Nakonec jsem se rozhodl jsem dát další svou stavbu, jednat se bude o Alpinu od Helleru. Stavebnice, i přes svoje stáří, je velice pěkně zpracovaná, má spoustu detailů. Je ale potřeba tak jako tak si díly řádně začistit a spasovat "na sucho". Rozhodl jsem se pro pár úprav, udělal jsem novou okapničku z měděného drátu, otevřel masku a nahradím ji sítkou, přídám pár nýtů, celkově jsem upravil celý vstup vzduchu v masce, otevřel a vyrobil nové boční mřížky u blinkrů. Upravil jsem zadní čelo ve spodní části, aby podvozek dobře dosednul. Zadní víko bude zavřené, s motorem se tedy moc mazat nebudu. Zbarvení bude z krabice, světle modrá z TdC 1973 s "Jumbem" Jean Pierre Nikolasem za volantem.
Přílohy
tumblr_n7wwgq2vpd1rfjw94o1_400.jpg (54.4 KiB) Zobrazeno 2363 krát
Držím palce. Já se do budoucna rozhodl pro konverzi s Tamkou: 1. v mojí hellerácké stavebnici mi moc nesedí okna, jak tobě? 2. moc se mi nelíbil A-sloupek, ale po tom přidání okapničky to vypadá dobře 3. vůbec se mi nelíbí zpracování všech předních světel, Tamka je o parník jinde 4. Tamku jsem sehnal z Hong Kongu s pomuchlanou krabicí za 19 USD 5. už to nějaký frantík dělal a vypadá to dobře: http://www.mautomobile.com/index.php?/t ... arlo-1973/ Každopádně jsi zkušený modelář a těším se na parádní stavbu a budu pečlivě sledovat Jakou plánuješ modrou barvu? French blue od Zera nebo TS-10 mi obě připadají moc jasně modré, málo do šeda, ale možná jsou tmavé fotky. A jsem moc zvědavý na kvalitu dekálů. Tady je dobrá fotka předku, trochu víc shora:
Panty kapoty jsou kombinace chrom/černá, odpojovač asi červený kulatý, jeden chromovaný ostřikovač uprostřed, zajištění kapoty černým páskem, asi guma a pěkný detail světel, mřížky a držáku spz. Tak hurá na to !!!
Mě okna sedí dobře, vyzkoušel jsem si je raději dopředu všechny. Sedí i přední světla, takže to bude v pohodě. Taky jsem rozmýšlel nad tím, že bych to udělal z Tamky, ale nakonec to bude jen čistě z Helleru. Stavebnice špatná není, jen to chce víc práce. Tamka je o dost dražší a práce by s tím bylo taky víc než dost. Ano, "A" sloupky jsou trochu špatně, ale díky okapničce už to vypadá o dost lépe. Z kapoty jsem všechny ty serepetičky odstranil, pak to udělám znovu (lepší barvení, lakování, atd). Díky za ten link, je tam spoustu zajímavých staveb, určitě se hodí. Jako barvu použiju TS 23, přišla mi jako nejvhodnější, ony ty staré fotky docela zkreslují. Dekály Heller nejsou špatný, v nových stavebnicích jsou docela dobré, takže je použiju
Ha ,opět zajímavá stavba ,držím Jirko palečky . A hned jedna věcná otázka : když odbrousíš původní okapničky a nalepíš drátek ,tak ho ještě vyplníš tmelem mezi kastlou ,nebo jenom zasurfuješ ?
Stavebnice špatná opravdu není, ale nějakou práci to chtít bude. Tamiya je samozřejmě o dost lepší, ale tohle je za poloviční cenu. Úpravy, co dělám je spíše moje zmlsanost, ale aspon se zabavím. Mám ještě jednu do sbírky. Ty okapničky jsem přetřel tekutým surfem na štětec, je dost hustý, aby srovnal případné nerovnosti. Ale tedka bych potřeboval poradit já, nemáte prosím fotku tohoto auta zezadu? Jde mi o koncovku výfuku.
V první řadě se chci omluvit za mystifikaci ... panty na přední kapotě jsou celé v chromu.
Zmátla mě ta fotka s bleskem.
Za to jsem zapátral v historii: V roce 1973 vystřídal Nicolas 5 různých A110-1800 a co kus, to jiný výfuk. S 9027HN76 jel pouze poslední závod sezóny Tou de Corse 1.- 2.12.1973. Z tohoto závodu pohled zezadu nemám. A potom už s ním nejel. Ale s tím samým autem (dle SPZ) se zúčastnil Bernard Darniche Safari Rally v roce 1974. A tam už jsem foto zezadu našel, bohužel jen s nohama :
Třeba Jindra nebo Vláďa najdou něco přímo z Korsiky, samotného mě to zajímá.
Včera jsem makal celej den na baráku, dneska proběhl jen úklid, tak jen drobný posun. Dobroušeno, proryto, začištěno. Vyrobil jsem nové boční lišty oken z profilu Tamiya, vyrobil jsem nové panty kapoty a kufru. Ty ještě budou chtít drobet polatit. A vyrobil jsem novou koncovku výfuku podle fotky od Jardy. Navrtané dírky pro nýty. Pomalu se chystám na surfovačku...
Heller představuje jinou verzi tohoto krásného vozu s širokýma blatníkama. Je to sice více práce, ale o tom je modelařina. Ještě jsem si pohrál s usazením předních světel. Zbrousil jsem blatníky tak, aby světla co nejvíce kopírovala křivky karoserie. Zabrousil jsem i samotná světla, ale jen tu část, kde bude černý pruh. Nakonec jsem se rozhodl, že boční skla udělám z folie a vyrobil nové boční sloupky. Původní okna sedí, ale nelíbí se mi. Jinak už je kastle a většina dílů v surfu, něco i v barvě. Dumám nad barvou disků, jestli byly středy žlutou a nebo do oranžova?