První použité schéma (objevilo se na cca 40 strojích a to serie II a III) je schéma dle "starého MIMETICO předpisu" - tzv "rozkleplá vejce" (obrázek 1). Spodní plochy byly v barvě Grigio Mimetico (FS 36241), na vrchních byl základ v barvě Verde Mimetico 2 (FS 34109) na kterém byly fleky z barvy Giallo Mimetico 4 (FS 30266) a do nich (přes ně) fleky Brunno Mimetico (FS 30219 podle jiných zdrojů FS 30215) Provedení fleků (jejich překryv i tvary) nebylo jednotné a proto je dobré řídit se fotografií. Tyto stroje byly převážně dodány 9 stíhací skupině. Nejnižší výrobní číslo bylo 7709, nejvyšší mě známé 7744.
Cca v říjnu 1941 došlo ke změně na "metropolitní schéma (obrázek 2). Horní plochy v barvě Verde Oliva Scuro 2 (FS 34052) a spodní v Grigio Azzuro Chiaro 1 (FS 36307). Kolik bylo těchto strojů není jisté, ale zřejmě ne více než 30-40. Nejmenší známé
výrobní číslo je 7752 nejvyšší 7768. Letouny byly přiděleny 17 stíhací skupině. V té době ale začalo být stále jasnější, že těžiště bojových operací bude v Africe. Metropolitní schéma pro toto bojiště nevyhovovalo a proto bylo u jednotek upraveno (obrázek 3) variabilním nástřikem Nocciola Chiaro 4 (FS FS 30145) .
Výroba zareagovala cca od listopadu 1941, kdy byly zavedeny zelené fleky (VOS2) na hnědý (NC4) podklad (obrázek 4). První známá čísla jsou 7764 a 7767. To ukazuje na skutečnost, že letouny nebyly dokončovány dle výrobního čísla, případně také na možnost přestříkání dle továrního vzoru přímo u jednotek.
V únoru 1942 (stále v rámci serie III) bylo vyrobeno 30 ks Mc 202 v "inverzním provedení" - hnědé (NC4) fleky na zeleném (VOS2) základu (obrázek 5). Letouny sloužily u 9 (Afrika) a 155 skupiny (oblast Sicílie a Malty). Poté se vrátila výroba na standard z listopadu, ale fleky vypadaly spíše jako "malé nudle" - toto schéma obdrželo ne více než cca 10-15 strojů.
Poslední (a konečná) změna nastala v dubnu 1942, kdy byly místo fleků zavedeny kouřové obláčky (smoke-rings). Byly takto kamuflovány letouny VII, IX a XIII serie (obrázek 6). Schéma bylo používáno až do srpna 1943 (souběžně od listopadu 1942 i na Mc 205).
Na příkladu strojů serie III je dobře dokumentovaný vývoj kamufláží, ale i stav leteckého průmyslu v itálii. Serie čítající 140 kusů byla vyráběna více než 7 měsíců. Bylo to dáno výkonností průmyslu a nedostatkem motorů DB601, které byly nejdříve dováženy a poté v licenci vyráběny. Nedostatek motorů byl zůsoben výrobou Mc 202 v dalších továrnách a navíc se Mc 202 o DB601 "dělil" s Re 2001.
Příště popíšu kamufláže z továren Breda a SAI.