Tohle samotné auto jsem stavěl asi 4 roky, různě jsem se na tom zasekával (jak vyrýt symetricky střešní okno? jak udělat ofuky na okno? jak vymodelovat domky tlumičů? jak předělat palubní desku na levostrannou? ), až jsem dostal správnou motivaci na letošní akci Enjoy 86 v Sosnové, kde byl sraz starých a nových 86 (+ se na sosně projet a sklouznout bokem, samozřejmě).
Kamarád, který vedl blog Shatsu.cz o japonských autech tuhle Toyotu prodával dál v 2013 a chtěl na ni mít vzpomínku. Tehdy jsme sehnali Aoshimu s motorem a odpruženým podvozkem a já se vrhnul na úpravy.
Kola, která tam měl z japonska, byly podobné Tecno TRV, které dělala Aoshima a zbytek jsem upravil. Jeho Toyota byla EU verze, zatímco ve stavebnici byla JP verze.
Lišilo se to v následujícím:
Co bylo potřeba vyrobit z destiček, tmelu a nanovo:
- přední podnárazník
- spz světla na zadní nárazník
- blinkry na blatníky
- vyrýt střešní okno
- uříznout plato kufru a tím pádem vymodelovat kufr zevnitř s koberečkem a udělat domky tlumičů
- rozřezat pravostrannou palubku, přelepit, přetmelit a přerýt na levostranku
- udělat ofuky na okna z čirého plastu
- odvrtat díry a udělat tažný oka
- vyrobil jsem rozpěrnou tyč do motoráku
- větší koncovku výfuku
- snížit
- odvrtat emblém z masky
- udělat plastové lemy blatníků (udělal jsem ze tmelu)
- naznačil jsem puchýřky od rzi a dodělal dovnitř banánovou slupku, jako moje poznávací znamení, které dávám do civilních aut.
Chyb tam je dost, co se týče kastle, někde jsem proleštil a na lišty na stranách jsem neměl už k dispozici airbrush, tak je štětcovaný a ty stopy štětcem jsou vidět.
Obouchaný červený blatník jsem naznačil tak, že jsem lak jen zmatnil 4000 smirkem a hodila by se kabeláž do motoru - bez ní to vypadá trošku sušší, ale stále je to líbivé.
Stěrače jsem neřešil leptem, laik to nepozná.
Barva je TS-42 sprej + TS13 lak + leštěno KPM Bratislavou. Matný části jsou na hulváta Zero černá na šedém primeru.
Ale zachoval jsem pružící podvozek + jsem to konečně dodělal
Originál, než se prodal:
Takhle to vypadalo zkusmo - bylo potřeba hodně úprav
Ofuky jsem udělal tak, že jsem si udělal kopyto a pak nahříval nad svíčkama a zamačkával prsty v rukavicích na zimu, aby to chytlo tvar. Chtěl jsem vakuform, ale nevymyslel jsem, jak bych odsával vzduch
Zadní plato jsem uřízl, protože to v reálu nebylo, ale tím jsem musel dodělat vnitřek kufru a domky tlumičů + kobereček
A takhle vypadala hotová, když jsem ji dovezl do Sosnové předat:
Naposledy upravil Madish dne 19 zář 2018, 21:35, celkově upraveno 5
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
"Každej chce kedlubny!"
http://www.kedlubna.com
"Ronnie Peterson - Narodil se, aby jezdil s čímkoli, ale hlavně bokem"
F1 Racing, 05/2008
"Každej chce kedlubny!"
http://www.kedlubna.com
"Ronnie Peterson - Narodil se, aby jezdil s čímkoli, ale hlavně bokem"
F1 Racing, 05/2008