http://www.modelimex.cz
ICM 1:72
Kat.č. 72175
MiG-25 BM Soviet Striker Aircraft
Koncem 60. let Mikoyan Design Bureau vyvinula první stíhačku na světě s rychlostí Mach 3 - MiG-25. Současně s vývojem průzkumných a průzkumně bombardovacích verzí probíhal vývoj speciální verze pro boj s prostředky PVO protivníka. Úderná antiradarová modifikace MiG-25BM v kóde NATO „Foxbat-F“ na bázi MiG-25 RB. Letoun měl 0,72 m prodlouženou špičku přídě. Letouny měly dvě výkonné rušičky pro rušení radiolokátorů pracujících na vlnové délce 3 a 2 cm. Mohl odpalovat řízené střely vzduch-země, ničit plošné i bodové pozemní cíle i stanoviště radiolokátorů. Letové zkoušky byly zahájeny v roce 1976 a sériová výroba běžela v letech 1982-1985 (bylo jich postaveno několik desítek). MiG-25BM mohl nést pod trupem externí palivovou nádrž s kapacitou 5 300 litrů. K ničení radiolokátorů sloužily střely Ch-58. Většina strojů měla šedě zbarvený nos a barevné schéma jako přepadové letouny. Po rozpadu Sovětského svazu stroje sloužily i v nově vytvořeném Ruském letectvu.
Novinka představuje zmenšeninu sovětské proudové stíhačky Mig-25 BM v měřítku 1:72. Výrobce již dříve vydal tento typ ve větším měřítku, konkrétně 1:48, kat.č.48905. Výlisky jsou zabaleny v klasické krabičce s pěknou kresbou na vrchním díle obalu. Po otevření na nás čeká osm rámečků ze světle-šedé barvy, jeden menší s transparentními díly, dva menší obtiskové aršíky, manuál a přiložená podložka. S částí rámečků jsme se mohli setkat již u modelu, kat.č. 72174 MiG-25 RBF. Výlisky jsou čisté, bez otřepů, stopy po vyhazovačích jsou většinou na místech kde moc modeláře nepotrápí a to na vnitřních stranách jednotlivých dílů. Rytí na povrchu je příjemně jemné, některé krytky a panely mají naznačené nýty. Kokpit je v základu vybaven nadmíru dobře, zapotřebí bude jen doplnit poutací pásy. Náročnější modelář určitě sáhne po některé z leptaných sad určených pro interiér nebo exteriér. Jednotlivé sestavy jsou navrženy logicky, a na první pohled nevidím žádnou komplikaci při jejich sestavování. Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky, překryt kabiny lze ponechat v otevřené poloze. Samotný rámeček je zabalen zvlášť v pevném PE sáčku pro jeho lepší ochranu před poškrábáním. Manuál je přehledný a provede nás stavbou bez problémů. Součástí balení, jak avizuje výrobce na obalu je i papírová podložka pod hotový model. Podložka je z křídového papíru, potištěna je na obou stranách. Na každé straně nalezneme barevně vyobrazenou letištní plochu. Obtisky jsou kvalitní a mají tenký krycí lak, rozloženy jsou na dva samostatné aršíky. Jeden z aršíků obsahuje kompletní popisky a součástí druhého jsou i budíky pro přístrojovou desku. Výrobce modeláři umožnil výběr ze tří různých zbarvení jednoho vícebarevného a dvou světle-šedivých.:
- MiG-25BM, Lipetsk Combat and Conversion Training Centre
- MiG-25BM, Ahtubinsk airfield, 1987
- MiG-25BM, USSR Air Force, 1984
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: