Dobrý den, mám před sebou Sea Hurricane Mk.Ib od AH a rád bych se do něj pustil. Zádrhl jsem se však hned u zbarvení kokpitu a podvozkových šachet. AH se v návodu drží stejného schématu jako u Hurricanu Mk.I, tj. šachty v hliníku, spodní část interiéru a sedačka také a horní část interiéru v interior green. Snažil jsem se najít nějaké foto a vesměs se jedná o zrenovovaný stroj 7oL nebo modely jiných modelářů, zde vypadá celý interiér vyjma pedálů a části kniplu v interior green a šachty v barvách spodku (sky). Tak co si o tom myslíte? Děkuji za rady.
V návodu je to dobře. Nelze brát nově rekonstruované a udržované warbirdy za relevantní ke stavbě modelu, který má být historicky přesný a poplatný tomu, jak vypadala předloha za války. Na warbirdech je vše jinak, nejsou spotřební materiál,tak je na nich natřeno a ošetřeno dokonce i základovkou vše, což za války nebylo. Tehdy to byl spotřební materiál. I dnešní rádoby chytré modelářské publikace prezentují detailní fotografie letounů, které jsou plné fotografií rekonstruovaných letadel z dnešní doby, což je špatně, mělo by to být podle předpisů a továrních fotografií z války a ne jak to vypadá dnes na létajícím, warbirdu.Stejný příklad jsou ty fotografie z odkazu na Bm. Za války to tak nebylo.
Mrkněte sem, sem a sem,je tam pár fotek, které by Vám mohly pomoct. A na webu obecně se vyskytuje spousta dobových fotek, na kterých jsou vnitřnosti Hurricana vidět, třeba Wikipedie, stačí zadat do vyhledávače "Hawker Hurricane production". Jestli se předpisy pro Sea Hurricana lišily, netuším.
Osobne si myslim, ze zalezelo na fabrice, jak to kde strikali.
Mimochodem, tvrzeni o spotrebnim materialu, bych az zas tak nepropagoval, protoze z dostupnych dokumentu vime, ze, nejen, RAF mela celou radu predpisu, vyhlasek a narizeni o povrchove uprave materialu. A to nejen externiho finise, ale i vnitrni konstrukce, vcetne barev, ktere jsou k tomu urceny. Od zakladu po vrchni vrstvu, podle typu materialu - kov, platno, drevo - a jdou i tak daleko, ze, trebas strikany povrch kridel se musel prebrusovat pod vodou jemnym smirkem, aby nove era mely co nejhladsi povrch. To bylo v prvni pulce valky a, pochopitelne, se na tohle narizeni v ruznych opravnych jednotkach, asi, hazel bobek. Ale bylo to v psane forme.
Moc díky všem za tipy, rady i odkazy. Odkazů už jsem prošel celou řadu, doma mám 3 díly monografie Hawker Hurricane od Krzystofa Janowitze a vydavatelství Magnet press (ten první díl se mi už nepodařilo sehnat). Jediné barvné fotografie jsou z toho warbirdu, a ty mě právě přivedly na tu možnost, že to možná bylo trochu jinak než u klasického Mk.I. Na ostatních, prakticky výhradně černobílých fotografiích, co jsem viděl, je zbarvení interiéru a šachet dle mého neprůkazné. Všechny Sea Hurricany Mk.Ib vznikly úpravou již vyrobených Hurricanů Mk.I., zde bych viděl možnost odchylky od standardnů Mk.I, prokázat se to ale asi nedá. Uznávám, že ty warbirdy se často od skutečných strujů liší, ikdyž já bych se pokud bych takovou rekonstrukci dělal, snažil držet původních standardů. Takže se vrátím k doporučení z návodu vycházejícího ze standardu Mk.I - šachty a vnitřní plocha krytů podvozku v hliníku, spodní část kokpitu, trubková konstrukce a sedačka také hliníková, horní část kokpitu a pancéřová deska za hlavou pilota interior green, palubní deska a zaměřovač černé. Asi jsem to trošku zbytečně řešil.
Sice tohle neni Sea...ale normalni Hurricane, nicmene rozdily ve finisi tam videt jsou, trebas vnitrni konstrukce trupu je - pravdepodobne v Interior Green, zrovna tak to vypada, ze i konstrukce puvodniho kridla kolem trupu, ale vnitrnosti noveho kridla jsou ve stribrne a je tam i videt stribrne sedadlo, jak v kokpitu, tak venku, za tim tejpkem, co se vali po kridle. Opet, at si z toho vybere kazdy to, co chce.
Origo popiska: Trainee airframe fitters are taught repair procedures on Hawker Hurricane instructional airframe, 1359M, in a hangar at No. 2 School of Technical Training, Cosford, Shropshire. The Hurricane (formerly L1995) flew with No. 111 Squadron RAF before crashing during a forced landing in January 1939.