Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

MiG-21bis in 72nd scale - WIP

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 123 • Stránka 6 z 9 • 1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21bis in 72nd scale - WIP

Příspěvekod Egerman » 02 dub 2025, 19:02

Krásný téma v Rozestavěno. Sice jsem se nedozvěděl která stavebnice se tu bude stavět, lepidlo tu taky za těch pět stran nezasmrdělo, ale už bezpečně vím, že Eduard zase promarnil jedinečnou šanci :grin:
„Problém současného světa je, že hlupáci jsou si skálopevně jistí, ale lidé inteligentní jsou plní pochybností,“ nositel Nobelovy ceny Bertrand Russell.
Uživatelský avatar
Egerman
 
Příspěvky: 975
Registrován: 09 kvě 2008, 15:44
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21bis in 72nd scale - WIP

Příspěvekod Vl.Šulc » 02 dub 2025, 21:24

Navrátil píše:V podstatě máš pravdu. Tedy až na ty slevy. Několikrát do roka jsou i 109 od Eduardu u MN v brutálních slevách. Ovšem to nic neříká o kvalitě modelu.
Edit:
Ono po pravdě slevy nejsou u Eduardu až tak téma. Třeba teď aktuálně u MN 109 v 1/48 weekend od 420,- a profipack 590,-. Stejný prodejce má použitou Hasegawu od 800,- a nová za 1000,-. Já teda cenové politice Eduardu moc nerozumím, ale pokud to není novinka, tak cena/výkon je nejlepší a často jsou nejníž s daným typem i v nominální hodnotě.


Pokud hodnotíte cenovou politiku Eduardu podle cen u MN Modelářů, tak jí pochopit nemůžete. To, co tam vidíte není naše cenová politika, ale cenová politika MN Modelářů. A o té si myslím, že jí patrně nerozumí nikdo (:)
Uživatelský avatar
Vl.Šulc
 
Příspěvky: 11764
Registrován: 24 čer 2015, 14:42
Bydliště: Litvinov
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21bis in 72nd scale - WIP

Příspěvekod Navrátil » 02 dub 2025, 21:55

Pane Šulci, základ mého příspěvku nebyl tak ani v pochopení/nepochopení cenové politiky, ať už je kohokoliv/jakákoliv, ale v tom, že Vaše modely jsou levné a navzdory tomu jedny z nejkvalitnějších. To bylo mé sdělení. Píšu to politicky korektně, aby z toho nevznikla nějaká planá debata. Jako koncového uživatele mě opravdu nezajímá, jak tvoříte cenu, zda-li jednáte ve shodě s nějakým prodejcem, nebo prodejce jedná sám za sebe a "kurví ceny". MN modelář jsem zmínil, protože je to náš nejvýznamnější prodejce. Po lidsku to byla pochvala na Vaši produkci a cenovou dostupnost pro modeláře. Chválit se smí?
PS: Nejsem agent, zaměstnanec, obchodní partner, ani jinak propojená osoba s firmou Eduard :roll: A Vl.Šulc mě občas pěkně s..e (:)
Uživatelský avatar
Navrátil
 
Příspěvky: 810
Registrován: 08 bře 2019, 19:51
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21bis in 72nd scale - WIP

Příspěvekod Vl.Šulc » 02 dub 2025, 22:21

Josef Steinocher píše:bitner:
Italeri ho také měla, tuším původní forma Fujimi, kolem roku 2019? Tak třeba z této stavebnice?
30279_rd.jpg

Dle mého mínění, jen poukazuje na chyby v budoucí stavebnici Eduardů, podle jemu dostupných fotografií které sama firma Eduard zveřejnila ke stavebnici.
Pokud je pravda, že Eduardům poskytl všemožné podklady k modelu 1:48, a upozornil už tenkrát firmu že mají něco ve stavebnici jinak než je ve skutečnosti a u nové stavebnice je to stejně, tak na to prostě jako znalec daného typu upozornil.
Dělá se tu kolem toho modelu, trochu předčasně až moc velký rozruch, když ještě není ani v prodeji.
Pana Šulce celkem chápu, ostatní co tu spílají autorovi za jeho téma, už ani moc ne.
:wink:


Ne, to není tak, že by nám Gábor v době, kdy jsme konstruovali MiGy-21 v 1/48, poskytl všemožné podklady a upozornil nás na nějakou chybu. My jsme MiGa-21MF, Bis a SMT konstruovali podle podkladů, které jsme si sehnali sami nebo nám je poskytli naši čeští konzultanti, a především podle dokumentace a měření skutečných MiGů-21 v muzejích. MF jsme měli naměřené ze Kbel, Bisa jsme měřili v bývalé NDR a na SMT jsme byli v Litvě. Na té konstrukci a výrobě forem prvních třech typů jsme pracovali nějaké tři roky. Už si přesně nepamatuji, kdy se tam objevil Gábor, já si ho vybavuji když nám zařídil MiGa-21 na natáčení reklamy v Maďarsku.

Se slavným Gáborovým čumákem to bylo tak, že my jsme na základě měření i podkladů samozřejmě věděli, že je sání na pčídi větší, než na MF, a také jsme ho tak udlali. Problém nastal v tom, že po vydání stavebnice rozjel Gábor kampaň, že je čumák špatně, protože širší není jen ústí toho sání, ten nerzový prstenec na přídi, ale že je širší celý průměr trupu na přídi, i za tím prstencem.

Vrátili jsme se tedy do Gatowa, a změřili jsme si tam jak Bisa, tak MF v prostoru trupu za tím prstencem. Dělali jsme to opravdu důkladně, strávili jsme tam dva dny. Nikdy na to nezapomenu, protože mi tam slunce velmi ošklivě spálilo pleš,, obličej i krk (:) Výsledek měření byl, že v tom místě, které Gábor indikoval jako chybné, je rozdíl v průměru trupu v měřítku 1/48 nějakých 0,6 mm. Gábor z toho udělal zásadní chybu stavebnice, napsal o tom snad všude kam mohl a kde mu dali prostor, a dokázal přesvětčit přinejmenším část modelářů, že je ta stavebnice kvůli tomu špatně. A už 14 let to srtále dokola vytahuje.

Ve skutečnosti je 0,6 mm v tom místě, kde ta údajná chyba vznikla, v podstatě v rámci tolerance při výrobě jakékoli stavebnice, dokonce i na zásadních rozměrech jako je délka trupu nebo rozpětí. Na průměru trupu je to něco, co nejste schopni na postaveném modelu (ani na nepostavené stavebnici) rozpoznat. Je to opravdu zanedbatelná hodnota, která neovlivňuje vůbec nic, protože to, jak ten model působí, ovlivňuje ten čelní prstenec a jeho průměr na náběžné hraně. A ten je správně, je správně větší, než na MF, má větší průměr i hloubku, jediná odchylka je v desetinách stupně ve sklonu boční stěny vůči základně. Věřím, že se najdou lidé, kteří budou tvrdit, že tu odchylku na modelu vidí. Já bych to pak ale viděl spíš jako jejich problém, ne náš.

Nic jiného, pokud vím, ani Gábor tehdy na tom modelu nekritizoval. Za mě je to stavebnice z roku 2011, udělaná tak, jak se stavebnice dělaly před patnácti lety. Dnes už jsme dávno někde jinde, Jaká je relevance této stavenice k nové stavebnici v 1/72, po pravdě řečeno nechápu. Je to úplně jiná záležitost, vyrobená podle současného stylu výroby našich stavebnic. Gábor i kdokoli jiný má plné právo ji hodnotit i kritizovat. To jsme ale od Gábora zatím neviděl, on tu stavebnici hejtuje bez toho, že by uvedl, co je na ní vlastně špatně. To ostatně ani nejde, tu stavebnici nemá, nemá ji podle čeho hodnotit.

Zatím tady upozorňuje na rozdíly mezi Bisem a MF a zdá se, že tak nějak předpokládá, že o nich nevíme a že je nepostihujeme. Není mi úplně jasné, proč - máme tam vyřešené všechny rozdíly, které tam jsou - hřbet trupu, čumák (tam i s tím rozdílem v místě za prstencem, který mu tak vadil u čtvrtky - dělá to vzrušujících 0,4 mm, při tloušťce stěny výlisku v tom místě 1 mm), máme tam správné křídlo, máme zcela novou výtokovou trysku se zvlněním na stěně, nový prstenec přídavného spalování (má tři spojené prstence v různých úrovních, jak to má být, to není úplně jednoduchý díl mimochodem), novou trysku, hřbet trupu i s SOP, je tam nový kokpit a spousta drobotě, především antén a čidel, které si jednotlivá letectva montovala na své Bisy v rámci modernizací. Jsou tam přidané i rakety, včetně závěsníku a adaptéru, keré na výzbrojním rámečku u MF nejsou. Pokud někomu nebude stačit úroveň detailů v plastu, může si pořídit tištěné doplňky - například tištěná výtoková roura s tryskou a forsážním prstencem je nádherná. Najde tam jen maličkosti, určitě nějakou chybějící krytku nebo rytí, to ale najdete na každé stavebnici.

To všechno může Gábor hodnotit a kritizovat. Co by ale rozhodně nemusel, je zavalovat diskuse vyprávěním co jsme udělali špatně před patnácti lety, řečmi o mém egu a o otm, jak nám radí. Neradí. Požádali jsme ho k bisu několikrát o radu, ale vždy nám poslal dopis o tom, jak děláme všechno špatně, jeho radami se neřídíme a jsme totálně neschopní hňupové v čele se mnou. Naposledy jsme ho požádali, aby se podíval na maďarského Miga na titulním obrázku stavebnice. Dopadlo to stejně, odmítl se k tomu vyjádřit. Pak se mu vysmál, když viděl první verzi obrazu. Nicméně jsem tam neviděl nic, co by označil za chybné, kromě hor na pozadí.

Za mě je to, co Gábor rozjel zde i na ARC nekorektní a neférové. Je mi to líto, musím znovu napsat, že jsem si ho vždy vážil a měl jsem ho rád. Teď mi ale bohužel přijde, že se chová přinejmenším nevhodně.
Uživatelský avatar
Vl.Šulc
 
Příspěvky: 11764
Registrován: 24 čer 2015, 14:42
Bydliště: Litvinov
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21bis in 72nd scale - WIP

Příspěvekod ya-gabor » 03 dub 2025, 11:05

It is sad to see that in 2025 the question is still about fractions of millimetre on the intake ring, be it on 48 th or 72 nd scale kit. The whole question is about the SHAPE of the nose. But this is only one point in a long list of differences between a MiG-21MF and a MiG-21bis that was provided to the company in 2011!

It is possible that the first memory of the CEO is from the Bunny fighter photoshoot in May 28 th-29 th 2013 but it is interesting that he already mentioned me in the INFO years before that. Loss of memory with old age is a problem for everyone but fortunately the 21bis project archive has it all down to the minute.
Here is INFO 2011 May issue where our “love story” began. : ) : )
Directly after Moson we did have a lot of mail contacts and the first batch of information’s for the bis were sent on 29 th- 30 th of April 2011 and the notes for the MF (on 9 th May 2011 at 1600) as requested at Moson 2011.
In summer of 2011 a visit to Orbnice was prearranged with the CEO and we spent two days at the company talking about the MiG-21bis details. The CEO was somewhere else at the time, but I had a lot of talk directly with “Lada” Ladislav Jonás the designer of the kit and different other designers at the company. A detailed database was provided including corrections to the existing MF kit and also the differences required for the 21bis, in whatever scale it would be in the future.
Since the CEO was not there at the time he could have no knowledge of this it seems.

There is a bit of contradiction in the CEO’s statement. What exactly did he personally thank me for several times after the release of the 48 th scale MiG-21bis IF ACCORDING TO CEO’S YESTERDAYS STATEMENT I HAD ABSOLUTELY NO INPUT WHAT SO EVER IN THE DEVELOPMENT WORK???

Till now all I did was to show bits and pieces of the real aircraft and details shown by the company of the production tool. Just a reminder a metal press tool is like a negative film in photography which has ALL the information which will be seen later on when you hold a paper print of that photograph in your hand. The moulding tool and different anodes were shown by company which represent the would be plastic parts. So there is no need to hold the plastic sprue in hand to see what is on it.

Of course any company will see as “unfair, unprovoked, aggressive and blatant bloody attack” any views which differ from what they think is right! This was the same in 2011 as it is now in 2025. Oh well . . . But this was the same when questions were asked in the ill-fated completely wrong scale first release of the Me-109G6 kit.

I can only repeat, since I provided everything in 2011, from then on there was absolutely no reason for my participation in any development of this particular kit! This includes the very last request by the company exactly a month ago, where I was asked to comment, correct the actual paint scheme for the decals, of the ugly yellow 1904 aircraft. It had nothing to do with the box-art, only the actual paint scheme / decal. In February this year the CEO of this aftermarket company wrote on Moldeforum that all my letters are useless information for them and they don’t even open them and bother to read it. After this was a request in early March for corrections. Someone at the company should decide if they need or they don’t need any information from me.
The box-art is a completely separate affair, but all that was written earlier.

As for CEO’s request for my articles on 17 th of November 2024 at 12.22, I simply don’t wish to contribute in any shape or form to the given aftermarket companies publications which I explained in detail to him! It is as simple as that!

If the product is perfect then the producer should not be afraid of any comparisons of the real aircraft and the plastic parts.

Every time I stated, don’t believe me, believe your own eyes and look at the photos making your own decisions. It is a point of view if this is considered to be inappropriate, unfair, attacking . . .


Je smutné vidět, že v roce 2025 se stále jedná o zlomky milimetru na sacím kroužku, ať už jde o stavebnici v měřítku 48 nebo 72. Celá otázka se týká TVARU nosu. Ale to je jen jeden bod v dlouhém seznamu rozdílů mezi MiGem-21MF a MiGem-21bis, který byl společnosti poskytnut v roce 2011!

Je možné, že první vzpomínka na CEO je z focení Bunny fighter z 28.-29. května 2013, ale je zajímavé, že se o mně zmínil už v INFO letech před tím. Ztráta paměti se stářím je problém pro každého, ale naštěstí je v archivu projektu 21bis všechno do poslední chvíle.
Zde je květnové číslo INFO 2011, kde náš „milostný příběh“ začal. :) :)
Přímo po Mosonu jsme měli spoustu poštovních kontaktů a první várka informací pro bis byla odeslána 29. – 30. dubna 2011 a poznámky pro MF (9. května 2011 v 1600), jak bylo požadováno v Mosonu 2011.
V létě 2011 byla s generálním ředitelem předem domluvena návštěva Orbnice a dva dny jsme ve firmě mluvili o detailech MiGu-21bis. Generální ředitel byl v té době někde jinde, ale hodně jsem si povídal přímo s „Ládou“ Ladislavem Jonášem, konstruktérem stavebnice a různými dalšími konstruktéry ve firmě. Byla poskytnuta podrobná databáze včetně korekcí stávající MF soupravy a také rozdílů požadovaných pro 21bis, v jakémkoli měřítku v budoucnu.
Vzhledem k tomu, že generální ředitel tam v té době nebyl, zdá se, že o tom nemohl vědět.

V prohlášení generálního ředitele je trochu rozpor. Za co konkrétně mi po vydání osmačtyřicátého MiGu-21bis několikrát osobně poděkoval, KDYŽ JSEM DLE VČERAJŠÍHO PROHLÁŠENÍ generálního ředitele NEMĚL NA VÝVOJOVÉ PRÁCI NAPROSTO ŽÁDNÝ VSTUP???

Doposud jsem pouze ukázal kousky skutečného letadla a detaily zobrazené společností výrobního nástroje. Jen pro připomenutí, kovový lis je jako negativní film ve fotografii, který má VŠECHNY informace, které budou vidět později, když budete držet v ruce papírový tisk této fotografie. Lisovací nástroj a různé anody byly předvedeny společností, která představuje plastové díly. Není tedy nutné držet plastový vtok v ruce, abyste viděli, co na něm je.

Každá společnost bude samozřejmě považovat za „nespravedlivý, nevyprovokovaný, agresivní a do očí bijící krvavý útok“ jakýkoli názor, který se liší od toho, co považuje za správné! To bylo stejné v roce 2011 jako nyní v roce 2025. No dobře. . . Ale to bylo stejné, když byly položeny otázky v nešťastném úplně špatném prvním vydání stavebnice Me-109G6.

Mohu jen opakovat, jelikož jsem vše zajišťoval v roce 2011, od té doby nebyl absolutně žádný důvod se podílet na vývoji této konkrétní stavebnice! To zahrnuje úplně poslední požadavek společnosti přesně před měsícem, kdy jsem byl požádán o vyjádření, opravu skutečného schématu nátěru obtisků ošklivého žlutého letadla 1904. Nemělo to nic společného s krabicovým uměním, pouze skutečným schématem / obtiskem. Letos v únoru napsal generální ředitel této aftermarketové společnosti na Moldeforum, že všechny mé dopisy jsou pro ně zbytečnou informací a ani je neotevírají a neobtěžují se je číst. Poté byla začátkem března žádost o opravy. Někdo ve společnosti by se měl rozhodnout, zda ode mě potřebuje nebo nepotřebuje žádné informace.
Box-art je zcela samostatná záležitost, ale vše, co bylo napsáno dříve.

Pokud jde o žádost generálního ředitele o mé články 17. listopadu 2024 ve 12:22, prostě nechci v žádné podobě nebo formě přispívat do daných publikací aftermarketových společností, které jsem mu podrobně vysvětlil! Je to tak jednoduché!

Pokud je výrobek dokonalý, neměl by se výrobce bát srovnání skutečného letadla a plastových dílů.

Pokaždé, když jsem řekl, ničemu mi nevěřte, věřte vlastním očím a prohlížejte si fotografie a rozhodujte se sami. Je to úhel pohledu, pokud je to považováno za nevhodné, nespravedlivé, útočné. . .


Best regards
Gabor
Přílohy
Edu MiG-21bis 13 2011 05.jpg
Nonsense 4.JPG
Nonsense 5.JPG
ya-gabor
 
Příspěvky: 792
Registrován: 13 kvě 2019, 10:55
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21bis in 72nd scale - WIP

Příspěvekod Degu » 03 dub 2025, 11:19

Občas to je celkem prča sledovat psychicky vychýlené jedince :)
Uživatelský avatar
Degu
 
Příspěvky: 45
Registrován: 04 zář 2024, 13:41
Bydliště: Middle of Fucking Nowhere
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21bis in 72nd scale - WIP

Příspěvekod Hofal » 03 dub 2025, 13:15

Dobrý den,

Mě se to tak zábavné nezdá.
Sledovat jak se někdo vědomě snaží dopředu poškodit výrobní společnost, která do projektu investuje nemalé finanční prostředky a čas, je opravdu smutné.
Pán se současně vyhýbá použití jmen, což je úplně k smíchu.

Těším až konečně začne recenze nějaké stavby uvedené v tématu.
Možná pak bude možné kritizovat pánem použité postupy v podobném agresivním duchu.
Hofal
 
Příspěvky: 53
Registrován: 07 led 2024, 09:25
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21bis in 72nd scale - WIP

Příspěvekod FiSe » 03 dub 2025, 14:22

No, na to se taky tesim, az si nejmenovany pan z Madarska koupi ten mizerny model od nejmenovane firmy a zacne ho stavet a ukaze nam, jak se vsechny ty chyby, o kterych vi a na nez, uz od roku 2011, poukazuje maji spravne opravit, aby to vypadalo, alespon trochu jako 'bis' a nebude jen tlachat a nervozne si upravovat kravatu jako jiny nejmenovany pan z Madarska.
...a kritizovat mu nic nebudu, protoze je to:
a/ pod moji uroven
b/ prd tomu rozumim
c/ vzdy smekam pred temi, co to umi
Hoch Habsburg
Uživatelský avatar
FiSe
 
Příspěvky: 2834
Registrován: 08 črc 2008, 13:39
Bydliště: za vodou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21bis in 72nd scale - WIP

Příspěvekod ya-gabor » 10 dub 2025, 10:25

Writing on many internet forums and printed publications around the world it is important to show the whole picture to all readers, no matter which part of the world they are at.

As a journalist I feel it is important to show the other side of the coin. Here is what the company is writing now:

. . . So we went back to Gatow, and we measured both the Bisa and the MF in the hull area behind that ring. We did it really thoroughly, we spent two days there. I'll never forget it, because the sun burned my bald head, face and neck very badly. The result of the measurement was that in the place that Gábor indicated as wrong, there was a difference in the hull diameter in 1/48 scale of about 0.6 mm. Gábor made a fundamental mistake of the kit out of this, wrote about it wherever he could and wherever they gave him space, and managed to convince at least some modelers that the kit was wrong because of that. And he's been dragging it out for 14 years now.

In fact, 0.6 mm is in the place where the alleged error occurred, basically within the tolerance in the production of any kit, even on fundamental dimensions such as the fuselage length or span. On the fuselage diameter, it is something that you are not able to recognize on a built model (or on an unbuilt kit). It is really a negligible value that does not affect anything at all, because how the model works is affected by the front ring and its diameter on the leading edge. And that is correct, it is correctly larger than on the MF, it has a larger diameter and depth, the only deviation is in tenths of a degree in the slope of the side wall relative to the base. I believe that there will be people who will claim that they see the deviation on the model. But I would see it more as their problem, not ours. . .


We are back to the company narrative from 2011 in describing the differences in fraction of millimetres in DIAMETER.

It is suggested on this forum that apart from me that no one else is interested in the differences and also in the actual MiG-21bis version at all. Well the fact that the company many a considerable investment in this version suggest differently! Just a small reminder that NO ONE ever forced the manufacturer to produce this new kit and to MAKE A BRAND NEW FUSELAGE WITH THOSE EXACT FRACTION OF MILLIMETER CHANGES in 72nd scale! While in the much bigger 48th scale back in 2011 it was considered completely unimportant, unworthy for consideration and fiction of my imagination as “Gabor’s nose”.

The thing is that even though the size difference is small but the SHAPE difference is great and visible, just as you will see differences on a Spitfire sub versions or on a Me 109 from different production batches.

For those new born modellers and those who missed it first time around here is something.

Digging back in my archive here is a photo made in 2011 to illustrate the difference in the nose shape of the MiG-21bis (in the background) and the MiG-21MF in the front. In 2011 there was a chance to spend several days with the aircraft and to position the two real aircraft versions side by side for this photo. Just looking at it on its own one can say that there is little visible shape difference. This is why I have added on the noses some black tape along the longitudinal axis at exactly the same distances on both airframes to show what is important.
This way the continuous curvature with decreasing diameter of the MiG-21MF is visible, just as the constant cylindrical shape of the MiG-21bis nose diameter which suddenly goes into a rounded shape just before the intake lip. Although the intake diameter was changed but the important point is that the SHAPE of the nose was changed completely!

You don’t have to believe in what I say, here are the real aircraft and you can look at it to make up your own mind.

It is the same shape difference as that for the dorsal saddle №7 fuel tank. The difference is although visible and can be measured well but the real difference is in the overall shape of this big fuel tank on the back of the airframe.

Při psaní na mnoha internetových fórech a tištěných publikacích po celém světě je důležité ukázat celý obrázek všem čtenářům bez ohledu na to, ve které části světa se nacházejí.

Jako novinář cítím, že je důležité ukázat i druhou stranu mince. Zde je to, co společnost nyní píše:

[color=#FF0000]. . . Tak jsme se vrátili do Gatowa a změřili jsme Bisu i MF v oblasti trupu za tím prstencem. Dělali jsme to opravdu důkladně, strávili jsme tam dva dny. Nikdy na to nezapomenu, protože slunce mě velmi spálilo na plešaté hlavě, obličeji a krku. Výsledkem měření bylo, že v místě, které Gábor označil za chybné, byl rozdíl v průměru trupu v měřítku 1/48 asi 0,6 mm. Gábor z toho udělal zásadní chybu stavebnice, psal o ní, kde se dalo a kde mu dali prostor, a podařilo se mu přesvědčit alespoň některé modeláře, že stavebnice je kvůli tomu špatně. A tahá to už 14 let.

Ve skutečnosti je 0,6 mm v místě, kde došlo k údajné chybě, v podstatě v rámci tolerance při výrobě jakékoli stavebnice, a to i na zásadních rozměrech jako je délka trupu nebo rozpětí. Na průměru trupu je to něco, co na postaveném modelu (nebo na nesestavěném kitu) nepoznáte. Je to opravdu zanedbatelná hodnota, která neovlivňuje vůbec nic, protože to, jak model funguje, ovlivňuje přední kroužek a jeho průměr na náběžné hraně. A to je správně, je správně větší než na MF, má větší průměr i hloubku, jediná odchylka je v desetinách stupně ve sklonu boční stěny vůči základně. Věřím, že se najdou lidé, kteří budou tvrdit, že odchylku na modelu vidí. Ale viděl bych to spíš jako jejich problém, ne náš. . .


Vrátíme se k vyprávění společnosti z roku 2011 v popisu rozdílů ve zlomcích milimetrů v DIAMETER.
Naznačuje se, že kromě mě nikoho jiného nezajímají rozdíly a vůbec aktuální verze MiGu-21bis. No skutečnost, že společnost mnoho nemalých investic do této verze svědčí jinak. Jen malá připomínka, že NIKDO nikdy nenutil výrobce vyrobit tuto novou stavebnici a VYROBIT ZCELA NOVÝ TRUP S TĚMI PŘESNÝMI ​​ZMĚNAMI ZLOMKU MILIMETRU v 72. měřítku! Zatímco v mnohem větší 48. stupnici v roce 2011 byl považován za zcela nedůležitý, nehodný k úvahám a fikci mé fantazie jako „Gaborův nos“.

Jde o to, že i když je rozdíl ve velikosti malý, ale rozdíl SHAPE je velký a viditelný, stejně jako uvidíte rozdíly na subverzích Spitfire nebo na Me 109 z různých výrobních šarží.
Pro nově narozené modeláře a ty, kteří to tu poprvé nestihli, je to něco.

V mém archivu se vracím k fotografii z roku 2011, která ilustruje rozdíl ve tvaru přídě MiGu-21bis (v pozadí) a MiGu-21MF vpředu. V roce 2011 se naskytla příležitost strávit několik dní s letadlem a umístit obě skutečné verze letadla vedle sebe pro tuto fotografii. Při samotném pohledu na něj lze říci, že je zde malý viditelný tvarový rozdíl. To je důvod, proč jsem přidal na nosy nějakou černou pásku podél podélné osy v přesně stejných vzdálenostech na obou drakech, abych ukázal, co je důležité.
Je tak patrné plynulé zakřivení se zmenšujícím se průměrem MiGu-21MF, stejně jako konstantní válcovitý tvar průměru přídě MiGu-21bis, který náhle přechází do zaobleného tvaru těsně před sacím břitem. Sice se změnil průměr sání, ale důležité je, že se úplně změnil TVAR nosu!

Nemusíte věřit tomu, co říkám, tady jsou skutečná letadla a můžete se na ně podívat a udělat si vlastní názor.

Je to stejný tvarový rozdíl jako u palivové nádrže hřbetního sedla №7. Rozdíl je sice viditelný a dá se dobře změřit, ale skutečný rozdíl je v celkovém tvaru této velké palivové nádrže na zadní straně draku letadla.
[/color]


Best regards
Gabor
Přílohy
Comparison 1.jpg
ya-gabor
 
Příspěvky: 792
Registrován: 13 kvě 2019, 10:55
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21bis in 72nd scale - WIP

Příspěvekod Recoil » 10 dub 2025, 11:26

Rozdiely naozaj vidno, Bis má ten čumák oproti MF "tupý". Oprava bude možná trochou tmelu a brúsením.

Kopec práce vo výskume na obidvoch zúčastnených stranách- aj u Gábora aj u Eduardovcov.

Myslím, že podobné tvarové nepresnosti sa rozoberajú (hlavne u extrémne naročných modelárov) bežne a rozhodne by toto vlákno mohlo
byť prínosom pre vážnych záujemcov o Migy.
BADGER ANTHEM 155 0.3 0.75 BADGER 100 LG 0.26 0.77 BADGER RENEGADE VELOCITY 0.21 0.33 BADGER SOTAR 20/20-2F 0.2 IWATA CM-C Plus0.18
IWATA HP-AH 0.2 PAASCHE RAPTOR 0.2 0.25 0.38 0.66
PAASCHE TALON TG-3AS 0.2 0.25 0.38 0.66TAF3 (1.00)

FICO KLOBÁSY!
Uživatelský avatar
Recoil
 
Příspěvky: 3090
Registrován: 09 pro 2005, 16:31
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21bis in 72nd scale - WIP

Příspěvekod Marian Holly » 11 dub 2025, 03:54

Navrátil píše:Toto téma je tak nějak o...., o ničem. Gábore, nechceš dostavět to Zero? Nebo mi něco uniklo a už je hotové? Tam to bylo o dost zajímavější.

To Zero NIKDY nedokonci, mozeme sa stavit. Tak ako nic nedokoncil za poslednych snad 30 rokov. Pripada mi ako kopia jedneho idiota z Kanady menom Gaston, ktory robil siahodlhe analyzy vsetkych moznych kitov, ale ked bol vyzvany k predlozeniu dokazov a postaveneho modelu vzdy zostalo ticho. Ked videl, ze na urcitom fore nasral prilis vela ludi isiel na ine. A dookola. Kedze su teraz dost "horuce" Zera od Eduardu, Gaston napr. tvrdil, ze Zero vyrabane na zaklade licencie v Nakajima bolo trochu dlhsie! Nedokazal absolutne nic dolozit.
Marian
Jersey City
Marian Holly
 
Příspěvky: 660
Registrován: 13 pro 2007, 16:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21bis in 72nd scale - WIP

Příspěvekod ya-gabor » 11 dub 2025, 08:37

Actually you are wrong! :) :)
What 30 years?
Not 30 years, but in the past 60 + years I NEVER finished any kit! OK, they were finished in a sort of way, entered into competition and even won Best of the Show (in "unfinished" form) but in my view as a modeller no kit is ever finished completely! There is always something to do on it even if one considers it to be finished. Just as there is no perfect, 100% complete/accurate kit. As well as hundreds of print articles over many decades with/about kit builds. Here also one always has something more to do on them.

Come to think of it actually there are several kits which were finished 100% and they were contract builds for a Czech aftermarket manufacturer. (:) (:)

Ve skutečnosti se mýlíte!
Jakých 30 let?
Ne 30 let, ale za posledních 60 + let jsem NIKDY nedokončil žádnou stavebnici! Dobře, byly svým způsobem hotové, zařazeny do soutěže a dokonce vyhrály Best of the Show (v "nedokončené" podobě), ale z mého pohledu jako modeláře není nikdy žádná stavebnice hotová úplně! Vždy je na něm co dělat, i když to člověk považuje za hotové. Stejně jako neexistuje dokonalá, 100% kompletní/přesná sada. Stejně jako stovky tištěných článků za mnoho desetiletí s/o sestavách stavebnic. I tady má člověk vždycky co dělat.

Když se nad tím zamyslím, existuje několik stavebnic, které byly dokončeny na 100% a jednalo se o zakázkové stavby pro českého aftermarketového výrobce.


Best regards
Gabor
ya-gabor
 
Příspěvky: 792
Registrován: 13 kvě 2019, 10:55
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21bis in 72nd scale - WIP

Příspěvekod Martin Janoušek » 11 dub 2025, 11:38

Když už tak pěkně diskutujeme o MiGu-21bis (:) , přidám jednu fotku na bis odspodu. Je na ní pěkně vidět odlišný tvar přídě z půdorysu. Je to konkrétně chorvatský bis na památníku, což na té fotce není vidět vůbec :grin: , ale musíte mi věřit (:)
bis.jpg

MiGy-21MF 1:48 hotovo 9413, Rozestavěné MF: 9805 a 7702+(Tatra141) MiG-21PFM:7909
Uživatelský avatar
Martin Janoušek
 
Příspěvky: 5481
Registrován: 27 říj 2006, 11:01
Bydliště: Znojmo
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21bis in 72nd scale - WIP

Příspěvekod ya-gabor » 12 dub 2025, 08:39

Just a reminder, don’t believe me what I say, look at photos of the real aircraft to make up your mind.

As I have written at the start of this thread it is important to precisely identify what are particular features of the given aircraft version, in this case the MiG-21bis which differentiate it from other versions. Have shown the nose shape difference and at the other end of the fuselage the R-25 engine which is in stark contrast with the jet engine of the MiG-21MF.

But lets have a look what is between these two in the middle of the aircraft. One of the special features of the MiG-21bis is the much bigger saddle fuel tank on the back of the fuselage. Some people don’t really see any difference between the MF and the bis versions “spine”, while some sharp eyed Czech modellers have commented that this all interests only me and handful likeminded maniacs around the world.

Lets have a closer look at the saddle tank, officially in documentation referred to as the №7 fuel tank.

As a first step to show the difference I took some photos (at exactly the same time with same light conditions) of both the MiG-21MF and the MiG-21bis side by side, specially emphasizing on my photos the shape of the saddle tanks lines where joining the fuselage surface. This saddle tank was in a way the contemporary version of the Conformal Fuel Tank of today’s F-15’s and F-16’s only this could not be taken off depending on mission.

Here are the two versions. Do you see any difference?

Jen pro připomenutí, nevěřte mi, co říkám, podívejte se na fotografie skutečného letadla, abyste se rozhodli.

Jak jsem již psal na začátku tohoto vlákna, je důležité přesně identifikovat, jaké jsou konkrétní vlastnosti dané verze letadla, v tomto případě MiG-21bis, které ji odlišují od ostatních verzí. Ukázal rozdíl tvaru přídě a na druhém konci trupu motor R-25, který je v příkrém kontrastu s proudovým motorem MiGu-21MF.

Ale pojďme se podívat, co je mezi těmito dvěma uprostřed letadla. Jednou ze zvláštností MiGu-21bis je mnohem větší sedlová palivová nádrž na zadní straně trupu. Někteří lidé nevidí žádný rozdíl mezi MF a bis verzí „spine“, zatímco někteří bystří čeští modeláři poznamenali, že tohle všechno zajímá jen mě a hrstku podobně smýšlejících maniaků po celém světě.

Pojďme se blíže podívat na sedlovou nádrž, oficiálně v dokumentaci označovaná jako palivová nádrž №7.

Jako první krok k tomu, abych ukázal rozdíl, jsem pořídil několik fotografií (přesně ve stejnou dobu za stejných světelných podmínek) jak MiG-21MF, tak MiG-21bis vedle sebe, přičemž jsem na svých fotografiích zvláště zdůraznil tvar linií sedlových nádrží v místech spojování s povrchem trupu. Tento sedlový tank byl svým způsobem současnou verzí Conformal Fuel Tank dnešních F-15 a F-16, ale v závislosti na úkolu jej nebylo možné sundat.

Zde jsou dvě verze. Vidíte nějaký rozdíl?


Best regards
Gabor
Přílohy
Comparison 4 MF.JPG
Comparison 3 bis.JPG
Comparison 6 MF.JPG
Comparison 5 bis.JPG
ya-gabor
 
Příspěvky: 792
Registrován: 13 kvě 2019, 10:55
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21bis in 72nd scale - WIP

Příspěvekod ya-gabor » 13 dub 2025, 11:40

Recoil píše:Rozdiely naozaj vidno, Bis má ten čumák oproti MF "tupý". Oprava bude možná trochou tmelu a brúsením.

Kopec práce vo výskume na obidvoch zúčastnených stranách- aj u Gábora aj u Eduardovcov.

Myslím, že podobné tvarové nepresnosti sa rozoberajú (hlavne u extrémne naročných modelárov) bežne a rozhodne by toto vlákno mohlo
byť prínosom pre vážnych záujemcov o Migy.



Ahoj Recoil!

There is no need to do any “conversion” since allegedly for this new kit the fuselage nose section was modified in comparison to the previous MiG-21MF kits.

At least the nose part is supposed to be right even though it is measured only in microns according to the manufacturer in 72nd scale. Interesting to see that for the much bigger 48th scale kit the same difference in shape and diameter was considered to be minimal and not worth doing at all.

Není potřeba dělat žádnou „přestavbu“, protože údajně pro tento nový model byla upravena příďová část trupu oproti předchozím modelům MiG-21MF.

Alespoň ta nosní část má být správná, i když se podle výrobce v 72. měřítku měří pouze v mikronech. Zajímavé je, že u mnohem větší stavebnice v měřítku 48 byl stejný rozdíl ve tvaru a průměru považován za minimální a vůbec se nevyplatilo ho dělat.


Best regards
Gabor
ya-gabor
 
Příspěvky: 792
Registrován: 13 kvě 2019, 10:55
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 123 • Stránka 6 z 9 • 1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 201 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY