Co se tyka vrtule, tak sem vuci ni v kontaktu s AML. Mirek je si toho vedom a diva se nato. On ma ted k dispozici taky exemplar jednoho skutecneho listu. Ja si pockam na novou od AML. To cerdnidlo pracuje na kovi zakladu Mnede a Zeleza. Nepracuje ale na nerez a Aluminium. Na Aluminium ale je taky cernidlo.
Otvory na kola. Podle vykresu a I podle nekolik fotek, nektere byli kulate a nektere nakoncich rovne jako nd 109G. Jak se to rozdelovalo? Mohu si predstavit ze ty co meli stare original Nemacke kabinove kapotaze byly rovne a ty co uz meli klozaci kabyny byly kulate? Tak to vipada podle fotek co sem mohl najit. Vykresi co sem nasel sou vselijake.
Obávám se, že pokud existovalo nějaké pravidlo kdy byly použity kulaté a kdy hranaté podvozkové šachty, tak zatím ho nikdo neobjevil (a nebo nezveřejnil). Podle tvaru kabiny se to určit nedá. Navíc některé stroje s původním překrytem byly později přestavěny na kryt odsuvný. Někde jsem četl, že snad dvoumístné CS-199 měly podvozkové šachty kulaté. Ale ruku do ohně bych za to nedal. Jediné řešení je řídit se fotkami, ale tam je samozřejmě problém, že ty šachty jsou většinou ve stínu a tedy "neviditelné". A když jsou viditelné tak zase není vidět označení nebo seriové číslo letounu. Použitelných fotek je málo.
Kolik % je ta kyselina na černění? 85% ? A je to za studena nebo za tepla? Můžeš napsat postup?
Dekuju za spravu o sachtach. Je to zajimve. Ja sem to bral podle fotek co sem mohl najit. Nemohu brat zadne vikresy vazne protoze sem si vedom ze je na nich hodne domisleno. Ta kyselina je vazne velmi slaba. Jen vazne par procent. Ale sou vni taky rozpustene dlsi veci jako mosaz a pridane jine kyseliny. Ale nejvedsi cast je tato kyselina ktera je 2%. Ja sem to omilem nasel gdiz sem na studeno cernil ocel. Procedura je na studeno a musi se delat priblizne 4 az 6x tak 2 minuty pokazdy mezi kteryma se to musi otrit a namocit znova az se dostane docilene barvi. Protoze neznam chemicke mena Cesky tak mohu dat pomoc jen Anglickima tytulama. je to dane vahou. 2% Phosphoric acid (H3PO4) 3.5% Selenious acid (H2SeO3) 3% Copper powder ((Cu) Mned) 2% Nitric acid (HNO3) 89.5% H2O (destilovana) Tato smes je koncentrat a ja ji redim potom 8:1 H2O (destilovana).
Proces je na studeno namaci se to priblizne na 2 minuty a otira se to mezi namaceni bavlnou. Namacim to 4 az 6x nebo az mam docilenou barvu. POZOR, nesmi se to nechat v kyseline moc dlouho protoze se povrch udela moc tlusty a odpane. Nigdy ne del nez 2 minuty mezy otirani. Zatim este pokousim s jinema smesema.
Děkuji za recept. Myslel jsem si, že to nebude tak jednoduché a bude se jednat o směs. Kys. fosforečnou běžně používám v práci a ona není tím černícím prostředkem. Tím je podle mne kys. seleničitá. Díky.
Na ocel pracuje dost veci ale ne na mosaz. Tady se to taky prodava a stech ctyr co sem koupil na ocel a pracujou dobre, jen tato jedna pracuje na oboji ocel a mosaz.
Otakare, NE!!! To je stokrát provařené téma! Ten odstín s označením 2036 KHAKI AVION neměl původ v žádném německém odstínu. Naopak, navazoval na původní předválečnou khaki a byl namíchán specielně pro potřeby našeho poválečného vojenského letectva. Nic jiného v tom nehledej a podobnost s německými barvami už vůbec ne.