Nový Pilatus PC-6 Turbo Porter od DORA WINGS v měřítku 1/72 dorazil v novém designu krabiček, který se mi opravdu libí. Uvnitř najdeme návod, na jaký jsme u tohoto výrobce zvyklí a jež nám nabízí čtyři opravdu různá zbarvení letounu. Součástí stavebnice jsou samozřejmě masky, dvě planžety leptů a resinové odlitky koleček a výfuků. Obtisky jsou ve výborné kvalitě.
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Průhledné díly jsou sice silnější, ale pěkně čiré. Resiny také nevypadají špatně. Pilatus od DORA WINGS je hezký model nabízející atraktivní pestrá zbarvení.
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Po Bellance v měřítku 1/72 se konečně dočkali i stavitelé "čtvrtek". V do oranžova laděné krabičce nalezneme návod, který nabizí barevná schémata na tři stroje. Poslední dvoustránka je věnována dobovým fotografiím skutečných letounů. Jako obvykle jsou součástí stavebnnice planžeta leptů a vykrývací masky. Obtisky mají kvalitní soutisk.
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Výlisky jsou charakteristické pro tohoto výrobce, tzn. shortrunového typu. Prověšení plátna na křídlech a ovládacích plochách je realistické. Na podlaze trupu je znázorněna struktura dřeva, což se některým modelářům nemusí zamlouvat a obrousí ji.
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Průhledné díly jsou vylisovány čistě a jsou křišťálově průhledné, i když mají silnější stěny. Jsem rád, že Dora Wings obohatila měřítko 1/48 o tento zajímavý model.
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Bellancu od Dorawings jsem si pořídil, překvapila mě absence dveří. Naštěstí jejich dorytí podle dobových fotek v návodu nebude problém, aby se posádka do letadla mohla vůbec dostat.
Messerschmitt Me.209 V4 představoval militarizovanou verzi prototypů V1 - V3. Lišil se především novým křídlem a po přestavbě bylo povrchové chlazení nahrazeno dvěma chladiči pod křídlem. Základní informace si najdete třeba na wikipedii nebo tady: http://ww2fighters.e-monsite.com/pages/ ... e-209.html , kde naleznete i fotografie. Právě Me.209 V4 si jako předlohu své "čtvrtkové" stavebnice vybrala firma A&A Models. Návod tvoří přeložený list křídového papíru A3 s oboustanným barevným potiskem. Nabízí dvě podoby zbarvení stroje, první s hadem či drakem na přídi ze srpna 1939 a druhé s imatrikulací na trupu a spodní ploše křídel ze září 1940. Barvy jsou uvedeny v odstínech Gunze Mr.Color a Mr.Metal Color, tedy řady C a MC, a AK Real Color a Xtreme Metal. Součástí stavebnice jsou i vykrývací masky pro nástřik rámovaní překrytu kabiny a kol podvozku. Planžetou leptů vylepšíte interiér a sedačku upínacími pásy. Obtisky jsou kvalitní s bezvadným soutiskem. Průhledné díly jsou krásně čiré.
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Výlisky se svou kvalitou řadí mezi modely Modelsvitu nebo Dora Wings. Čeká nás tedy nějaké to začišťování. Nicméně rytí je krásně jemné a na některých místech najdeme i nýty. Já osobně určitě prohloubím spáry mezi ovládacími plochami. Uvnitř pilotního prostoru je naznačena vnitřní konstrukce.
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Kdysi v mládí, když jsem studoval na VŠ, jsem postavil prototyp V1 v měřítku 1/72 od firmy HUMA a mám ho ve vitrínce dodnes. Takže na tohoto většího brášku jsem se opravdu těšil a firma A&A Models mi udělala radost.
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
De Havilland DH.88 Comet byl velmi elegantní dvoumístný dvoumotorový letoun celodřevěné konstrukce vyvinutý pro účast v závodu MacRobertson Air Race Z Velké Británie do Austrálie. Závod se konal 20. října 1934 a vyhlášen byl u příležitosti oslav stého výročí založení australského státu Viktoria v roce 1933. Sponzorem se stal Australan Sir MacPherson Robertson. Startovalo se z letiště Mildenhal v Británii a cílem bylo Melbourne v Austrálii. Trať měřila 19 800 kilometrů a vedla přes Bagdád, Allahabád, Singapur a Darwin. Pro závod byly postaveny tři stroje registračních značek: černý G-ACSP (pro Jima a Amy Mollinsonovy ), zelený G-ACSR (pro Bernarda Rubina ) a červený G-ACSS (pro A.O. Edwardse), který se stal vítězem. Později společnost De Havilland vyrobila ještě další dva Comety: F-ANPZ pro francouzskou vládu a G-ADEF pro Cyrila Nicholsona. Celkem tedy vzniklo pouhých 5 letounů. Více informací naleznete např. zde: https://en.wikipedia.org/wiki/De_Havilland_DH.88_Comet http://letectvi.wz.cz/anglie/comet/
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Po otevření krabičky s velmi hezkým obrázkem nalezneme uvnitř dva pytlíky. V prvním se nachází návod, planžeta leptů, aršík obtisků, vykrývací masky a na průhledné folii vytištěná palubní deska, kterou nalepíme pod příslušný lept. Návod nabízí zbarvení na tři výše zmiňované letouny, které se zúčastnily leteckého závodu. Vykrývací masky mají nezvyklou modrou barvu fólie. Obtisky jsou kvalitní s perfektním soutiskem. Planžeta leptů tentokrát nabízí kromě obligátních doplňků cockpitu, také vztlakové klapky a detaily motorů. Ve druhém pytlíku objevíme plastikové díly. Výlisky překvapivě obsahují i oba motory. Nejprve sestavíme bloky motorů, na ně lepíme jednotlivé válce a doplníme lepty. Průhledné díly jsou číré bez kazů.
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Na výliscích trupu je v místě cockpitu naznačena vnitřní konstrukce. Jsem rád, že Mikromir vydal v měřítku 1/48 model tohoto zajímavého letounu, který se nesmazatelně zapsal do historie letectví, přestože bylo vyrobeno pouhých 5 strojů.
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!
Výlisky se shodují se stavebnicí MIM48-016 až na pilotní gondolu, která má navíc prosklenou vanu pod "břichem". To se projevilo i přidáním dalšího aršíku vykrývacích masek. Součástí stavebnice je i planžeta leptů.
Přílohy
To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!