Zaujimava fotka - je na nej v popredi MiG-3, v strede s cislom 27 je Jak-7B neskorej serie a aa nim je s ciskom 03 Jak-7A Novosibirsky Komsomolec:
Odtiene sedej vyzeraju byt na vsetkych lietadlach rovnake, tj. aj Jak-7B "27" s vlnovkovou kamuflazou na zadnom trupe a modrou vytiahnutou vysoko na bok vyzera mat cierno-zelenu kamuflaz na hornych plochach.
Jak-7B B.No. 27 je podľa ruského popisu bez jedného guľometu UBS (štandard 1 x kanón Švak 20x99 mm + 2 x guľomety UBS 12,7x108 mm), taktiež je vybavený jednoduchšími výfukmi, aké boli na skorších sériách (ranní série Jak-7).
Sfarbenie pre prvú polovicu roku 1943 bolo štandardné pre všetky tri stroje na snímke (t.j. ako uviedol 66misos vyššie), len na stíhačke Jak-7A je viditeľný rozdiel v markingu - podstatne tenší lem červených hviezd (na SOP je dokonca hviezda bez lemu) - prevedenie povrchovej úpravy zodpovedá viac podmienkam roku 1942. Veľmi zaujímavá fotka.
Býk je nebezpečný spredu, kôň zo zadu a somár zo všetkých strán.
Na snímke je časť lietadiel 12.GvIAP PVO Moskvy,letisko Kubinka."biela 27" je druhý Jak-7PD (upravený z Jak-7B sériového čísla 2202) s motorom M-105PD nasadený experimentálne v tomto pluku október-november 1942.Na neorezanej snímke za "bielou 27" stojí Jak-7B "biela 03", Jak-7B "biela 14", Jak-7B "biela 48 ?",Jak-7B bez hrbu "?",Jak-7B bez hrbu "biela 40".Eešte je známa Jak-7B bez hrbu "biela 23". Rozpoznávacie znaky pluku boli biele konce krídel, biela špička smerovky,biele konce výškovky a biela špička vrtuľového kužeľa.Samotná "biela 27" mala len motorový kanón ŠVAK 20 mm,pretože OKB vyberala možnosť lepšej výzbroje alebo maximálneho dostupu (ktorý operačne dosahovala 11300m). Nemala ani rádiové vybavenie (hoci anténu mala),pretože nebola vybavená el.generátorom.Veľké problémy boli z manuálnym ovládaním turbokompresora,a tým pádom zvýšením pozornosti pilota pri bojovej akcii.Pokračovanie vývoja výškového stíhača sa prenieslo na typovú radu Jak-9.Na doplnenie ešte pozriem ďalšie zdroje. Ľubo.
Naposledy upravil Spektor dne 25 dub 2020, 19:15, celkově upraveno 1
Ale nejde o tú istú fotku, len je to nasnímané v stejnom čase. Na fotke vyššie stojí pri stíhačke MiG-3 žena v uniforme RKKA. Gymnasťorka je s pogonami a stojacím límcom goliera (inšpirácia a vzor v cárskej uniforme, len s určitými zmenami strihu). Inak povedané s náplecníkmi (hodnostné označenie RKKA), čo je záležitosť vo vystrojovaní od roku 1943 a neskôr.
Teda snímky sú jednoznačne z roku 1943.
Býk je nebezpečný spredu, kôň zo zadu a somár zo všetkých strán.
Zaujímavé čo sa týka uniforiem,v tom sa veľmi nevyznám. Pilot v "bielej 27" na jednej fotke má ruku na boku kokpitu a pozerá na kočku,na druhej pozerá dopredu,ale v každom prípade sú to orezané fotky. 1.letka pluku dostala Jak-1 v januári 1943 a až v 9.júna 1943 pluk prešiel pod 320. stíhaciu leteckú divíziu PVO. Nevieme,kedy boli vyradené I-153 z 1.letky a Mig-3 z 2.letky,no na fotke je vidno Mig-3.Teda snímky mohli byť urobené na jar 1943,1.letka Jak-1,2.letka Mig-3, 3.letka Jak-7B.
Pani, vdaka za fotky. Spector, bol si rychlejsi Na tych jakoch je zauimava jedna vec (teda mozbno aj viacej) - vsetky maju svetlo modru vytiahnutu vysoko na boky vzadu aj vpredu - neskore jak-7B to maju ako tovarensku kamuflaz s vlnovkou na zadnom trupe, stary jak-7A "Novosibirsky Komsomol" ma tu modru domalovanu neskor, plus hviezdu ma lemovanu tenkou bielou/striebornou linkou a dvojciferne cislo 03 ma na trupe. Pre porovnanie, takto vyzeral v 1942 pri odovzdani - standardna cierno-zelena kamuflaz na bokoch az po spodok, hviezda s ciernym lemom, vo hviezde vmalovany znak, a (s najvacsou pravdepodobnostou jednociferné cislo na smerovke:
A rovnako to ma aj biela 14 na starom Jak-7A:
A vsetky, stare Jak-7A aj nove Jak-7B, vyzeraju byt v cierno-zelenej kamuflazi.