Teď trošku k technice. Mercedes W125 poháněl přeplňovaný !řadový! osmiválec o objemu 5,6 l s označením M125 a výkon tohoto motoru přenášela na pouze zadní kola 4-stupňová transreversní převodovka. Výkon tohoto auta se pohyboval v rozmezí 560 - 640 koní a točivý moment dosahoval 857 Nm a vážilo 750 kg. Auto bylo postaveno pro sezonu roku 1937 a první závod, kde se objevilo byla VC Tripolisu. Mecedes W125 se pak zúčastnil ještě dalších 11 velkých cen. Celkový počet velkých cen, ve kterých Mercedes W125 se tedy zúčastnil celkem 12 VC, v nichž 6x zvítězil, zajel 6 pole position a 6 nejrychlejších kol. Toto auto (ovšem s upravenou aerodynamickou karoserií - auto bylo známé, jako Rekordwagen) používal Mercedes v souboji s Auto Union o nejvyšší rychlost dostaženou autem. Tyto pokusy probíhaly tak, že se zavřel kus dálnice na Berlín a tam se pokoušeli dosáhnout, co nejvyšší rychlost. Rychlostní rekord nakonec zůstal Mercedesu (tomuto autu) a měl hodnotu (tuším) 432 km/h. Při pokusu o překonání tohoto rekordu bohužel zahynul za volantem Auto Union (tuším typ D - ze série Stromlinie) zahynul další velmi známý pilot a prakticky dvorní jezdec Auto Union Bernd Rosemeyer, kdy mu při zpáteční cestě při rekordní rychlosti okolo 440 km/h praskla pneumatika.
K modelu. Model jsem dostal, jako opožděnýho (hodně) Ježíška, před asi 10 dny. Stavebnice je tvořena částmi z resinu, klasickýho plastiku, několika částmi (např. výplet kol) z leptů a několika částmi z kovu. Stavebnice je perfektně zpracovaná a je možno jen po nejnutnějším opracování ihned začít barvit/stříkat a lepit, čehož jsem ihned využil. Takhle dobrou stavebnici jsem v ruce ještě neměl. Do černýho surfu přišla ale zatím jen kastle a její části a kryt podvozku. Jak dlouho budu auto stavět nevím, ale rád bych měl podstatnou část (ideálně celé auto) hotové do Zdic.
Edit: Do výše uvedenýho textu se mi vloudila chybka (vlastně chyba jako prase). Mercedes W125 Rekordwagen neměl řadovej osmiválec, jak jsem mylně vše uved, ale dvojitě (Rootsovým kompresorem) přeplňovanej dvanáctiválec a výkon kolem 736 koní. Měl taky jiný chlazení (probíhalo v podstatě prý kusem ledu), kvůli aerodynamické karoserii s koeficientem odporu vzduchu 0,157, díky čemuž nebylo kam dát chladiče motoru. Další chybka (vlastně spíš opět chyba jako prase) se vloudila při místopise pokusů o rychlostní rekordy. Bylo to na dálnici, ale ne na Berlín, nýbrž mezi Frankfurtem a Darmstadtem. Za chybku se omlouvám a stydím se.
Takže, voilá, tady jsou fotky a pište i klidně kritický připomínky:
Naposledy upravil Elvis034 dne 01 úno 2019, 14:17, celkově upraveno 1
V běhu:
Experiment
Lamborghini Aventador
Hotovo:
Ferrari 250 Testarossa, Modena, California, [url]488 spider[/url]; Lotus 79, 25, 49, 49B; Mclaren MP 4/4, Porsche 917 K, Velorexy Rothmans, JPS, Scarabeus, Marlboro, Mercedes W 125, Lamborghini Gallardo SE, Beanovo Mini [/url],
Experiment
Lamborghini Aventador
Hotovo:
Ferrari 250 Testarossa, Modena, California, [url]488 spider[/url]; Lotus 79, 25, 49, 49B; Mclaren MP 4/4, Porsche 917 K, Velorexy Rothmans, JPS, Scarabeus, Marlboro, Mercedes W 125, Lamborghini Gallardo SE, Beanovo Mini [/url],