Dejme tomu, že se p. Němeček upsal. Nebo tiskárna... Jinak o dvou měsících nic nepíšu, píšu měsíc a dvě letadla.
jenda58 píše:A na závěr Avia 322.
Tady bych tápal, zda byla jedna nebo dvě.
Jedna, s krytým motorem Rk-17 (Towdend), zavřenou kabinou a plným krytem skříně vychází z Bš-122, ovšem na trupu má ozn. B 122.45 (opravdu tam nevidím Bš).
Druhá, s nekrytým motorem Rk-17, otevřenou kabinou, bačkorama a děrovaným krytem skříně nese ozn. Bš322.1.
Namontovat resp. demontovat z trupu díl pro překryt asi problém nebyl, stejně jako ostatní díly. Otázkou je, co bylo dřív. Možná ta kabina zhoršovala aerodynamiku....
Bačkory jsou nejspíš na 222 i 322 standardní, vz. B-534.
zbyna píše:Hezké články. Super identifikace Disneyho postaviček.
Na foto čtveřice osob před Ba-122.45 by zleva měli být: Rudolf Dalecký, neznámý bulharský pilot, Jaroslav Hlaďo a zkušební pilot Avie František Zemánek.
zbyna píše:Že se jedná o Karla Zemánka je psáno ve sbormíku NTM - Než podmaníme vzduch.
V HPM 2008/5 je článek o jeho smrtelné havárii, včetně jeho fotky.
Že se jedná o Bulhara je psáno v popisku k této fotce v albu Miroslava Fialy, ale nemusí to být pravda.
https://drive.google.com/drive/folders/0B6xCppZ86PUpfmI1ZmdoMXB0R3FRQnJVWDNJWUVGalNzQm5pOVhsX18tUko0TnRGZWlpTG8
Ještě poznámka k B-322 - řekl bych, že původní sériové číslo na trupu bylo ve tvaru BŠ 322.1
A ještě Oldřich Košař (v B-222?)
Jonáš Fikar píše: Podle čeho soudíte, že je to Bulhar? Je vidět na fotkách z Jugoslávie, když se tam konal Let malou dohodou, kterého se zúčastnili Čechoslováci, Jugoslávci a Rumuni.
Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků