Kenworth S900 vznikl v padesátých letech v USA, kde měl skloubit výhody konvenčního a bezkapotového provedení tahače pro tehdy nově zavedené čtyřicetistopé návěsy. Ve většině států platilo omezení délky soupravy na 50 stop, tak toho na kabinu moc nezbylo. U Kenwortha dokázali do 90 palců vměstnat kapotovou kabinu, do které ale motor částečně zasahuje. Aby už tak stísněný prostor neomezoval motorový tunel, zvedli celou boudu nad motor. Tím vznikla strmě se svažující kapota a propůjčila vozu tvář, kterou jen matka může milovat.
Ve stejné době v Austrálii řešili absenci dálkových tahačů vhodných pro tamní těžké podmínky. Měli zájem o tehdy novou K100, ale ta by bez důkladného přepracování u protinožců neuspěla. Ed Cameron a George Blomfield tedy souhlasili s nabídkou typu S900. Byl to první Kenworth, který se kdy dotkl australské půdy a vpravdě přepsal historii dálkové dopravy v Austrálii.
Jako předlohu jsem si vybral tahač v barvách firmy D.& E. Cameron Transport. Rám podvozku je z profilů, vše ostatní je ze sortimentu Strato Models. Model mám už nějakou dobu dokončený, ale teprve dnes jsem ho fotil na denním světle. Na balkóně, takže pozadí žádná sláva.