Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Vickers Wellington - rozdiely verzie 1A vs. 1C (311 sq)

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 26 • Stránka 1 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

Vickers Wellington - rozdiely verzie 1A vs. 1C (311 sq)

Příspěvekod juhu » 08 čer 2020, 07:09

Zdravím,

chcem sa znalejších spýtať na rozdiely medzi týmito dvomi verziami Wellingtona. Podľa info ktoré mám je hlavným rozdielom absencia spodnej trupovej streleckej veže u 1C.
1A zrejme bude mať riadenie len na strane pilota. 1C, aj keď asi nie všetky kusy, mali bočné presklenia/streliská. Je ešte nejaký iný viditeľný rozdiel?
Antény, proste čokoľvek?

Otázku kladiem v súvislosti s Trumpeter stavebnicou 1/48 ktorá síce deklaruje byť 1C verzia, ale pôjde skôr o nejakého mačkopsa - má streleckú trupovú vežu ale klasické dvojité riadenie pre prvého a druhého pilota. Uvažujem nakoľko náročné by bolo z toho postaviť stroj verzie 1A od 311 sq imatrikulácie KX-E s/n L7788. Vďaka
"Smuggler"
"Kaydet"
"Appledram '44"
atď., atď. ...
Uživatelský avatar
juhu
 
Příspěvky: 711
Registrován: 30 dub 2009, 13:10
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vickers Wellington - rozdiely verzie 1A vs. 1C (311 sq)

Příspěvekod Pavel Klouček » 08 čer 2020, 07:18

Ta boční střeliště se zaváděla na Ic dodatečně, konkrétně u 311.Sq postupně až po přechodu ke Coastal Command v rámci revizí jednotlivých kusů. InAction uvádí jako nejviditelnější rozdíl úpravu zaplechování trupu kolem přední věže. U Ic vyházeli zbytečné plechy a zvětšili tak akční rádius věže.
Přílohy
Wimpy věž.jpg
Wimpy věž.jpg (19.46 KiB) Zobrazeno 3714 krát
Naposledy upravil Pavel Klouček dne 08 čer 2020, 10:56, celkově upraveno 2
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7460
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vickers Wellington - rozdiely verzie 1A vs. 1C (311 sq)

Příspěvekod juhu » 08 čer 2020, 07:23

Pavel Klouček píše:Ta boční střeliště se zaváděla na Ic dodatečně, konkrétně u 311.Sq postupně až po přechodu ke Coastal Command v rámci revizí jednotlivých kusů.


Díky. A čo sa týka stroja L7788, dá sa teda predpokladať, že počas služby u 311. šlo stále o štandardnú 1A verziu, tj trupová strelecká veža a riadenie len na strane 1. pilota? Nenašiel som indície, že by mal ísť o nejak upravený stroj. Ale pre istotu.
"Smuggler"
"Kaydet"
"Appledram '44"
atď., atď. ...
Uživatelský avatar
juhu
 
Příspěvky: 711
Registrován: 30 dub 2009, 13:10
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vickers Wellington - rozdiely verzie 1A vs. 1C (311 sq)

Příspěvekod Pavel Klouček » 08 čer 2020, 07:27

Podle fotek z německého držení už má čumák ve standardu Ic.
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7460
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vickers Wellington - rozdiely verzie 1A vs. 1C (311 sq)

Příspěvekod standaslechta » 08 čer 2020, 11:04

Dvojí řízení měly cvičné verze. Piloti si přesedávali.
Uživatelský avatar
standaslechta
 
Příspěvky: 3840
Registrován: 21 pro 2014, 08:40
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vickers Wellington - rozdiely verzie 1A vs. 1C (311 sq)

Příspěvekod juhu » 08 čer 2020, 11:40

Vďaka za info.
"Smuggler"
"Kaydet"
"Appledram '44"
atď., atď. ...
Uživatelský avatar
juhu
 
Příspěvky: 711
Registrován: 30 dub 2009, 13:10
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vickers Wellington - rozdiely verzie 1A vs. 1C (311 sq)

Příspěvekod Petr Zatrepalek » 08 čer 2020, 21:10

Pavel Klouček píše:Ta boční střeliště se zaváděla na Ic dodatečně, konkrétně u 311.Sq postupně až po přechodu ke Coastal Command v rámci revizí jednotlivých kusů.


Pavle, jsi si s tím zaváděním bočních střelišť až u CC jistej? Nechci nyní hledat v archivu, ale mám za to, že dost mašin 311sq mělo ta boční střeliště už od léta 41...
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 1470
Registrován: 10 úno 2006, 10:14
Bydliště: Sázava u Sázavy
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vickers Wellington - rozdiely verzie 1A vs. 1C (311 sq)

Příspěvekod Pavel Klouček » 08 čer 2020, 22:03

Petře dva dni zpět jsem o tom četl v druhém vydání Wellingtonů nad Biskají, tak snad má pan Pajer správné informace. Možná stihli na konci bombardovací éry ještě nějaké dostat, ale výslovně tam uváděl, že z repasí se vracely s doplněnými bočními střelišti pro službu nad mořem.
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7460
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vickers Wellington - rozdiely verzie 1A vs. 1C (311 sq)

Příspěvekod Jirka Šebek » 08 čer 2020, 22:39

Boční střeliště na Wellingtonech Mk Ic, bylo zaváděno na starší mašiny už během služby u B.C. v roce 1941.
Nově dodané ze série DV, donané k 311 Sqdn. v době služby u B.C. je mají už z výroby.
Nejlépe je to patrné na Wellingtonu R1598, který ho jako nově dodaná mašina neměl a po revizi už ano.
U 311 Sqdn. byl v rozmezí březen 41 až únor 42.
Přílohy
well capka.jpg
Jirka Šebek
 
Příspěvky: 706
Registrován: 16 bře 2010, 19:23
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vickers Wellington - rozdiely verzie 1A vs. 1C (311 sq)

Příspěvekod Gordon4 » 09 čer 2020, 07:39

První Mk.IC se od posledních Mk.IA lišili snad jen hydraulickým systémem a elektrickým systémem na 24V.
Boční střeliště měl také KX-M R1777, už v srpnu 1941 nebo KX-P R1451 v listopadu 1941.
KX-E měl na pravém motoru krátký výfuk, později se používali dlouhé nebo “vousaté”.
Gordon4
 
Příspěvky: 100
Registrován: 22 bře 2016, 14:37
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vickers Wellington - rozdiely verzie 1A vs. 1C (311 sq)

Příspěvekod juhu » 09 čer 2020, 08:35

Gordon4 píše:První Mk.IC se od posledních Mk.IA lišili snad jen hydraulickým systémem a elektrickým systémem na 24V.
Boční střeliště měl také KX-M R1777, už v srpnu 1941 nebo KX-P R1451 v listopadu 1941.
KX-E měl na pravém motoru krátký výfuk, později se používali dlouhé nebo “vousaté”.


Vďaka za cennú poznámku k tomu výfuku. Náhodou nemáte ešte info k tej spodnej streleckej veži? Viem, že sa pomerne skoro prestala montovať, teoreticky 1A verzia by ju ešte mala mať. Je možné, že bola z KX-E vymontovaná, alebo pravdopodobne bola , aj keď sa nepoužívala? Riadenie pilota teda predpokladám, že len jedno, v prípade potreby si 1. a 2. pilot vymenili miesta, aspoň tak som sa dočítal.
"Smuggler"
"Kaydet"
"Appledram '44"
atď., atď. ...
Uživatelský avatar
juhu
 
Příspěvky: 711
Registrován: 30 dub 2009, 13:10
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vickers Wellington - rozdiely verzie 1A vs. 1C (311 sq)

Příspěvekod Petr Zatrepalek » 09 čer 2020, 09:38

To Pavel a J. Šebek - jo, přesně tohle jsem měl na mysli. Díval jsem se do archivu a podobně na tom byla mašina s Pepkem námořníkem a hlavně Šiškova KX-B sundaná v prosinci 1941. Také dřív neměla okna a v průběhu roku 1941 už ale ano...
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 1470
Registrován: 10 úno 2006, 10:14
Bydliště: Sázava u Sázavy
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vickers Wellington - rozdiely verzie 1A vs. 1C (311 sq)

Příspěvekod Petr Zatrepalek » 09 čer 2020, 09:41

To Juho, s ohledem na praktickou neúčinnost té věže a její váhu, a nárok na dolet u 311 SQ. je na 99% jisté, že věž byla demontovaná a otvor zadeklovaný.
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 1470
Registrován: 10 úno 2006, 10:14
Bydliště: Sázava u Sázavy
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vickers Wellington - rozdiely verzie 1A vs. 1C (311 sq)

Příspěvekod Radek Šmikmátor » 09 čer 2020, 12:19

Wellingtona KX-E jsem před pár lety dělal,je na něj dost pěkných fotek. Řízení měj určitě jedo a věž byla na 99,9999% vymontovaná,protože byla neúčinná a těžká.
Výfuky dělá Aires a vniřní kostrukce věží se mi jeví jako sříbrná-v přírodní barvě kovu .Aź o pár měsíců později je natírali na černo.
Přílohy
raf_20x08.jpg
raf_22x88.jpg
EKX5.jpg
gewesen_39.jpg
000fotonacht51.jpg
Radek Šmikmátor
 
Příspěvky: 212
Registrován: 15 led 2007, 15:26
Bydliště: Znojmo
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vickers Wellington - rozdiely verzie 1A vs. 1C (311 sq)

Příspěvekod Petr Zatrepalek » 09 čer 2020, 13:09

Obecně vzato ty vnitřky věží zůstávaly v barvě kovu hodně dlouho. Řekl bych, že dost mašin je mělo ještě v éře CC. Jinak dobrým vodítkem na zbarvení vnitřků early velouše, je ta muzejní mašina vytažená z jezera. Fotky na ní, a to včetně detailů, se dají najít na netu.
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 1470
Registrován: 10 úno 2006, 10:14
Bydliště: Sázava u Sázavy
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 26 • Stránka 1 z 2 • 1, 2

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY