Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Auto-Moto ‹ Motorky ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Yamaha YZR-M1 2004

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 106 • Stránka 7 z 8 • 1 ... 4, 5, 6, 7, 8
  • Odpovědět s citací

Re: Yamaha YZR-M1 2004

Příspěvekod Mause » 15 čer 2025, 16:28

brzdiče v barvě, po washi, šrouby také tištěné HD a dal jsem zlaté, zbytek domalovaný, dále nebylo třeba řešit, jen vymalovat. Konkovky na hadičky jsem odřízl, provrtal, do dírek velze kablík, přes něj koncovka taková ta prodloužená matka s obloukem na konci (netuším jak to nazvat) ze setu TOP Hex Fitting/Trumpet shaped TD23274, již ji mám nachytanou v chromu. Já si je namnožil do foroty, mám odlité, vcelku se to povedlo, kdo by potřeboval, mohu pár kousků odlít a dodat. Výsledek nebude úplně 100% jak z profi dílny, ale použitelné to bude. Ideální je samozřejmě kovový originál.
Přílohy
296_4_11zon.jpg
295_3_11zon.jpg
Uživatelský avatar
Mause
 
Příspěvky: 423
Registrován: 15 srp 2010, 18:52
Bydliště: Aš
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Yamaha YZR-M1 2004

Příspěvekod Mause » 15 čer 2025, 16:29

díly krytů spodní části vidle, do kterých docvakne blatník, šroub kovový HD
Přílohy
297_5_11zon.jpg
Uživatelský avatar
Mause
 
Příspěvky: 423
Registrován: 15 srp 2010, 18:52
Bydliště: Aš
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Yamaha YZR-M1 2004

Příspěvekod Mause » 15 čer 2025, 16:31

drobné díly pro koncové ovládání brzd - složeno z několika dílů, jak jsem již psal výše, vše v barvě, po nabarvení perfektní, šroub od Falcona z brzdové sady.
Přílohy
299_7_11zon.jpg
298_6_11zon.jpg
Uživatelský avatar
Mause
 
Příspěvky: 423
Registrován: 15 srp 2010, 18:52
Bydliště: Aš
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Yamaha YZR-M1 2004

Příspěvekod Mause » 15 čer 2025, 16:39

a na závěr koncovky vidle - unašeč kola, také má asi speciální název a ten neznám, tak svými slovy :-) Je tam senzor vidle ze sady TOP Studia, šrouby také od TOP a v dolní části dodělávky nějakých nastavovačů dorazu, nebo tlaku oleje v tlumiče z kulatinky, měl by to být 6hran, ale v takovém měřítku je to asi buřt. Matky budou chromové, nahradím na závěr, šroub už jsem si upravil. Na stole mám ke složení ještě tlumič řidítek od Falcona a přidám foto chromových barev, u Atose probíhala diskuse o chromu, tak ať mu to tam nezasíráme, uvedu zde trochu mé čerstvě získané zkušenosti. Zkusím později k večeru. Jo na dílech je opět černý wash Tamkou panelem, asi běžná věc.

Blížím se k bodu, kdy začnu skládat. Hodně u toho přemýšlím, snažím se 2 kroky vpřed, je to náročný, nic nevynechat ve správném postupu krok za krokem, jinak by se to blbě předělávalo, u první motorky jsem také nedodržel postup a musel jsem vše rozebrat, nebyla to žádná čurina, pěkně ze mě lilo :-) u tohoto stroje je zmetek ten sacák pod řidítky, co vše komplikuje a omezuje přístup k výfuku a chladiči, no do toho ten límec pod řidítky, no jsem zvědavý jak to tam vše nacpu, docela mne to děsí.
Přílohy
304_12_11zon.jpg
303_11_11zon.jpg
302_10_11zon.jpg
301_9_11zon.jpg
300_8_11zon.jpg
Uživatelský avatar
Mause
 
Příspěvky: 423
Registrován: 15 srp 2010, 18:52
Bydliště: Aš
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Yamaha YZR-M1 2004

Příspěvekod Mause » 15 čer 2025, 20:50

305_1_11zon.jpg
příprava dílů na barvení metalickými barvami, jsou tam jak šrouby, tak i ty fitinky na brzdové hadičky z domácí produkce
306_2_11zon.jpg
313_9_11zon.jpg
po nabarvení jsme s výsledkem spokojený, vše sedí jak má, super
314_10_11zon.jpg
.

Tlumič řízení do Falcona v barvě, přijde mi mírně kratší oproti výrobkům do TOP studia, ale to asi nevadí, neřeším to. Tisk měl docela slušný rastr, ale šlo to dobře vybrousit tak ok. Hlavní díl s průchodnou částí bylo nutné odvrtat a jelikož nemám dlouhý tenký vrták, tak jsem použil ten nejtenčí co mám a do díry vložil mosaznou trubičku 0,3 00 a do ní pak sedna ta tyčka ze setu parádně, hezky tam jezdí a nikde se nezadrhává. Barvení surf na resin, na to GX černá a map metalizéry od AK a zlatí od Gunze SM 207, ta se jim opravdu povedla na lesklé černé vyjde výsledek úplně dokonalý. Což tedy ta jejich chromová není až tak úplně košér, o tom níže, jak jsem slíbil trochu rozvedu to chromové barvení.
Uživatelský avatar
Mause
 
Příspěvky: 423
Registrován: 15 srp 2010, 18:52
Bydliště: Aš
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Yamaha YZR-M1 2004

Příspěvekod Mause » 15 čer 2025, 20:58

307_3_11zon.jpg
vybrané nějaké šrouby od Sun Detail - Venca Sluníčko (už jsem se zmínil, kdo bude mít zájem napište mi, šrouby zajistíme)
308_4_11zon.jpg
309_5_11zon.jpg
310_6_11zon.jpg
311_7_11zon.jpg
barveno chromem od AK extreme metal
315_11_11zon.jpg
316_12_11zon.jpg
317_13_11zon.jpg
318_14_11zon.jpg


něco k mému postřehu o CHROMU:
- diskuze byla o náhradě chromu od Alclad II, kterou převzal AK/MIG, ten má rovnou několik chromových barev, tato ukázka barvení šroubů barvou extreme metal, viz. foto, podklad surf na resin, černá GX na to chrom, psal jsem u Atose, že je velmi podobný výsledkem tomu od Alcladu II, rozdíl je v tom, že tento je mírně výraznější, ale musí se nechat vyzrát, zanechává otisky, pokud je čerstvý, takže nesahat, je více odolný oproti oděrkám,
- originál Alclad II jsem použil na motor, to již bylo k vidění a fixoval jsem AK lakem gloss z řady 3G - koupil jsem ten lak v Maďarsku u nás na trhu jsem ho zatím neviděl (černý obal), stříkáno několik malých vrstev, výsledek se zlepšil v pevnosti povrchu, nicméně na hranách to stejně povolilo a zdržuje se v zákoutích, asi jako i jiný akrylový lak, prostě neumí se vpít do povrchu, ale zachová shodný lesk, proto je nutno aplikoval několik mikro vrstev, být trpělivý, pomoci si fénem na urychlení,
- řeč byla také o MIG Alclad II převzatou Alclad, to je ta lahvička a logem MIG, ale tu jsem v chormu nikde neviděl, proto jsem to z té diskuze vypustil a pomíchal s Extreme metal od AK, navíc co jsem se dozvěděl v Maďarsku, tak i tato řada je ukončována a co jsem tam koupil tyto barvy MIG Alclad II, tak byl dokončovací výprodej, takže dle mých informací nebude ani Alclad II ani MIG Alclad II, co je na tom pravdy netuším, ale faktem byl výprodej barev (tuším že to byl,o do kila na lahvičku), něco jsem nakoupil do foroty, ale chrom tam nebyl,
- pak je na foto Super chrome od AK, ten by snad měl být z toho všeho nejlepší, ale ještě nebyla možnost to testovat, čekám na nějaké chromové výfuky, pak to testnu,
- Gunze chrome z řady super metalic SM 206, není špatný, ale není to úplně ono, ta jejich 207 zlatá je ale parádní, ta může být,
- pak tu mám ještě jeden chrom, koupený opět v Maďarsku a to od MIG/AK/AMMO, ještě jiná řada s názvem A-Stand Metalic Laquer, z ní jsem testoval black chrome A.MIG-2322, koupil jsem brass a steel, klasiku chrome neměli, testoval jsem black chrome, je boží, ale moc tmavý, viskozitou je velmi podobný tomu Alcladu II i vlastnostmi, tak jestli bude Mig dělat jen tuhle řadu A-STAND a s řadou Alclad skončí ukáže až vývoj na trhu. Tohle k sehnání u nás je, odkazy níže i na klasický chrom, musím dokoupit a otestovat, tohle se jeví jako slušný počin, ten black chome byl opravdu úžasný, pokud bude takto vypadat i klasický světlý chrom, tak máme z čeho vybírat.

https://www.modelartikl.cz/produkt/1787 ... quer-30ml/
https://www.modelartikl.cz/produkt/1785 ... quer-30ml/
https://www.modelartikl.cz/produkt/1785 ... quer-30ml/

Tohle by mohlo být také jisté řešení, takže na výběr je toho na trhu dost, stačí se jen nebát nakoupit a něco z toho vysochat ;-I
Uživatelský avatar
Mause
 
Příspěvky: 423
Registrován: 15 srp 2010, 18:52
Bydliště: Aš
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Yamaha YZR-M1 2004

Příspěvekod Mause » 21 čer 2025, 19:32

320_1_11zon.jpg
díl vytažený z formy, stříknutý sprejem pro zobrazení kazů
322_3_11zon.jpg
321_2_11zon.jpg
jsem tu s další porcí foto a práce na motorce s blíží k finiši, tedy k fázi, kdy pak již začnu skládat, tohle je poslední důležitý díl, který musím slepit, nebo připravit na místo, ještě před usazením motoru, zkoušel jsme to vymyslet jinak, ale nelze. díl je ze 2dílné formy, samozřejmě nevyšel úplně dokonale, je to je hrubý základ a bylo dále potřeba jej opracovat
Uživatelský avatar
Mause
 
Příspěvky: 423
Registrován: 15 srp 2010, 18:52
Bydliště: Aš
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Yamaha YZR-M1 2004

Příspěvekod Mause » 21 čer 2025, 19:39

323_4_11zon.jpg
stav průběžného opracování asi 3.vrstva tmelu a kombinace 500surfu gunze a tamiya, prostě jsem hledal, jak nejlépe bublinky zaplnit
324_5_11zon.jpg
po zaplnění a další vrstvě šlo broušení a pak tmelení a další vrstva laku a tak pořád dokola, dokud to nesedlo
325_6_11zon.jpg
Následovala týdenní pakárna, neustálé tmelení, broušení, sem tam vylezly další bublinky, při výrobě obdélníkové díry (později ukážu proč jsem jí tam potřeboval) mi díl praskl, bylo to v tom místě jako ementál, takže slepit vteřiňákem a bublinky jsem zaplnil resinem, kupodivu to zabralo a díl jsem nevyhodil, paralelně s ním jsem vyráběl ještě druhý z druhé formy (jinak řešená, než ta první) a dostat jsem se až do fáze, kde jsou už jen místy malé bublinky, protože jsem se rozhodl pro tento již upravený díl, tak už jsem další dál neupravoval. Bylo to několik vrstev proložených šedou a černou pro lepší identifikaci vrstev. Nějaké díly jsem zaplnil epoxidem, nějaké černým vteřiňákem a tyčkou z plastiku vytaženou nad plamenem, tedy nití, bylo to hodně o trpělivosti, ale jinak to vyrobit nešlo.
Uživatelský avatar
Mause
 
Příspěvky: 423
Registrován: 15 srp 2010, 18:52
Bydliště: Aš
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Yamaha YZR-M1 2004

Příspěvekod Mause » 21 čer 2025, 19:52

326_7_11zon.jpg
ukázka usazení dílů, jako podklad posloužil nasávač z jiné stavebnice
328_9_11zon.jpg
na boky dílů, které budou vidět, mám v plánu lapeit strukturovaný černý karbon - mám obtisky
329_10_11zon.jpg
327_8_11zon.jpg
Nakonec jsem obrousil i horní díly boulí (úchytů), musím vyrobit nové, bylo těžké udržet jejich správný tvar neustálým broušením se měnila i vrstva kolem nich a bylo to nepravidelné, nelíbilo se mi to, na bocích jsem také zadělal dírky, na původní předloze dílu byly i takové výstupky, vše jsem zahladil. Díra nahoře byla vytvořená proto, že celý předek bude původní ze stavebnice, jen díl palubky bude kombinovaný (resp. už je foto už jsem dával) a dílu elektronického boxu původního, což je taková krabice na konci s kulatinou pro nasazení přední kapoty, v její spodní části je takový háček, který zapadne právě do dílu nasávače (vše jsem zachoval a neměnil) a ten má takový obdélníkový výstupek a tento díl límce, jak mu říkám, musí být úrovní pod háčkem, což by mělo být v pořádku, mělo by to tam sednou, otestuji na závěr, jak začnu skládat sestavy. A to v pořadí spodní část řídítek (horní tam zatím nebudu dávat, asi bych to odrbal) pak elektroniku s palubkou a pod ní nacvaknu nasávač, do něj v zadní části imitující nádrž nalepím kabely co už mám na rámu za motorem pak přijde motor, výfuk a na závěr zadní kyvka a pak zbytek přední vidle, bude strašný opruz to vše složit, nebude to prdel. Ale jiný postup nejde zvolit, musím se na to hodně dobře psychicky připravit, bude to náročné na koncentraci. Budu postupně zasílat fotky ze stavby podsestav.
Uživatelský avatar
Mause
 
Příspěvky: 423
Registrován: 15 srp 2010, 18:52
Bydliště: Aš
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Yamaha YZR-M1 2004

Příspěvekod Mause » 21 čer 2025, 19:56

na závěr ukázka, jak bude pasovat na dílu, který má již karbon a lak, mírně bylo ještě třeba otvor zvětšit, ale vše zatím sedí dobře, uvidíme, jak padne pod háček elektrokrabice rozvodů pod palubkou
Přílohy
331_12_11zon.jpg
330_11_11zon.jpg
Uživatelský avatar
Mause
 
Příspěvky: 423
Registrován: 15 srp 2010, 18:52
Bydliště: Aš
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Yamaha YZR-M1 2004

Příspěvekod Atos » 23 čer 2025, 07:55

Máš to krásné Mausiku, je toho tolik, že to ani nestačím sledovat ;-I
Uživatelský avatar
Atos
 
Příspěvky: 364
Registrován: 01 dub 2021, 07:46
Bydliště: Uherské Hradiště
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Yamaha YZR-M1 2004

Příspěvekod Mause » 24 čer 2025, 13:04

Je těch dílů jak .... víš jak, ale tohle bylo poslední velké co se vyrábělo, pak max. něco při montáži, až najdu, že jsem něco někde zapomněl, tak dodělávka, ale už brzo se pustím do sestavování. Ještě tedy na ten límec dám karbon, je to ode Decalcasu, tak uvidíme, jak se s tím bude dát poprat.

https://www.mn-modelar.cz/135377
Uživatelský avatar
Mause
 
Příspěvky: 423
Registrován: 15 srp 2010, 18:52
Bydliště: Aš
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Yamaha YZR-M1 2004

Příspěvekod Mause » 25 čer 2025, 07:46

včera večer aplikovaný obtisk, je divnej, jako elastický, gumový, blbe se zpracovává, není to klasika karbon od Tamky, ten je super. Reaguje to na vodičky Tamky, nechce přes hrany, vlní se a nejde uhladit, pozdější zásah už nepřipadá v úvahu, trhá se, takže vše, dokud je mokrý-čerstvý a na komplikované tvary je to náročné, ale je tam a vidět budou víceméně jen trojúhelníky, tak ok. Dám na to mírně lak a pak utlumím černou, patina a můžu už skládat dohromady
Přílohy
337_6_11zon.jpg
336_5_11zon.jpg
335_4_11zon.jpg
334_3_11zon.jpg
333_2_11zon.jpg
332_1_11zon.jpg
Uživatelský avatar
Mause
 
Příspěvky: 423
Registrován: 15 srp 2010, 18:52
Bydliště: Aš
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Yamaha YZR-M1 2004

Příspěvekod ondreee » 25 čer 2025, 17:57

toto je pre mna velmi zaujimavy post!
nad tymi texturovanymi dekalmi od Decalcas som uz niekolko krat premyslal.
Skusal si pouzit fén alebo kulmu s nahriatymi uchosturmi? to vacsinou zabera aj na velmi nepoddajne dekle.
Uživatelský avatar
ondreee
 
Příspěvky: 216
Registrován: 22 kvě 2020, 14:34
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Yamaha YZR-M1 2004

Příspěvekod Mause » 26 čer 2025, 11:25

ondreee píše:toto je pre mna velmi zaujimavy post!
nad tymi texturovanymi dekalmi od Decalcas som uz niekolko krat premyslal.
Skusal si pouzit fén alebo kulmu s nahriatymi uchosturmi? to vacsinou zabera aj na velmi nepoddajne dekle.


Ahoj, jané že zkoušel, ale je to taková divná šprcka, prostě do záhybů to chce, bude potřeba vyrobit precizní šablony (na tom resinu však kabuki nechtěla vůbec držet), nebo to udělat na plátky a skládat přes sebe, prostě tak, aby nevznikl závyb, bulka, nebo vlnka, netuším jinak co s tím. Na těch bocích je to super, přes velkou hranu to vleze také, ale jak je to tenká hrana (přechod v čelní části v oblouku), nebo oblouky, nebo prohlubně, je to problém, není to prostě klasika dekál, je to něco pružného, taková fólie. Na horký fén to nereaguje, nebo jen minimálně a ten silnější Mark Fit - strong od tamky pak má tendenci povrh poškodit. Prostě uhladit jen když je to mokré, pak už to nejde. Obtisk se dělá ještě v různých variantách, za mě by šel použít na vnitřky deklů od motoru, asi to zkusím. Jo a je takový poloprůsvitný, takže dobarvit potom, nebo předbavit plochu pod ním, já dobarvuji potom. Bohužel moc velká vrstva laku na to nemůže, aby se schovaly kazy, přijdeme o strukturu, ta je velmi jemná. Naštěstí u mého stroje nebude vršek vůbec vidět a boky jsou ok.
Uživatelský avatar
Mause
 
Příspěvky: 423
Registrován: 15 srp 2010, 18:52
Bydliště: Aš
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 106 • Stránka 7 z 8 • 1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY