vlasto drzim palce pri dokoncovackach... netusite ako sa stavaju ostatne modely od eastern express?mam od nich SiemensSchuckert,Sopwith Snipe,Salamander a 1 1/2 Strutter,Pfalz DXIII,Hansa Brandenburg W29 a D1,Aviatik Berga D1, Nieupotra 11 a Morane i. v krabickach to vyzera celkom fajn... dakujem za odpoved a vlastovi sa ospravedlnujem za drze vlezenie do temi.nechcel som zasierat forum dalsou temov a navise ked to nie je este k tomu v spravnej chmelnicovej mierke...
Po dlouhé době jsem zaznamenal jistý posun...křídlo padlo kam padlo...jen mám dojem že je moc nízko..ale takto mi to nabídly vzpěry ze stavebnice. Nemám sílu je všechny dělat znovu.Už stačí jen to že jsem je musel všechny stenčit a vzpěry centroplánu dokonce vysochat znova...
Je to jakási zelená. Gunze H108 tuším...možná mohla být víc do hněda. Něco možná zkresluje foťák...ale více méně se ta zelená zelená tak jak je na modelu
Ono to bude tím,že kryt motoru má moc tlustý stěny. Ve skutečném letadle je vyrobený ze slabého hliníkového plechu a motor je v něm docela na těsno..proto taky tolik vykukuje dole. Tlustý stěny kitu zákonitě vedou k tomu,že motor musí být menší..tedy neměřítkový k letadlu. No a pak prostě nevykukuje.. Abys to napravil musel by Jsi vytáhnout kryt motoru na kopytě z velmi tenkého plastu (nebo acetátu) a motor udělat nový,větší.
tak tady máme zase posun. Probíhá jaro tak se nám to mezi křídly pěkně zachmelilo. Přidal jsem nějakou tu směrovku, cosi koleček a je na světě drobeček. Tady pár fotek. Problém byl s koly.Ty jsou ve stavebnici moc titěrné. Tak jsem použil kola z Rolandu DVI, které jsem musel patřičně ztenčit Ještě vrtuli. Tu mám už vystrouhanou ze dřeva, dnes ji budu natírat. Podle fotek ji měla hodně sluk natřenou takřka ke kořenu nějakou barvou. Snad šedá, snad hnědá. Ještě to zvážím. Nebo snad někdo poradí ?
Přílohy
vlevo kolečko Roland DVI vpravo original kolo ze stavebnice.Dle výkresu to ĺevé má správný průměr
..tak to je modýlek,jak ze žurnálu..! A speciálně bych vypíchnul výplety..protože to je fakt nádherně čistá práce..! Jen bych měl takovou "faktickou" ke vzpěrám... Určitě, a to se nebojím říct..nebyly šedé..! Ono je to u anglických letadel asi takhle..: Šedou barvu užívaly pouze na plechy..pavděpodobně šlo o nějakou "základovku"..ale to přiznám přesně nevím..nicméně byla užívaná jen na plechové díly..(a na konce vrtulí) A co se týká vzpěr.: Takže baldachýnové vzpěry byly velmi často..(ovšem ne uplně vždy..) bandážované plátnem.. To bylo proto,že když letoun havaroval,tak aby se při jejich zlomení minimalizovalo poranění pilota třískama..(A také horní podélníky u kokpitu byly bandážované)..a protože byly bandážované plátnem,tak se natíraly bavou na plátno..tedy PC-10(12)..a později NIVO..Mezikřídelní vzpěy při havárii do styku s pilotem přijít nemohli..no,a tak se nebandážovaly..a tudíž zůstaly v barvě dřeva..byly prostě jen nalakovaný... Asi namítneš,že na spoustě fotek "Sluk" jsou vidět světlé vzpěry..to je sice pravda,ale tady klame světlo.. Při porovnávání několika černobílých fotografií dochované "Sluky" E6938 najdeš také tuto světlou barvu..ale na jiných je to samé místo tmavé..a tato "Sluka" má vzpěry v barvě lakovaného dřeva..to je bez debat.. (Teda pokud jí, mezitím co jsem jí viděl naposledy,zase nepřetřely..! )
Děkuji za kladné ohodnocení Ke vzpěrám...Inu teorie to je zajímavá. Snad i pravdivá. Ale je známo, že dokonce už Velbroudy mívaly často tyto vzpěry natřeny na šedo.(některé). Já vycházel z Windsocku...je tam spousta fotek na sluky (detailních fotek) a vzpěry baldachýnu (zrovna nepotažené plátnem)jsou k nerozeznání od povrchu šedých plechů. Ale už je to spousta let a rozeznat na fotce dřevo/barvu na vzpěrách je myslím nemožné. Jediné co mě zarazilo je fotka Barkerovy Sluky po onom slavném souboji...mezikřídelní vpěry jsou jakoby poteklé něčím tmavýn. Odtud to moje zašpinění vzpěr...nevím nakolik realistické...
Takže už jen vrtuli a je HOTOVO
Pak budu pomalu pokoukávat po Dolphinu 1/72 snad ho někdo vydá. ...toho ještě nemám