intenzivně makám na skládání motoru a jeho rozvodů. už se blížím ke konci - až v této fázi jsem mohl vyrobit potrubí kolem motoru k vyfuků, netuším jakou to má funkci, ale domnívám se, že je to něco jako turbo, neb kabel vede někam nahoru ke vstřikovací jednotce, takže asi turbo okruh s nasáváním z potrubí výfuků, vytvořeno dle foto odhadem, stále spoléhám na to, že nebude žádná kolize
ještě večer jsem přilepil hlavu, aby do rána hezky proschla a netočila se mi pod tlakem kabelů a pak jsem del fotek z netu nastavoval kabely postupně po celém motoru hlavně v oblasti hlavy
velký problém a krizi jsem mel na boku motoru jak je ten černý dekl, tak k němu vedou dva kablíky s uzemněním, tam to tamka zjednodušila a díl jsem zde musel nastavit, bylo to dost komplikované a když už jsem to měl, tak jsem odspodu proškrábával linky pro zalepení drátku jako kolíčku pro káblík, tedy bužírku, při tom se mi díl odlomil a přišel jsem o sestavu i se šrouby a bylo nutno vyrobit znovu, přitom jsem si díl oťapal, takže se musel obnovit lak, natíráno bylo štětcem, takže už to není úplně to co to bylo a navíc tam byly šrouby, tak už jsem nechtěl i o ty přijít, takže to dopadlo takto. Další problém byl, jak nasadit na ty kolíčky tenký káblíky, když má kovou výstuhu a tenkou bužírku nemám. Takže jsem tedy dumal co s tím a ten samý problém bude i s brzdovými hadičkami, Top studio má hezky set s fajfkami ale prakticky je nejde s kablíky propojit, protože maji kovové jádro, takže se musí použít převlečná bužírka, to jsem tedy výrobce nepochopil, proč jí tam rovnou k tomu nedává a nebo proč nenechává bužírku bez jádra, takže tohle musím také dořešit i na ostatních místech, aby to nějak vypadalo, jelikož ta gumová hadička, co je původně ve stavebnici se nehodí na tenké káblíky, che to něco tenčího a bužírky jsem zatím nenašel, něco na MN ale vše je to moc tlusté. Ještě jsem doma vyštrachal nějaké bužírky od kabelů, tak to je také alternativní řešení, ale musí vše dobarvovat a je to plast a dá se to vrtat, tak asi tímto způsobem to budu muset řešit, no jako není to prdel takto si s tím hrát na detailech a ještě udržet motor v čistote, nepoškodit barvu a naopatlat lepidlem náročné.
vyrábím další komponenty a doplňky k motorce, něco odlito, něco vyrobeno, je to 2. várka výroby a jedna z posledních, pak mě čekají ještě nějaké odlitky, ale musím se s tím nějak vypořádat a testovat, jak to zaformovat, ale to až bude příprava na kapotáž, zatím je čas, takže pár dílů z rozvodů a hadic - tento díl vlevo na motoru po sundání bočnice bude krásně vidět - kombinace plast, resin, měďěný drát, navlékat jako korálky
díl k tlakové láhvi pod nádrži, vedle pružiny, je tam prostě malá škvírka, kudy je trochu vidět, budou tam i rozvody, ty se budou instalovat vcelku snadno, na to se těším, tohle mě baví a pak díl pro propojení brzdových hadic vpředu u vidle, ten byl náročnější vzhledem k pidi rozměrům
a jelikož už tedy budu dělat tu tlakovou nádrž, tak udělám sundavací sesli, takže i zde musím nějaké komponenty doplnit - krabičky, něco resin, něco plast, kombinace a ještě pokus o výrobu spony na přírubu chlazení vodního okruhu, uvidíme, jak to půjde nabarvit a nalepit, je to tenká šlupka resinu odlitku, je to pakárna, ale dá se to použít
následovat bude barvení toho všeho + konektorů a začnu s opravou kol, jak jsme již uvedl nástřik obručí podle masek samo výroby nevyšel, selhal materiál, jinak by to vyšlo na poprvé, takže další pokus někdy příště a pojmu to jinak, nápady docela chodí, takže vše dokážu realizovat obratem, na kola jsme tedy usadil obtisky stačí nějaké opravy a zalakovat a kola budou a tím se pustím do zadní kyvky, rozvody od brzdy hadičky, sponky, šrouby atd. brzo budou další foto práce asi o víkendu, výroba těch drobných kravin vyšla na 3 odpoledne
Zdarec, mám trochu zpoždění oproti plánu, jelikož se snažím nějakým způsobem doladit lepší detaily, než nabízí stavebnice a je to zdlouhavé, ale konečně mám hotovou zadní stavbu, ale zapotil jsem se, nebyla to prdel, pracoval jsem v rukavicích docela to dělá el.statická výboje a přitahuje smítka prachu, průběžně jsem čistil, ale sem tam ještě něco sedí na povrchu, ještě jak je to na tom molitanu, je to horší, ale náboj opadne, pak se to lépe smete, prostě prach všude
součástky ke stavbě - hlavní, malé jsem dodělával průběžně
jo ještě jsem zapomněl sdělit své díky Cháronovi za součástky, řetěz, nějaké drobnosti kolem motorky a nádržky, palubku, něco použiji, něco zkombinuji, něco nechám původní, uvidíte v průběhu stavby, jak se s tím poperu
oproti návodu jsem nejprve nalepil na bok držák brzdy, či, jak tomu zanadávat, jelikož u první stavby mi to jejich klick klack, co mají v návodu úplně nevyhovovalo, ale nesmí se slepit díl pístků brzdy, jinak nejde nasadit takto kolo, resp. bude kolize kotouče s brzdou a lízátko, tedy blatník, až jako poslední - na foto natažené kabely, úchyty kabelů - hydrauliky a propojka pro ovládání brzdy, pokud bych ty názvy pomotal, nebo se spletl, prosím o opravu, jsem takový moto GP amatér , stavím, protože se mi to líbí, nemám žádný vztah k moto GP, max si asi kopím novou hru, co teď vyšla na PS5 a to je asi tak jediné, co mě s tím spojuje - vím, jsme hrozný barbar ... už jsme tu to na jednám vlákně psal, stavím, co mě baví, nemám čas na historii, nebo hlubší průzkum, natož na čtení knih
Hlavní šrouby na rámu jsou kovové od TOP studia, i když mám i tištěné, tak mám obavy o jejich otření, už se mi to stalo na pár resinových šroubech, prostě tam,ten ten chrom nedrží, je to náchylné na otírání, což je velká nevýhoda těchto šroubů oproti soustruženým-kovovým
blatník má karbon z vnitřní i vnější strany, vysoký lesk je dosažen Zero 2 složkovým lakem, už jej vnímám, jako naprostou nutnost, bez něj to asi nepůjde s gunze mi to nějak nešlo, takto dosáhnout, takže klobou dolů Atosovi, když maká s gunze a výsledek má stejný- ne-li o chlup lepší, ale to bude tou praxí ... no z bahňáka na leštěnky, je to náročny, fakt že jo
ještě poslední foto, položeno na bok na molitan na volno - nádržka oleje není vycentrovaná, vyřeším až s montáží rámu motorky, zatím na volno, vzadu schází napínací šrouby, ty ještě nemám hotové a také matice, co přikreje ten ošklivý šroub ze stavebnice, tu už jsem připravil a vyfrézoval, aby se tam šroub vlezl a je připravena na barvení, až budu ladit vejfuk
pokud jsme neco přehlédl, nebo zapomněl vyřešit, prosím upozornit, jak jsme uvedl, stavím dle předlohy, ale prd tomu rozumí, orientuji se jen přibližně a odhadem. Chystám pár drobných dílů a hlavně vejfuk, pak mohu nacpat také motor do rámu a na cestě mám také díly na montážní rámeček, tak jak to bude po kupě, tak už to mohu upnout v rámu, jak dodělám vejfuk, začnu se posouvat dopředu, tam to bude vcelku také legranda, vidli mám ze setu tamky, tak mi to dost usnadní práci a mělo by to jít rychle a dobře
testoval jsem náhradu za alclad II a to chrom od AK a to ze série extreme metal, ještě mám v záloze super chrom, ale na ten ještě nedošlo, takže výfuk v chromu, klasika černá základ 1500 surf, přejet 8000, na GX černou lesklou, přejet smítka a na to pak chrom, ten je krapet tmavější mi přijde jak Alclad, ale pracuje se s ním dobře, uvidíme, jak zvládne proužky, až nalepím před zbarvením výfuku od spalin, zkoušel jsem podklad pro focení a lepší je bílá