Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Letectvo USA v letech 1940 - 1945
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Interier B-17 F

Odeslat odpověď
Příspěvků: 10 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

Interier B-17 F

Příspěvekod pajerm » 27 led 2009, 09:25

Ahoj

Chtel bych poprosit o fotky interieru B 17F, jak si asi domyslite tak stavim staricky proflakly model "Memphis belle" od Revellu. Jenze... vsude na netu je interier G, ktery je odlisny hlavne co se tyka pracoviste bombometcika. Predem diky za pomoc.
pajerm
 
Příspěvky: 27
Registrován: 07 bře 2008, 11:30
Bydliště: Kladno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Interier B-17 F

Příspěvekod Fighter » 28 led 2009, 19:19

Fotky to nejsou, ale jinak myslím taky dobrý. Tady je to pracoviště bombometčíka.
Přílohy
B-17F_BNC.jpg
Naposledy upravil Fighter dne 25 bře 2009, 23:13, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Fighter
 
Příspěvky: 229
Registrován: 12 lis 2008, 23:56
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Interier B-17 F

Příspěvekod Fighter » 28 led 2009, 19:46

Tady je zbytek. Fotky pracoviště bombometčíka v Efku mám taky, jenom je musím oskenovat.
Naposledy upravil Fighter dne 30 bře 2009, 20:50, celkově upraveno 3
Uživatelský avatar
Fighter
 
Příspěvky: 229
Registrován: 12 lis 2008, 23:56
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Interier B-17 F

Příspěvekod Fighter » 28 led 2009, 20:22

Tady je.
Přílohy
B-17F_BNC_01.jpg
Naposledy upravil Fighter dne 25 bře 2009, 23:17, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Fighter
 
Příspěvky: 229
Registrován: 12 lis 2008, 23:56
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Interier B-17 F

Příspěvekod pajerm » 29 led 2009, 12:35

Fighter píše:Fotky to nejsou, ale jinak myslím taky dobrý. Tady je to pracoviště bombometčíka. Zbytek bude následovat.


No moc diky, jses uplne zlatej, tohle je az az dostacujici.
pajerm
 
Příspěvky: 27
Registrován: 07 bře 2008, 11:30
Bydliště: Kladno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Interier B-17 F

Příspěvekod misak58 » 22 úno 2009, 20:03

Nazdar chlapci. Zaujala mě vaše diskuze a rád bych vás upozornil, že na přiložených snímcích Je sice interiér přídě B 17 F , ale zjevně se jedná o poslední výrobní blok z továrny Douglas v Long Beach ( výrobní bloky B 17 F -75-DL, -80-DL) ,které byly stále značeny Jako verze "F" ale měly již přední věž Bendix, tzv "chin turret". Na snímcích je jasně vidět ovládací řídítka věže a nadhlavní zaměřovač. Zároveň zmizely tzv. "cheek guns" neboli lícní kulomety, protože se domnívali, že věž se dvěma browningy postačí. Později se k jejich montáži vrátili. Fortressy vyrobené u Boeingu v Seattle výrobní blok B 17 F -135-BO, Byly také již vybavené věží Bendix ale byly přeznačeny hned jako B 17 G-1-BO. Až najdu fotky interiéru přídě skutečné B 17 F, tak je sem dodám, včetně fotky vnitřku skutečné Memphis Belle.
Zdravím Mišák
Uživatelský avatar
misak58
 
Příspěvky: 448
Registrován: 21 úno 2009, 03:52
Bydliště: U kněžské louky 4 , Praha 3
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Interier B-17 F

Příspěvekod Fighter » 22 úno 2009, 23:33

Jo, to je tedy pravda, ty řídítka jsem přehlédnul. Řekl bych ale, že B-17F-75-DL to nebude. Ta měla přední boční střeliště vlevo stejnýho provedení jako u standardní B-17G - "bulged cheek guns window" (bylo úplně vpředu a za ním dvě malý okýnka), tady na těhle fotkách je to spíš jako u B-17F, úplně vpředu vlevo je malý okýnko (že by to byla ta F-80-DL, tu teda neznám, ale mohla by to být nejspíš G-1-BO, ta měla vpředu vlevo stejný tři malý okýnka jako u B-17E a F-1 a kulomet byl v tom prostředním). Mám v tom nějak zmatek. To bude asi tím, že jsem Fighter a né Bomber :lol: . No alespoň, že ten rentgeňák snad sedí, ten by snad skutečně mohl i B-17F-10-BO být. Jinak interiér originální Memphis Belle před rekonstrukcí jsem na netu taky viděl, ale spíš zklamání (vypádalo to v něm vybydlený jako v Chánově). Teď snad stále pokračuje jeji restaurování.

http://aircraftwalkaround.hobbyvista.co ... mbelle.htm

http://b-29s-over-korea.com/MemphisBell ... elle1.html
Uživatelský avatar
Fighter
 
Příspěvky: 229
Registrován: 12 lis 2008, 23:56
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Interier B-17 F

Příspěvekod misak58 » 25 úno 2009, 05:24

Máš pravdu. Těch variant výzbroje čumáku B 17 je tolik že bez chytrý knížky se to nedá vůbec popsat. A když započtu polní modifikace tak je to doslova nekonečný téma.Memfiska, jak je vidět, má stolek nvigátora poměrně neobvykle vpravo. A nesmí se zapomenout na tu polní modifikaci jejího plexinosu.Je to původní Efkový čumák se dvěmi kloubovými průchodkami pro původně kulomety ráže .303 ,Tzv."Fisheye", ale ty vyměnili za větší pro Browningy ráže.50. Plexi by to ovšem nevydrželo tak tam vestavěli ocelovou podpůrnou konstrukci z trubek. U žádného jiného stroje jsem tohle neviděl. Většinou použili sériově dodávaný čumák se single Browningem a rámem z ohýbaných trubek. Docela dost je toho vidět v tom Wyllerově dokumentu o její poslední misi.Nedávno to měli na dvd v levných knihách za 49,- Jmenuje se to, jak jinak" The Memphis Belle" a je to v originále.
belle04.jpg

Uživatelský avatar
misak58
 
Příspěvky: 448
Registrován: 21 úno 2009, 03:52
Bydliště: U kněžské louky 4 , Praha 3
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Interier B-17 F

Příspěvekod Fighter » 27 úno 2009, 12:28

Nazdar Mišáku, zaujala mě ta tvoje poznámka o zvláštnosti provedení čumáku Memfisky s dvěma Browningama na trubkový konstrukci, kterou jsi nikde jinde neviděl. Měl jsem pocit, že už jsem tohle řešení u nějaký mašiny zahlídnul, tak jsem projel svůj archív a vono jo. Našel jsem dokonce dvě další takový mašiny. Obě jsou z 91st BG, takže tedy usuzuju, že to byla polní úprava speciálně prováděná u týhle skupiny. První mašina je poměrně známá "Delta Rebel 2" (u tý jsem si toho původně vůbec nevšim), ale úvízla mě v hlavě ta druhá fotka "Connecticut Yankee" u který je tahle úprava vidět fakt moc pěkně. Tahle mašina je zajímavá tím, že jí pilotoval po svým návratu do Anglie James A. Verinis, bývalý co-pilot Memphis Belle. Delta Rebel 2 má další zvlášní úpravu v podobě posunutýho bočního kulometu (asi to bude .30) z předního do prostředního okna.
Přílohy
Delta Rebel 2.jpg
Connecticut Yankee.jpg
Uživatelský avatar
Fighter
 
Příspěvky: 229
Registrován: 12 lis 2008, 23:56
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Interier B-17 F

Příspěvekod misak58 » 04 bře 2009, 11:01

Fighter píše:Nazdar Mišáku, zaujala mě ta tvoje poznámka o zvláštnosti provedení čumáku Memfisky s dvěma Browningama na trubkový konstrukci, kterou jsi nikde jinde neviděl. Měl jsem pocit, že už jsem tohle řešení u nějaký mašiny zahlídnul, tak jsem projel svůj archív a vono jo. Našel jsem dokonce dvě další takový mašiny. Obě jsou z 91st BG, takže tedy usuzuju, že to byla polní úprava speciálně prováděná u týhle skupiny. První mašina je poměrně známá "Delta Rebel 2" (u tý jsem si toho původně vůbec nevšim), ale úvízla mě v hlavě ta druhá fotka "Connecticut Yankee" u který je tahle úprava vidět fakt moc pěkně. Tahle mašina je zajímavá tím, že jí pilotoval po svým návratu do Anglie James A. Verinis, bývalý co-pilot Memphis Belle. Delta Rebel 2 má další zvlášní úpravu v podobě posunutýho bočního kulometu (asi to bude .30) z předního do prostředního okna.


misak58

Pravda, pravda.Mám toho na B 17 tolik že už se v tom vůbec neorientuju. Našel jsem další variantu tohohle "fisheye" čumáku, a to jedna průchodka pro .30 a druhá pro .50 ovšem tato vyztužená dvěmi trubkami.
Uživatelský avatar
misak58
 
Příspěvky: 448
Registrován: 21 úno 2009, 03:52
Bydliště: U kněžské louky 4 , Praha 3
Nahoru


Odeslat odpověď
Příspěvků: 10 • Stránka 1 z 1

Zpět na Letectvo USA v letech 1940 - 1945

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY