..tahle je na fotce bez označení..nátěr vypadá docela světlý..(mám jí naskenovanou ještě odjinud jasněji,ale bohužel přes 700kB..)..ale může to být jen tovární fotka.. Ono je to totiž tak,že T128 vznikla vlastně čistě jen na základě požadavků armády a víceméně z nouze a vlastně i trochu z trucu.. Armáda totiž požadovala,aby Tatra započala s výrobou vozu V3T,který vznikl v jiné továrně..Tatrovákům se však technologicky a výrobně vůbec nehodil..a kromě toho měl prototyp V3T i mnoho nedostatků.. Tatrováci se tedy rozhodli prosadit vlastní typ.. Skupina asi 10ti konstruktérů vypracovala za 1 noc (!!!) předběžný projekt a během 72 dnů byl hotový prototyp.. Ten pak poslala továrna k porovnávacím zkouškám do těžkého terénu u Nitry a na Libavě. Zkoušky Tatra absolvovala spolu s prototypem V3T a se ZISem 110. Při těchto zkouškách měl Tatrovácký prototyp naprostou převahu. T-128 byla tedy přijata do výroby,nicméně se stavěla pouze rok (1951-1952) a bylo postaveno pouze 4060ks. Zjistilo se totiž,že velké použití dílů z T-111 je ve finále ke škodě jeho užitné hmotnosti a vůz byl konstrukčně zbytečně předimenzovaný. T-128 dosahovala oproti T-111 pouze 25-30% její užitné hmotnosti,ve spotřebě paliva však dosahovala 80% (!) spotřeby paliva T-111 Stodvacetosmička měla sice 58% stoupavost a v únosném terénu dokázala přejíždět nerovnosti,které ostatní auta nezvládala..nicméně v hlubokém blátě se díky velké hmotnosti a jednomontáži na zadních kolech musela často vyprošťovat pomocí navijáku s 60m dlouhým lanem. Takže,co s takovým autem v civilu..??
..no,pokud já vím,tak budka byla shodná s valníky T-111... A rozdíl v kapotáži kolem blatníků je způsobený především tím,že T-128 měla jinak řešené detaily kolem přední rozvodovky a hlavně v pérování přední nápravy..
Přílohy
Naposledy upravil zdesko dne 12 zář 2008, 08:08, celkově upraveno 1
Moji nejkrásnější Hádží,dělalo se to aspoň v mrňavé sérii,nebo co?Vozidlla jsou to náramná.Myslíte,že by je pan Krnáč (MMK)vytvořil v 1/35?Nebo Hauler v 1/48.
Tomáš"Duch"Ducháček - Sudéta V -dorf Visi sunt oculis insipientum mori , illi autem sunt in pace
Díky za snahu o tomto vím, ale jednalo se o omezený výtisk, je to dávno pryč, jediné kde se to povede sehnat je nějaké knihkupectví kde to ještě mají a těch bude jak šafránu. Sháněli sme to totiž přímo u nakladatele, distributorů a byl do toho zainteresovaný i dealer jednoho distributora který objíždí obchody - před třemi týdny byla ještě v nějakým městečku na západě, bohužel dnes přijel s tím že už tam není - plnánoval ji tam odebrat nazpět a vzít k nám.
Ano je to ona, roku 2007 vydaná s novejma deskama - oranžovejma a doplněná o modely za těch 10 let a názvem 110 let Tatry...
Tato je už totál nesehnatelná, nevadila by mě ani z druhé ruky, páč ty věci o které je doplněna ta poslední mě nějak nezajímaj. Miroslave, ta kniha je Tvoje? Mohl bych poprosit o menší slovní recenzi? Pak mě zajímá zastoupení typů - jakej je tam čeho podíl. Samozřejmě prvorepublikový sou pěkný ale mě jde hlavně o roky poválečné do začátku 90 tých let .