Tak jsem si na čas odskočil od letadel, zalovil hodně hluboko v kitníku a začal pižlat.
Přílohy
Profily budou použity na některých příčkách.
Původně jsem chtěl šasí vytvořit z profilů Evergreen, ale nakonec mě přišlo jednoduší profil zkusit vyfrézovat.
Nepříliž přesvědčivé /ale rozhodně né vyloženě špatné/ uchycení náprav k listovým pérům jsem podle fotografijí předělal. /ve skutečnosti jsou dvě různá provedení/
Blatníky jsem co nejvíce ztenčil a na okrajích vytvořil lem. Chladič z plechů je pěkný ale v zavřeném motoru asi moc nebude vidět.
Pro usnadnění stavby jsem zakoupil poměrně pěkné plechy Eduard.
Já hrozně dlouho čekal, až na ni vydají lepty, a když už je vydali, mám toho rozdělaného tolik...ale stavbu budu sledovat a inspirovat se, ten podvozek si vylepšil fakt dobře mě na té stavebnici štve akorát to neskutečné množství stop po vyhazovačích...tak pokračuj pokračuj
Nojo stop po vyhazovačích je tam fakt požehnaně, ale jako nejvétší průser se mně tam jeví čelní sklo, to je tvarově dost hodně mimo. No snad to nějak pujde.
Nejnepovedenější partijí celé jinak poměrně pěkné stavebnice je čelní okno. Má špatný tvar a je příliž úzké. Tady je pokus o nápravu.Teď to musím ještě doladit tmelem a snad to bude trochu víc připomýnat Dočku.
Teď když koukám na ty fotky,tak to bude asi chtít naznačit na spodku víc šmíru. Je to jak léta nepoužívaný stroj, i když na modelu to vipadá trošku líp.
Patina je dělaná suchými křídami, zafixovanými mat. lakem, Humbrolkama a mastnota volejovkama ředěnýma mastixovou fermeží /barva zůstává lesklá/
Ty woe, to šasi vypadá super, úplně reálně... nemohl bys, prosím prosím, napsat podrobněji popis, jak jsi k tomu výsledku dospěl? jaké odstíny barev si použil, jak si patinoval...nějak podrobněji, prosím, ať to můžu s laskavým dovolením "obšlehnout" já totiž s podvozkama dost bojuju a nevím, jak na ně...
U té patiny těžko doporučit a popsat jednotný postup, ale povedlo se to nějak takhle:
-wash štětcem silně ředidlem S-6006 naředěnou zesvětlenou okrovou humbrolkou (originální ředidlo by mnělo tendenci vytvářet souvislou vrstvu,ale takhle se barva spíš usadí pouze v koutech a u různých nerovností)
- tenkým štětcem do ještě mokré barvy jsem naznačil rez hnědou humbrolkou (tady myslím by "zrezlých" míst vzhedem k životnosti válečného auta nemělo být mnoho, rozhodně né jako třeba na 15 let starém favoritu.
-potom jsem to pistolí jemně "poprášil"několika postupně domýchávanými odstíny světle okrové až hnědé humbrolky.
-po zaschnutí (asi 3 dny) jsem to ještě dotónoval suchými křídami (umělecké prašné).Ty si na jemném šmirglu nastrouhám na prášek, který kombinuji do požadovaného odstínu a slabším štětcem rostírám na model.Opět převážně okrová,hnědá,bílá a černá.
-Potom jsem to zafixoval matným Model mástrem a nechal den proschnout.
Šmír jsem udělal uměleckou černou a hnědou olejovkou ředěnou mastixovou fermeží (barva nezmatní a dobře imituje mastnej povrch.Prodavá se v uměleckejch potřebách)
No a to je zatím vše.
To Martin: S tím odstínem je to trošku problém, protože jsem si zvyknul stříkat modely akrylkombinačníma bervama na karoserie skutečných aut (mimochodem jsou perfektní) takže odstín si většinou míchám sám podle vzorníků různých firem a fotografií. anebo požádám pana majitele krámku ,u kterého nakupuji a on podle vzorníku namýchá.