Pomalu se pouštím do dalšího prvorepublikového éra a to v mé oblíbené strakaté kamufláži.
Je to Avia BH-3 ze stařičké stavebnice KOPRO, kterou jsem sehnal před dvěma(třemi ?) lety v Brně.
K tomu jsem si koupil dekály na závodní stroj číslo 22.
A protože si chci opět stavbu správně "užít", tak jsem se pustil do vylepšování.
Základem je vylepšit kokpit a proto je potřeba vydlabat co nejvíc prostor pro pilota, aby se tam všechno vešlo.
No a taky ztenčit plechy na čumáku, kde budou otvory pro vzduch.
I otvor pro vstup bylo potřeba rozšířit.
Z vnejší strany jsem v podstatě všechno obrousil až na dřeň, protože měním pozitivní rytí za negativní a ani rozmístění
panelů, stupaček a krytek moc nesedělo.
Výfuky pozičně neseděly a stejně budou z injekčních jehel, tak šly taky pryč.
Naryl jsem základní panely a čekají mě stupačky, krytky a žaluzie k motoru.
A taky musím předělat spodek trupu (otvor pro chladič, naznačení nádrže) a uchycení podvozku.
Místo pro závěs vzpěry křídla na trupu je moc vysoko a je čerstvě zatmelený. Bude o troch níž.
Hodně bojuji s křídly.
Opět jsou kompletně přebroušená a rytí je negativní.
Uchycení vzpěr jsem zatmelil a bude nově do dolní části kapek. Proto tam taky byly - aby kryly kování.
Křídla byla zkroucená a tak jsem nasadil teplou vodu a nakonec kombinačky. Ten tlustý profil prostě nechtěl povolit.
Vybrousil jsem je tak, že odtokovka je pěkně tenká a nemá půl milimetru, jako v originále.
Křidélka na horní straně k trupu jsou kompletně utopená a tak jsou nyní spáry vylepené tyčinkami a jedna strana i zatmelená.
Druhou to čeká. A pak je naryju znovu s tenkou spárou. Dolní strana je OK.
Jsou vidět pozůstatky mých pokusů s vyznačením portů.
Nejdřív jsem zkusil tmel, ale pro mě jsou lepší vytažené nitě z rámečků.
Jak dodělám křidélka, tak je natáhnu a vybrousím, jak to mám zkusmo na výškovce.