Ahojte všichni vespolek. Předlohou mi byl Fiat cr.42 používaný za 2 sv. války jako cvičný stroj na italské letecké základně Foligno.Co říct o stavebnici...možná bude stačit uryvek jednoho rozhovoru.... Manželka: co zas lepíš ? / Manžel : letadlo.. / Manželka :to zas bude nějaká hujda ,co ? / Manžel : hmmm... /Manželka : to zas skončí v koši ? / Manžel : hmmm... .Vysloveně jsem si stavbu užil a model určitě taky,při lepení těch ''šprušlí '' mezi křídly ,nikdy nebyl model tak blízko svým velkým bratrům,jako tehdy, trošku je mi líto že jsem nesplnil svůj slib,že poletí dvacet metru obloukem bez horního křídla .No nestalo se a tímto se mu dodatečně omlouvám.Je to zkrátka model co staršího modeláře moc neosloví a mladého od modelařiny odradí.Prostě né moc zajímavá stavebnice.Daleko zajímavější je typ ,který tento model představuje.Ještě před revolucí jsem četl v knížce půjčené z knihovny o zmínce italského sboru Corpo Aereo Italiano ,kdy na sklonku bitvy o Británii jim Čechoslovák Karel Mrázek sestřelil 2 Fiaty. Fiatům se daleko více dařilo kolem středomoří ,proti Řekům a starším letadlům RAF.Za zmínku stojí Maďarská anabáze v operaci Barbarossa ,kdy maďarské cr.42 sestřelily 52 sovětských letadel.při ztrátě 2 strojů.To už Fiatům docházel jako stíhacímu letadlu dech.Veřím ,že modelařina jde ruku v ruce z historii ,tak že je celkem zbytečné připomínat,že poslední ověřený sestřel dvouplošníku s pevným kolovým podvozkem má na svědomí AVIA B-534 ,kdy František Cyprich během SNP 1944 sestřelil ju-52 .Málem to ale platit nemuselo.Luftwaffe po pádu Itálie 1943 nadále používalo tyto ,už archaicky zastaralé Fiaty jako bitevní proti partyzánům a v únoru 1945 nad Chorvatskem si Německý pilot fiatu cr.42 si nárokoval sestřel P-38 lighting ,bohužel pro historii, aspoň co jsem vyčetl na netu, sestřel nebyl ověřený. Osobně považuji za úctyhodné se s tímto strojem vůbec dostat do střelecké pozice .Jestli jsem náhodou napsal některé špatné historické údaje,tak mě prosím opravte ať nešířím bludy,dík.