http://www.modelimex.cz
ICM 1:35
Kat.č. 35484
Moskvitch-401-420A
Na konci 2.světové války obsadily vojáci Rudé armády výrobní závody společnosti Opel v Brandenburgu, kde se vyráběly automobily Kadett. Sověti odvezli cca na 60 vagonech kompletní zařízení, včetně karosářských lisů. V rámci reparací dostali Sověti také všechny plány a už za rok po skončení války začali v Moskvě vyrábět model, nazvaný Moskvič 400/420, což byl až na drobné odchylky předválečný Kadett K38 v provedení těsně před ukončením výroby v Německu. Jen se stylizovaným písmenem M nahrazujícím odznak Opel. První automobil z výrobní linky sjel 4. prosince 1946. Sériová výroba se pak datuje na začátek roku 1947. První vyrobené vozy byly téměř shodné se svým německým vzorem. Rozdíly byly pouze v nápisech na poklicích kol, masce chladiče a cifernících přístrojů. Výroba typu 400 trvala až do roku 1954, následně byl vystřídán mírně modernizovaným typem Moskvič 401, lišící se především řazením pod volantem.
Novinka vychází z nedávno vydaného modelu Kadett K38 Cabriolimousine, kat.č. 35483. Nový přebal této stavebnice představuje vozidlo vyráběné po válce v Sovětském svazu. Na vrchním samostatném díle obalu můžeme obdivovat krásnou malbu samotného vozidla. Výlisky jsou baleny v "samostatné" krabičce s výklopným víčkem, jak je u výrobce standardem. Po otevření nalezneme čtyři rámečky z šedého plastu, jeden s transparentními díly, pět vinylových pneumatik, manuál a v něm přiložený malý obtiskový aršík. Plast je přiměřeně tvrdý s perfektně vylisovanými detaily, dělící rovina je téměř neznatelná. Stopy po vyhazovačích nalezneme na vnitřních částech některých dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Z hlediska kvality stříkaných dílů se jen potvrzuje, že ICM je v současnosti ve zvládnutí technologie opravdu na vysoké úrovni. Součástí přední nápravy je i převodovka a motor, k němu postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Vše pak následně nalepíme na spodní vanu podvozku. Kapotu motoru můžeme ponechat otevřenou bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do ostatních dílů stavebnice. Interiér kabiny je zpracován kvalitně včetně jemně ztvárněného polstrování všech sedadel. Přístrojovou desku oživíme dvěma budíky, který jsou součástí obtisků. Plátěnou střechu umožňuje stavebnice postavit ve dvou polohách, staženou nebo rozloženou na obě varianty výrobce myslel při tvorbě jednotlivých dílů. Transparentní díly, jsou krásně čisté, bez poškození i díky zabalení v samostatném sáčku, ten je dobře chráněny před případným poškozením. Kola jsou vyrobeny z černého vinylu, mají pěkný vzorek, ale bez log výrobce pneumatik a s jemnou, ale snadno odstranitelnou dělící rovinou. Manuál je přehledný, kvalitně vytištěný a díly které nevyužijeme, jsou v něm dobře označeny. Díky tomu nás provede celou stavbou bez větších problémů. Obtisky jsou kvalitní a mají tenký krycí lak. Obsahují i označení výrobce a nabízejí výběr ze čtyř vozů (SPZ):
- Moskvitch 401-420A, CCCP, late 50s (39-12)
- Moskvitch 401-420A, CCCP, late 50s (54-66)
- Moskvitch 401-420A, CCCP, late 60s (22-04)
- Moskvitch 401-420A, CCCP, late 60s (42-29)
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: