Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Československé letectvo 1918 - 1939
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

H.Brandenburg B.I s.77 jednomístný-prosba

Odeslat odpověď
Příspěvků: 18 • Stránka 1 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

H.Brandenburg B.I s.77 jednomístný-pomóóc

Příspěvekod Vít Málek » 23 led 2009, 12:29

Pomohl by mi prosím někdo pomoci objasnit, zda se nejedná u čs. znaků na obr.o fiktivní vzhled? Nemohu nikde najít ani zmínku o jednomístném malém branďáku u čs. letectva, natož pak výrob. číslo. Byly vůbec jednomístné malé branďáky a pokud ano, byl zadní kokpit zakryt? Předem moc díky.
Přílohy
HB BIserie 77camo.jpg
Vít Málek
 
Příspěvky: 68
Registrován: 10 led 2005, 06:46
Bydliště: Holice (PA)
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: H.Brandenburg B.I s.77 jednomístný-pomóóc

Příspěvekod Pavel Klouček » 23 led 2009, 12:49

Zatím jsem vyčetl jen, že série 77 by měl být klasický B.I z továrny Fischamend vybavený motorem 100PS Austro Daimler. O tom že byly jednomístné jsem nic nezjistil.
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7447
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: H.Brandenburg B.I s.77 jednomístný-pomóóc

Příspěvekod Vít Málek » 23 led 2009, 13:06

To je taky kámen úrazu. Já jen našel recenzi na internetmodeleru http://www.internetmodeler.com/2006/apr ... legato.php , kde se zmiňuje o neshodách u motoru (Daimler výfuky na opačnou stranu) a VOP. O trupu se tam nemluví. Mám to rozestavěno bohužel už v té fázi, že se to nedá opravit.
Vít Málek
 
Příspěvky: 68
Registrován: 10 led 2005, 06:46
Bydliště: Holice (PA)
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: H.Brandenburg B.I s.77 jednomístný-prosba

Příspěvekod zdesko » 23 led 2009, 14:30

..no,tady asi někdo "zaperlil" u překladu..tenhle "Brandýsek je ze serie 77.51 až 77.91..tato serie byla celá sice single..nikoli však SEAT,ale CONTROL..! To znamená,že to byla klasická pozorovací "Bé jednička".. Fotka v českých barvách asi existuje..ale já mám takhle zbarvenou a omarkingovanou např.H-S B.I serie 276.19..(mám na mysli cs marking) tuhle konkrétní 77-ku ne. Jo a oproti jiným PŘEDEŠLÝM seriím které poháněly 100k Mercedesy,byla serie 77. (a pozdější) poháněné 100k Daimlerem.Takže vypadal jako anglický Beardmore.. :wink:
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: H.Brandenburg B.I s.77 jednomístný-pomóóc

Příspěvekod Sigimaus » 23 led 2009, 15:49

Ahoj Vítku!
No šlapls do vosího hnízda. Není potvrzeno že by(série) BA 77 byla jednomístná . Pokud znám pár snímků této BA je na nich vidět i "spolujezdec" ,polemika nastala výskytem některých písemných dokumentů ,kde se zmiňují autoři o "pár" kusech ,snad vyrobených v Arsenalu ,ale spekuluje se i "konverzích" u bojových jednotek. S jistotou se dá tvrdit že dva jednositze se skutečně u Vzduchoplavectva oběvily a to 77.55 a 77 . No víš to samý jako předtím ,i "odporní" poradci ,kteří se touto tématikou zabývají vědí "kulové" !!!! :x Takže pomoci se asi dovoláš těžko.
Io al tuo posto, guardare indietro ! Sono dietro di te! A pak Ti ustřelím prdel Makaróne !
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Sigimaus
 
Příspěvky: 23
Registrován: 28 pro 2008, 13:59
Bydliště: Ottenschlag Austria
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: H.Brandenburg B.I s.77 jednomístný-pomóóc

Příspěvekod zdesko » 23 led 2009, 16:54

..a ten Daimler vypadal nějak takhle..: akorát,že Beardmore měl tuším většinou dva malý karburátory a Daimler jenom jeden..a Beardmore měl magneta vepředu a Daimler vzadu.. :wink:
Přílohy
Beardmore-Austro-Daimler 120k_v1a.jpg
Beardmore 120k Aero Engine_02.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: H.Brandenburg B.I s.77 jednomístný-pomóóc

Příspěvekod Sigimaus » 23 led 2009, 20:06

Sigimaus píše:Ahoj Vítku!
No šlapls do vosího hnízda. Není potvrzeno že by(série) BA 77 byla jednomístná . Pokud znám pár snímků této BA je na nich vidět i "spolujezdec" ,polemika nastala výskytem některých písemných dokumentů ,kde se zmiňují autoři o "pár" kusech ,snad vyrobených v Arsenalu ,ale spekuluje se i "konverzích" u bojových jednotek. S jistotou se dá tvrdit že dva jednositze se skutečně u Vzduchoplavectva oběvily a to 77.55 a 77 . No víš to samý jako předtím ,i "odporní" poradci ,kteří se touto tématikou zabývají vědí "kulové" !!!! :x Takže pomoci se asi dovoláš těžko.

Takže beru zpět ,pouze 77.77 se "motala" po české obloze.
Naposledy upravil Sigimaus dne 15 pro 2012, 12:03, celkově upraveno 1
Io al tuo posto, guardare indietro ! Sono dietro di te! A pak Ti ustřelím prdel Makaróne !
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Sigimaus
 
Příspěvky: 23
Registrován: 28 pro 2008, 13:59
Bydliště: Ottenschlag Austria
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: H.Brandenburg B.I s.77 jednomístný-pomóóc

Příspěvekod Sigimaus » 23 led 2009, 20:07

Sigimaus píše:
Sigimaus píše:Ahoj Vítku!
No šlapls do vosího hnízda. Není potvrzeno že by(série) BA 77 byla jednomístná . Pokud znám pár snímků této BA je na nich vidět i "spolujezdec" ,polemika nastala výskytem některých písemných dokumentů ,kde se zmiňují autoři o "pár" kusech ,snad vyrobených v Arsenalu ,ale spekuluje se i "konverzích" u bojových jednotek. S jistotou se dá tvrdit že dva jednositze se skutečně u Vzduchoplavectva oběvily a to 77.55 a 77 . No víš to samý jako předtím ,i "odporní" poradci ,kteří se touto tématikou zabývají vědí "kulové" !!!! :x Takže pomoci se asi dovoláš těžko.

Takže beru zpět ,pouze 77.77 se "motala" po čeké obloze.

Samozřejmě "české" obloze :?
Io al tuo posto, guardare indietro ! Sono dietro di te! A pak Ti ustřelím prdel Makaróne !
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Sigimaus
 
Příspěvky: 23
Registrován: 28 pro 2008, 13:59
Bydliště: Ottenschlag Austria
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: H.Brandenburg B.I s.77 jednomístný-pomóóc

Příspěvekod Sigimaus » 23 led 2009, 20:20

zdesko píše:..chlape kolik těch odkliků na toho Branďáka máš..? Něco jsem ti písnul sem..: :-k http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=49&t=30139 ..tady jenom dodám,že CELÁ serie 77.51-77.91 byla single CONTROL..!! Tedy nikoli jen letouny 77.55 a 77.77.. [-X

Nejedná se o lingvistickou otazku .Skutečně to bylo míněno "jednosedadlové" éro , jak v materiálech rakouských ,tak i českých.
Takže nikoli "špatně přeložena angličtina".Na toto téma jsme již celkem bezůspěšně diskutovali s mr. J.Kaše .
Co se týče BA 77, v materiálech je chaos,několik autorů tvrdí (m.j. R.Keimel) že byly vyrobeny v sérii BA 77.51-91 s motory AD 100HP,jiní že jich bylo více BA 77.01-91 a s motory AD 120HP . :P
Io al tuo posto, guardare indietro ! Sono dietro di te! A pak Ti ustřelím prdel Makaróne !
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Sigimaus
 
Příspěvky: 23
Registrován: 28 pro 2008, 13:59
Bydliště: Ottenschlag Austria
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: H.Brandenburg B.I s.77 jednomístný-pomóóc

Příspěvekod zdesko » 23 led 2009, 22:35

..no,pokud vím,tak 120k Daimlery měla serie 78.01-78.51..(slovy: serie SEDUMDESÁT OSUM..!)..a tato serie měla DUAL kontrol..tedy dvojí řízení..... :-k ...K čemu měla podle pramenů sloužit ta JEDNOMÍSTNÁ Hansa..? K bombardování..? Jestli ano,pak to nebylo nic neobvyklého,že s tím pilot letěl sám..to se dělalo běžně i na jiných letadlech...nebo k výcviku..? Na tom není také nic divného..z dnešního pohledu neseděl pilot při solu v zadní sedačce..ale v předu a vzadu měl pytle s pískem..také věc naprosto standartní...nebo byla snad fotografická..? Zase nic divného..běřně byly upravovány dvoumístné letouny pro fotografickou misi namontováním automatické kamery s kterou letěl jen pilot..skončila mise..vymontovala se kamera a letoun zase plnil co bylo třeba..Pokud ovšem nebyl letoun upravený tak,že kamera byla vepředu a pilot seděl vzadu..tedy by se muselo přemístit celé řízení..(připomínám,že serie 77 byla vyráběná od začátku s jedním řízením..! Pokud vím,tak byl takto upraven,nebo dokonce vyráběn jeden z Aviatiků.. :-k Co se týká Branďáku,tak mi to připomíná stále omílané tvrzení,že Schmitt 7B-2 měl měnitelný úhel náběhu křídel.. #-o Na začátku byla jenom malá chybka.. :grin: ..a táhne se to dodnes.. #-o
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: H.Brandenburg B.I s.77 jednomístný-pomóóc

Příspěvekod zdesko » 23 led 2009, 23:02

..možná mám i fotku letounu 77.77,ale nejsem si jistý..nicméně mám určitě fotku letounu 77.55 a na ní je JEN prezentována odlišná linie přídě..(delší)..oproti 100k Mercedesům..nic víc-nic míň.. :-k
Přílohy
H-B B-1_serie 77.55.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: H.Brandenburg B.I s.77 jednomístný-pomóóc

Příspěvekod Vít Málek » 24 led 2009, 09:38

Děkuji všem za perfektní informace a navíc fantastickou rychlostí. Udělali jste mi radost. Nebudu to muset hodit do koše. Z fotky 77.55 se mi zdá, že výřez kokpitu je opravdu zkrácen a dál je překližka. Možná mě ale šálí zrak. Udělám tedy kompromis na základě mixu všech zde uvedených fundovaných informací. Dále kopíruju příspěvek od zdeska z mého "dvojáku" na toto téma jak zde zaznělo a za který se administrátorovi a ostatním omlouvám.

"no,tady asi někdo "zaperlil" u překladu..tenhle "Brandýsek je ze serie 77.51 až 77.91..tato serie byla celá sice single..nikoli však SEAT,ale CONTROL..! To znamená,že to byla klasická pozorovací "Bé jednička".. Fotka v českých barvách asi existuje..ale já mám takhle zbarvenou a omarkingovanou např.H-S B.I serie 276.19..(mám na mysli cs marking) tuhle konkrétní 77-ku ne. Jo a oproti jiným PŘEDEŠLÝM seriím které poháněly 100k Mercedesy,byla serie 77. (a pozdější) poháněné 100k Daimlerem.Takže vypadal jako anglický Beardmore.. "
Vít Málek
 
Příspěvky: 68
Registrován: 10 led 2005, 06:46
Bydliště: Holice (PA)
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: H.Brandenburg B.I s.77 jednomístný-pomóóc

Příspěvekod Monika M. » 25 led 2009, 11:33

Téma jsem přesunula do chmelnic a sloučila s tématem tam. Líp se to tam najde pro případné další zájemce.
Poslední dokončené:
LVG C.VI 1/32, Morane - Saulnier N
Uživatelský avatar
Monika M.
 
Příspěvky: 4430
Registrován: 04 čer 2006, 15:38
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: H.Brandenburg B.I s.77 jednomístný-pomóóc

Příspěvekod zdesko » 29 led 2009, 10:19

[quote="Vít Málek"]Děkuji všem za perfektní informace a navíc fantastickou rychlostí. Udělali jste mi radost. Nebudu to muset hodit do koše. Z fotky 77.55 se mi zdá, že výřez kokpitu je opravdu zkrácen a dál je překližka. Možná mě ale šálí zrak. Udělám tedy kompromis na základě mixu všech zde uvedených fundovaných informací. Dále kopíruju příspěvek od zdeska z mého "dvojáku" na toto téma jak zde zaznělo a za který se administrátorovi a ostatním omlouvám.

..já teda nevím,ale mě přijde,že má úplně normální dlouhej,dvoumístnej kokpit.. :-k
Přílohy
H-B B1_serie 077-055-a01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: H.Brandenburg B.I s.77 jednomístný-prosba

Příspěvekod Vít Málek » 30 led 2009, 09:37

třeba se pletu nebo blbě vidím, mě to přijde podle stínu, že výřez kokpitu končí viz žlutá šipka, což mi na klasický kokpit přijde krátká díra. Nejsem ale specialista na WWI. Asi postavím tuhletu 77.55 a čs. bude dvousedadlovka, na které jsou přeci jen nějaké fotky.
Přílohy
H-B B1_serie 077-055-a01.jpg
Vít Málek
 
Příspěvky: 68
Registrován: 10 led 2005, 06:46
Bydliště: Holice (PA)
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 18 • Stránka 1 z 2 • 1, 2

Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY