Tak i ku mne dorazila limitka s Albíky. Řekl jsem si tedy, že bych mohl konečně dorazit /asi už popáté/ ty rozestavěné a začít s dalšími. V plánu je šedivka 0448, vodochodská 2626 a poslední Albík, na kterém jsem uzavřel vojenskou kariéru 5015. Shodou okolností to za tři dny bude přesně deset let.
A mám i jednu dobrou zprávu - výškovky můžete nechat v neutrální poloze, ikdyž na valné většině je uvidíte v plně přitažené poloze. Ta je dána konstrukcí, stejně tak jako u předchůdce L-29. Pokud se ale vloží zajišťovadlo do oka na kniplu, kormidla zůstanou v neutrálu. Protože se to v Náměšti asi moc nepoužívalo - letadla stála po létání v úkrytech, tak jsem o tom ani nevěděl.
Aha, díky, no zapomněl jsem se pak podívat. Na fotkách to zase vypadá na lehce přitaženo, ale nevím, jestli už to v tu chvíli nevyndal či tam nebyla ta guma. Takže jsem ty techniky teď v Mošnově otravoval zbytečně. No aspoň mi změřili pár věcí, jako ILS antény apod. V CLV ještě používají takovou vychytávku s gumou, aby při ustrojování piloty do popruhů nemuseli odtláčet knipl, který v tu chvíli dost překáží.
No vypadá to, že bych to po 14ti letech mohl konečně dorazit. Trochu se to zaseklo na těch "kabinkách - záclonkách" pro lety bez vidu. Zkoušel jsem různé alobaly a papíry, ale pořád to bylo naprd. Až mistr svého oboru - David DAMEK alias PLASMO /na youtubu / mi jich pár udělal. Doplnil jsem venturky a vyjiskřovače na VOP a SOP /tady už mínus jedna/ , červené ochranné kryty k RIO a z tenkého drátku lanka od překrytů k sedačkám. Tak už jen nějakou niť k zajišťovadlům a polohovky a půjdou po 40ti letech k sestřičce L-39V, stavěnou v Košicích chvíli po jejím vydání. Zkoušel někdo jak namalovat ty policajty ? Já to zkoušel tenkým fixem, ale ta barva není moc sytá a vypadalo to blbě...