Nemáte niekto lepšiu fotku nitov na krídle Super horneta?
Mám výkres od Hobbydecal ale je tam menší rozpor s realitou.
kansas1 píše:Pardon páni, ale tohle mi hlava nebere. Samo neznám konstrukci toho éra a obtékání vzduchu okolo zádi eroplánu, nicméně stále platí, že vztlaková síla je úměrná čtverci rychlosti. Pokud snížím rychlost, nemohu očekávat zvášení vztlakové síly (viz klasický vzorec 1/2 ró vé na druhou x S x Cy, kde vé (v) je rychlost, S je velikost nosné plochy a cy je součinitel vztlaku).Aspoň takto nás to učili v aerodynamice nízkých rychlostí (prof Brož).
jendam1 píše:Myslím, že je tomu přesně naopak. Ke zvýšení vztlakové síly by bylo nutné proudění na horních plochách zrychlit.
Bernoulliho rovnice kterou se vysvětluje vztlaková síla říká, že součet dynamického a statického tlaku zůstává konstantní. Při rychlejším proudění vzduchu roste dynamický tlak a úměrně tomu klesá statický tlak.
Netrufám si však spekulovat o skutečném důvodu nastavení směrovek při vzletu, nic o tom nevím.
Uživatelé procházející toto fórum: MiraBrno, Radek100, Semo82 a 23 návštevníků