Supermarine Swift byl britský stíhací a stíhací-průzkumný letoun vyvinutý v 50.létech minulého století. Po zdlouhavém vývoji byl letoun zařazen do služby jako stíhací, ovšem po řadě havárií byl záhy vyřazen a nahrazen Hawker Hunterem. Prestože u stíhací-průkumné varianty byly dětské nemoci odstraněny, typ u RAF sloužil velmi krátkou dobu. Přesto se dočkal kupříkladu zajímavého nasazení v jižní Austrálii při pozorování cvičných jaderných výbuchů. Většina Swiftů během své krátké operační služby však sloužila v Německu na "prahu" železné opony.
Typ v roce 1953 zaznamenal absolutní světový rychlostní rekord výkonem 1187 km/h, který však již za pár hodin překonal Douglas Skyray amerického námořnictva.
Swift F.R.5 se v roce 1957 zúčastnil mezinárodních závodů spojeneckých letectev v Laarbrucku v leteckém průzkumu z malých výšek. V soutěži se objevily stroje mnoha zemí, včetně belgických, francouzských a holandských F-84 a amerických B.57.
Vítězný pilot Flt. Laurence ze 79.perutě RAF na své nejrychlejší misi dlouhé přes 250 km získal 120 bodů z 200 možných . Cíle představovaly zamaskované armádní vozidla, letiště a mosty a úkolem lety bylo udání přesné polohy, rychlé nafotografování cíle a vypracování zprávy pro zpravodajské účely.
Supermarine Swift FR. Mk 5:
Typ: jednomístný taktický průzkumný letoun
Motor: turboreaktivní Rolls-Royce Avon 114
Tah motoru: 42,04 kN
Maximální rychlost: 1 100 km/h
Dostup: 13 690 m
Dolet: 1 014 km
Hmotnost prázdného letounu: 5 800 kg
Maximální vzletová hmotnost: 9 706 kg
Rozpětí: 9,85 m
Délka: 12,88 m
Výška: 3,8 m
Nosná plocha: 45,06 m2
Výzbroj: 2x 30 mm kanon Aden a pod křídly závěsy pro neřízené rakety a pumy
Stavebnice CMR je staršího data, ještě v klasickém pytlíkovém balení. Přesto jsou odlitky prvotřídní, jediné kazy jsou na části náběžné hrany křídla. Namáhané díly jsou odlité z tvrdého, černého rezinu, zasklení kamer zase z průhledné hmoty.
Merlins always drip oil... If don't... worry!