Potez 54 - prototyp, viacúčelový ťažký stíhací, bombardovací, diaľkovo prieskumný a transportný letún, dvojité chvostové plochy; 1 ks , Potez 540 M.4/M.5 - sériová podoba, jednoduchá smerovka, motory Hispano-Suiza 12Xirs/Xjrs; 185 ks (sériové čísla n°1 (X-074) až n°94 (X-168) a n°135 (X-250) až n°240 (X-248)), Potez 540 TOE - koloniálna varianta, 3 ks, (sériové čísla n°241(X-497) až n°243 (X-498)), Potez 541 - prototyp s motormi Gnome-Rhône 14Kdrs, 1 konverzia, Potez 542 M.5 - verzia s motory Lorraine 12Hfrs, 74? ks (sériové čísla n°1 (X-078), n°95 (X-169) až n°134 (X-208) a n°141 (X-256) až n°150 (X-265)), Potez 542 TOE - koloniálna varianta, 16 ks (sériové čísla n°244 (X-585) až n°259 (X-600)), Potez 543 - exportná verzia Potezu 541 pre Rumunsko, 10 ks Potez 544 - konverzia Potezu 542 s motormi Hispano-Suiza 12Ybrs pre nedostatok motorov Petrel
To že motorové gondoly majú často rôzne detaily je dané aj požiadavkou na uspokojenie dopytu po Poteze 540, ktorý v licencii vyrábali aj firmy Blériot - vyrobil lietadlá so sériovým číslom n°151 (X-280) až n°180 (X-351), Latécoère lietadlá so sériovým číslom n°181 (X-477) až n°200 (X-496) a Breguet lietadlá so sériovým číslom n°201 (X-209) až n°240 (X-248).
Naposledy upravil dmoravan dne 26 úno 2023, 21:12, celkově upraveno 6
problém č.1 tvar gondoly a tu treba rozprávať o Poteze 540 a Poteze 542 (viď priložený obrázok, druhá kresba, aj keď u Potezu 542 n°1 je ešte vidno starší typ gondoly (prerábka 540 n°1?)) problém č.2 povrchové detaily gondol - rôzni výrobcovia pri Poteze 540 (zdá sa, že tu to bude závisieť aj od sériového čísla)
Přílohy
Naposledy upravil dmoravan dne 15 úno 2023, 00:43, celkově upraveno 4
firma Breguet - lietadlá so sériovým číslom n°201 (X-209) až n°240 (X-248), napr. známe F-APEU, ex X-244, n°236 (piate foto, a aby to bolo jasnejšie, ešte aj v striebornom prevedení), taktiež sem patria F-AOOP, n°229 (X-237) a F-AOOQ, n°230 (X-238) a tieto majú oblý vstup vzduchu ku chladiču (čo by mohlo zodpovedať rovnakému obdobiu výroby, ako Potez 540 n°46 z materskej firmy) ...
Přílohy
Naposledy upravil dmoravan dne 24 pro 2023, 00:03, celkově upraveno 11
firma Potez lietadlá so sériovým číslom n°1 (X-074) až n°94 (X-168) a n°135 (X-250) až n°240 (X-248) a sériovým číslom n°241(X-497) až n°243 (X-498) v úprave 540 TOE je úplná story, konkrétne Potez 540 n°46 (X-120) má štyri chladiace mriežky (podobne ako u Breguet) avšak oblý vstup vzduchu ku chladiču, Potez n°56 (X-130) alebo n°74 (X-148) majú iba jednu chladiacu mriežku a hranatý vstup vzduch ku chladiču a Potez 540 n°75 (X-149 alebo F-ANJO) má opäť štyri chladiace mriežky, hranatý vstup vzduchu ku chladiču a taktiež chýba ďalší (opäť hranatý) lapač vzduchu na boku gondoly, ktorý má n°46 alebo n°74 a otvory v krytoch hláv valcov ...
otázka je, ktoré sériove číslo medzi n°46 a n°56 predstavuje zmenu designu gondoly alebo ide len o dodatočnú úpravu na neskoršie štandardy?
Přílohy
Naposledy upravil dmoravan dne 26 úno 2023, 21:21, celkově upraveno 2
alebo nie sú štyri mriežky, ako štyri mriežky. Druhá foto s Potezom 540 a označením X-2?? (pravdepodobne firma Breguet), tretia foto s Potezom 540 a označením X-4?? (čiže firma Latécoère lietadlá so sériovým číslom n°181 (X-477) až n°200 (X-496)). Myslím, že rozdiel je jasný a veľmi dobre ho ukazuje štvrté foto.
Přílohy
Naposledy upravil dmoravan dne 26 úno 2023, 21:14, celkově upraveno 3
, iba taký malý technický detail - zakončenie motorovej gondoly zodpovedajúcej Potezu 540. A ešte trocha detailnejšie na tretej foto napravo od toho pána. Mimochodom pochádzal z ČSR.
Přílohy
Naposledy upravil dmoravan dne 20 bře 2023, 00:09, celkově upraveno 1