Jak říkáš, že zbydou fotky - v tomto případě bych zvážil nějakou formu vzpomínkové knihy či alba nebo jak se tomu nadává. Dělává se to malým děckám, kolegům z práce a tak podobně; my to nechali udělat kolegovi při odchodu na památku. Prostě jim dodáš vybrané fotky projektu, nějaké svoje psaní k tomu a zadáš jim nějaký rámec, jak to má cca vypadat - a oni ti udělají bichlu jak chceš
Nabarveno, zalakováno, nalepeno. Jedna fotka je ještě "vzhůru nohama", ostatní už jsou tak, jak to bude stát. Když jsem se díval do návodu stavebnice a pak na net, kde prezentují své stavby kolegové po celém světě, tak mě to vychází úplně jinak. A v podstatě to i jinak vypadá. Je to prostě celý jiný ....
Co říkají podklady? Dávají za pravdu mému snažení o nápravu některých totálních pitomostí stavebice... Malý posun. Jedná se o konstrukci a pochozí plechové rošty, které budou umístěny mezi bočnicemi. Už i z tohoto pohledu - díly jsou jen slepené, plechy nastříhané - je trochu patrné, že když se to umístí mezi bočnice, skoro veškerá práce s chodníky byla zbytečná .
Pokus o posunutí se do vyšších pater. Jak modelově - nasazení horní lafety - tak obrazně - snahou o odškrtnutí si dalšího kompletního celku. Ale nepovedlo se... Bude následovat rozborka a to v několika úrovních. Tak zaprvé, celý spodek lafety je již napevno slepen. Horní díly lafety - s čepem pro náměr hlavně - jsem si připravil tak, že boky horní lafety je možné jen zasunout do připravených otvorů a fest zalepit. Následně jsem předpokládal, že bych komplet hlavně jen zasunul do připravených pozic a protáhl celkem komplikovaným čepem s ozubenými aretačními pouzdry s pružinou, která pouzdra rozpíná do boků. Svojí blbostí jsem se však nedíval do návodu a nyní jsem před problémem kde , co a kolik říznout, abych celek hlavně vůbec do lože lafety dostal. Oni totiž soudruzi tuto fázi sestavení modelu pojali jako při skládání modelů letedel v měřítku 1/72. Vše nalepit na jeden bok "trupu" a druhým bokem přiklopit. Trochu pozapoměli na hmotnost - to co je na fotkách už váží 4,83 kg - a i rozměry a opravdu toto spojit dohromady by potřebovalo dvou asistentů nadzvedávání + jednoho, který bude styčné plochy natírat lepidlem, pasovat tam celý uzávěr hlavně a ještě protahovat čep a pouzdra... Takže mě nezbyde, než otvor pro protažení čepu hlavně vyvrtat do průměru aretačního ozubeného poudra a vše "sunout" z jedné strany. Následně čep vypodložit a zafixovat v osách, pak zalít lepidlem a nakonec zakrytovat. A aby se mě trochu nepokrátíly žíly, budu muset asi polovinu pechových pochozích roštů - co jsou uprostřed mezi oběma bočnicema - vykuchat, konstrukci vylámat a naaranžovat v "bojové" poloze, protože podle fotek byl náměr hlavně gigantický (přes 70 stupňů). Kdybych rošty nechal tak, jak jsou, hlaveň by se nikdy na takové hodnoty nedostala. No, tak snad někdy příště.
Celkem radikálnější zásah prošel obstojně. Na fotkách je vidět úprava roštů pod hlavní/závěrem hlavně, aby bylo možné dosáhnout co největšího náměru. Další obrázky již ukazují suché sestavení horní lafety a celého závěru hlavně. Byl nutný "brutálnější" zásah (vyvrtání otvoru o průměru 20 mm a dopilování dvou drážek pro vedení celé sestavy vodícího čepu) do konstrukce na jedné z lafet. Pak se čep dá protáhnout všemi díly a následně se celá hlaveň dá nastavit do požadovaného náměru. No, uvidí se dále ... P.S. čím dál hůře se model fotí
Tak trochu časový výpadek ... Nějak se to všechno hrne ze všech stran. Ale, co. Nějak se to už došmudlá. Začínám uvažovat o konečné montáži a sestavení. Proto jsem začal dodělávat a kompletovat již dávno udělané díly. Jsou jich desítky a desítky. A stínování takhle členitých ploch také nejde tak rychle, jak by si člověk představoval .
Opravdu pomalu, hodně pomalu, se všechno sune dopředu. První kompletní pojezdový vůz. Fotky jsou jen orientační, ale i tak patinu deklasují na nulovou úroveň provedení .
Všechny pojezdové vozy jsou kompletní. Nedočkavostí jsem na ně nasadil ještě nedodělanou lafetu. Poměrně hlasité praskání v celé konstrukci mě upozornilo, že to bude chtít nejdříve dodělat kolejový svršek. Do něho se mi však nijak extra nechce