Su-7 je z větve historie, kdy po WW II ve Francii vyhráli volby komunisti a stavěli sovětská létadla... mimochodem u nás nevyhráli a třeba Marcel Bloch emigroval k nám a konstruoval svoje aviony ve firmě Aero.... Proto Armée de´l Air Populaire.... Lidové letectvo.... Přihazuju námořní Su-7-BKL...
Sperviero je z doby Československo-německé války.... účastnil se i duceho kontingent.... akorát teda skupině letců se ta válka moc nelíbila (nebo spíš strana, za kterou měli bojovat) a tak i s eroplány dezertovali. U nás byla změněna kamufláž a stroje (i s osádkama ) nasazeny na severní frontě (aby nebojovali proti svým krajanům na jihu. Hlavní náplní byly nční nálety.... včetně jednoho z prvních bombardování Berlína
Přílohy
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš..... Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !
Tak pánové... už nemohu dál... sice kvůli koronaviru pracuji více než kdy dříve, ale nedokážu dále odolávat...
Nejprve trochu odstrašujících případů - můj nejstarší model ve vitríně - nostalgie 1xHumbrol, ostatní unikolky, tupováno molitanem, ředidlo smrdí a proto to vypadá jak vypadá... ani nedokážu říct jak je to staré...
A podkladová publikace hlásí s čím se vrhám do boje … Potez 540, kamo bude Ferák ze Španělska...
vymaskoval jsem skla zevnitř i zvenku, nalepil na svá místa, slepil polovinu skořepiny trupu včetně podpěr motorových gondol a nalepil pseudo vnitřní konstrukci. sice měla být trubková, ale s tím dokážu žít... podlaha sezení pilotů ale vadí maskování okna, takže ji nastříkám zvlášť a na místo dám až po odmaskování.
POdle fotek je interiér světlý, tak řeším jestli má být taky ta slonová kost nebo světlá modrošedá...
Jo, Potez jsem si taky slepil,tenkrát mi přišel jak top model, lepší jak LeO-451. Ale nikdy jsem ho neměl nabarvený, to jsem jako kluk nesměl. Stačilo, že jsem fetoval Lepí-M. Když o tom tak přemýšlím, já vlastně slepil skoro všechny Směry, ale nabarvenou mám akorát Čajku, to už jsem byl velký kluk.
Tyhle francouzké krabice, ať už Potez, Amiot nebo MB-200 (KP nebo Směr, na tom nezáleží), jsou možná pro někoho svými tvary naprosto odpudivé, ale na druhou stranu jsou krásnou ukázkou vývoje letectví. Myslím to teď z hlediska designu - vzhledu trupu. Pro méně chápající - technologické možnosti výroby trupu, vzhledem k jeho max. využití (výzbroj, posádka, vnitřní vybavení) a aerodynamickým schopnostem. Prostě každá doba má své, a zejména mezi modely letadel není meziválečné období tak pestré jako všechny válečné konflikty. I když se jedná o období dynamického rozvoje. Přiznávám, že k tomuto názoru jsem se dopracoval až za pěknou řádku let.
Tak jsem se opět pěkně vykecal, a teď co je nového u nás, v temném šumavském hvozdu...
Ještě sedačku dobarvím - zvažuji jestli se mám "namáhat" s náznakem pásů, doplnit knipl a přístrojovku. Tu vyřeším přiloženým obtiskem, stejně jako boční panely. Vím, že to bude vypadat příšerně, ale jak jsem řekl, tento model je stavěn metodou ŽÁVES.