Jo, jo, já to tak nastavený mám. Kutám si své modely v klidu a pohodě sobě pro radost. Nejsem žádný špičkový modelář. Ne vždy se mi vše povede, jak bych si to představoval. Ale snažím se, aby se na výsledek dalo koukat. Takže asi tak.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
@Honza Aznoh Při prohlížení fotek jsem dospěl ke stejnému závěru, ale víc hlav víc ví. Takže díky za upřesnění.
@stonemar V době kdy tento Gripen nesl výroční kamufláž, neměl podle fotek, co mám k dispozici, pylon č.4 namontován vůbec. V každém případě je to je zajímavé doplnění informací k pozdější podobě tohoto stroje.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Při stříkání v dubnu , nebo květnu 2018 , musel bych se podívat z hlavy si to už nepamatuji , pylon 4 neměla, ty se na mašiny montovali až podle potřeby . Každopádně se rid podle fotek , ale obě varianty budou spravne .
Výroční zbarvení této mašiny je právě z roku 2018 a na žádné fotce co mám, pylon 4 stroj nemá, tak se toho budu držet. I když je možné, že většina těch fotek je ze stejného časového období a pravděpodobně i ze stejné akce.
Ale na to je ještě dost času. Zatím jsem udělal první kroky při tmelení. Do spoje mezi horní stranou křídel a trupem jsem vlepil plastovou nit vytaženou z rámečku,. Vzhledem k budoucímu dorývání některých linií mezi panely, tahle metoda funguje lépe než tmel, Plast přilepený rozpouštědlovým lepidlem, na rozdíl od tmelu, lépe drží na místě a při rytí se neštípe.
Naposledy upravil KLuK dne 10 pro 2023, 12:39, celkově upraveno 3
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Omlouvám se, s tím rokem 2015 to byl překlep. Máš pravdu, jasně že to byl rok 2018, vždyť to má i na směrovce.
Už jsem to v původním příspěvku opravil.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
O víkendu jsem měl chvilku, tak jsem ji věnoval práci na modelu.
Zahrál jsem si kvíz "Najdi rozdíly" a z Gripena udělal omalovánku. Podle výkresu jsem hledal linie, které jsou jinak nebo na dané místo nepatří a červěně jsem si je modelu vyznačil.
Totéž jsem udělal i spodní straně a bocích trupu. Po vyhledání jsem vyznačené linie zalil sekunďákem a nechal lepidlo zaschnout.
Horní kryt palubní desky jsem udělal nový z tenkých plastových destiček. V sadě leptů od Eduarda jsou na to také díly, ale nepodařilo se mi je napasovat. Možná to bylo rukama, ale zdálo se mi, že jsou tak nějak mimo.
Alepoň "plato" do zadní části kabiny za sedačkou sedlo bez problémů. Po jeho přilepení stačilo dobrousit jemný přesah přes boky. Destička přesahovala opravdu minimálně, takže pár tahů jemným smirkem to během okamžiku napravilo.
Z vřetena na směrovce jsem jsem vyřízl jeho zadní část, která odpovídala spíše verzi "A" a nahradil ji novou zadní částí vlastní výroby.
Novou zadní část vřetena jsem slepil z hranolů nařezaných z 2 mm a 1 mm silných plastových destiček. Po jejich vytvarování nahrubo jsem je slepil dohormady, dobrousil do tvaru a vlepil do výřezu po původní zadní části vřetena.
Přes noc nechám lepidlo proschnout a pak mě čeká kolečko broušení a tmelení.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Úžasná práce, je vidět ten zápal pro modelařinu. Mám doma Kitty Hawka a snad na něj taky někdy dojde a spolu s ním hromadu resinů ( ale na italku ). Budu dál sledovat a tiše nahlížet.
Díky za tip. O žebru navíc v šachtě brzdových štítů jsem nevěděl, ale o těch těch brzdících štítech a jejich šachtách od Airesu vím.
U tohoto stroje budu dělat vše co zavřít jde, zavřené - kabina, brzdící štíty, dvířka APU ... Jednak tím vynikne ničím nerušená silueta a hlavně si nechci přidělávat práci. Už tak jí na tom bude dost. Jediné, co bude "otevřené" budou vnitřní elevony. Ty udělám sklopené. U Gripena to byla jejich standardní klidová poloha.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Po chvikách brousím ... trochu tmelím ... a zase brousím ... A zdá se, že to někam vede. Tak zítra (aspoň doufám) to půjde do surfu.
Při prohlížení fotek jsem si všiml jednoho detailu. Označil jsem to na fotce červeně. Vypadá to jako poziční světlo, ale rád se nechám poučit.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily