Ahoj, zase na druhou stranu jsou rozluštitelná v.č. 552 a 553. Vzhledem k tomu, že na foce jsou 4 čerstvě dodané Z-326 A, tak se přikláním k tomu, že v.č. bude 551. Vzali 4 kusy z výroby a ty dodali do CCCP. Ale je to jen moje doměnka. Kvalita těch fotek není zrovna nejlepší.
Nějak se mi nezdá ten Z-326A(.1) OK-OND. Foto je z nějakého veletrhu (Brno?), v.č. není patrné a asi ani známé (ty tabulky bych nebral v potaz). Je možné, že narychlo upravili kabinu jako jednomístnou pro výstavní účely na již hotovém Z-326T .586 OK-OND. Kdo ví, co bylo uvnitř a jak to bylo "slepené". Další možnost je, že to byl skutečný prototyp ?v.č. a ta imatrikulace byla fiktivní. Nějak se mi nezdá, že by do kapitalistické ciziny, ještě k tomu na druhý konec světa, vyváželi několikrát přestavovaný a akrobaticky létaný stroj. Stejně tak se mi nezdá, že by bylo prototypem v.č. 586, když následná série začínala o 35 kusů dřív. Spíš bych na ten prototyp viděl v.č. 531. A letecký rejstřík říká toto: OK-OND Z-326A v.č.586, zápis 3.11.1960, výmaz 16.3.1962. V Austrálii od května 1961 už jako Trenér Master (o Akrobatu se v článku nepíše) s čs. registrací OK-OND, v Aus. registrován 21.9.1962 (tj. půl roku bez registrace?). Ještě jsem prošel "archív" a našel kopii ze starého Modeláře (1964), kde je v rubrice Poznáváme leteckou techniku Z-326A. Fotky jen DM a CCCP, na výkrese je OK-OND a na SOP má č. 541. Ale je to jen kresba...
Co se toho "maďara" OK-SND/HA-TRY v.č. 0869 a vrtule V-503 týká, v textu mají poznámku "prototyp Z-526" (Megjegyzés: Ez a gép volt a Zlin-526 prototípusa.), tudíž správně Minor 6 + V-503 (+ 526 směr. kormidlo). Též si všimněte data v zápisu 1963-1967. A vlastně exceluje ve snímku "Nebe pro Trenéra". Takže do Maďarska už šel trochu olétaný.