní profil z kovu a to mám pocit, že by mohlo být už zu viel...

Ale nad koncepcí diorámy stále přemýšlím - napadlo mě to zvednout a udělat jako jeden spodní motor "spuštěnej" dolů při výměně nebo inspekci, čímž bych si nejspíš zase přidělal fůru práce... Ještě nad tím zapřemýšlím.

Ta haubna je dobrej tip, to mě nenapadlo, zauvažuju nad tím :wink:
Uživatelský avatar
Tomáš Chmelík
 
Příspěvky: 1009
Registrován: 12 dub 2008, 17:00
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: SF3D Oskar 1/20 - Modelkasten + doplňky

Příspěvekod Tomáš Chmelík » 15 črc 2009, 20:12

Drobný progres, práce mi vůbec neodsejpá, ale už se to přeci jenom blíží.

Dost práce dalo napasovat tam dno, protože trup díky instalovaným resinovým doplňkům měl trochu jiný tvar, jak je vakuáč měkký, nedá se "geometrie" uhlídat. Nakonec jsem po obvodu nalepil dokola profil evergreen a vytmelil to. Je vidět, že takto vzniklý "lem" není všude stejně široký, ale to se nedá nic dělat, na spodek bude stejně víceméně houby vidět. I když to ještě řeším, viz předchozí diskuse.

2009_06_09 008_small.jpg


2009_07_15 003_small.jpg


Hlava Oskara se také blíží, čeká mě různé dotmelování a drobné detaily a pak to půjde do surfu. Odklápěcí vršek už je zatmelený - snad to nebude vidět - zevnitř se mi ale surfacer oloupal, přestože jsem to zběsile odmašťoval. Ale je to tam strašně hladké, skoro až vyleštěné a moc to tam nedrží - resin je trochu podivný. Takže to půjde opravit.

2009_07_15 005_small.jpg


2009_07_15 007_small.jpg


Na SF3D modelech je hezký kanibalismus na jiných stavebnicích - tento díl mi - nemůžu si pomoct - připomíná tvar lunárního modulu Eagle co přistál na Měsíci, na druhém obrázku už je použití dílu z jiné stavebnice celkem jasné....

2009_07_15 008_small.jpg


2009_07_15 009_small.jpg


Už to ale chytá tvar, na trup přijdou výmetnice klamných cílů, nýty a doplňky, něco i na kryt motoru a bude to ready na nástřik surfu a pak kamufláže. nakonec volím variantu s menším kvérem, protože má kamufláž s měkkými přechody, lomené jsem si užil na modelu GEO a nechce se mi do toho. Ještě bych to mohl udělat podle sebe, ale nechce se mi... Odkrytý prostor pod "hlavou" budu patiovat až nakonec, ještě to přijde vystínovat (zatím to jsou jen Valleja, takže je to moc zelený).

Snad se to pohne rychleji v následujících dnech.
Uživatelský avatar
Tomáš Chmelík
 
Příspěvky: 1009
Registrován: 12 dub 2008, 17:00
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 65 • Stránka 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY