Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Rozdíly mezi Su-17 M3 a M4

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 31 • Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

Re: Rozdíly mezi Su-17 M3 a M4

Příspěvekod Tango » 31 kvě 2018, 09:24

Zmatené to je. Každopádně ten libyjský, jehož fotku jsi dával, je Su-22M-3.
Jaroslav 'Tango' Hátle
účetní mafie SPL Liberec
Uživatelský avatar
Tango
 
Příspěvky: 5190
Registrován: 12 dub 2005, 15:51
Bydliště: Liberec
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Rozdíly mezi Su-17 M3 a M4

Příspěvekod Johny22 » 31 kvě 2018, 09:49

Су-20 (изделие «С-32МК») Экспортный Су-17М. Имел упрощённое БРЭО и меньшую номенклатуру вооружения. Первый полёт выполнил лётчик-испытатель ОКБ А. Н. Исаков 15 декабря 1972 года. Серийное производство осуществлялось на заводе в Комсомольске-на-Амуре с 1972 по 1975 год.
Су-22 (изделие «С-32М2К», Fitter-F) Экспортный Су-17М2 с двигателем Р-29БС-300. Серийный выпуск был организован в 1977—1978 годах.
Су-22М (изделие «С-52К», Fitter-J) Экспортный Су-17М3 с двигателем Р-29БС-300 и БРЭО от Су-17М2 (ЛД «Фон»). Первый полёт выполнил лётчик-испытатель ОКБ Е. С. Соловьёв 24 мая 1977 года. Выпускался с 1978 по 1984 год.
Су-22М3 (изделие «С-52МК») Экспортный Су-17М3 с двигателем Р-29БС-300 и оригинальным БРЭО (ЛДиП «Клён-ПС»). Выпускался малой серией в 1982—1983 годах.
Су-22М4 (изделие «С-54К») Экспортный Су-17М4. Выпускался с 1983 по 1990 год.
Су-22У (изделие «С-52УК») Экспортный Су-17УМ с двигателем Р-29БС-300. Первый полёт выполнил лётчик-испытатель Е. С. Соловьёв 22 декабря 1976 года. Серийное производство спарок осуществлялось с 1976 по 1982 год.
Су-22УМ3 (изделие «С-52УМ3К») Экспортный Су-17УМ3 с двигателем Р-29БС-300 и оригинальным БРЭО (ЛДиП «Клён-ПС»). Серийный выпуск был организован в 1983—1984 годах.
Су-22УМ3К Экспортный Су-17УМ3 с оригинальным двигателем АЛ-21Ф-3 и оригинальным БРЭО. Серийное производство начато в 1984 году, и продолжалось вплоть до 1990 года.
Johny22
 
Příspěvky: 125
Registrován: 01 led 2015, 17:34
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Rozdíly mezi Su-17 M3 a M4

Příspěvekod Tango » 31 kvě 2018, 09:58

Prošel jsem si knížku od Jefima Gordona Su-7/-17/-20/-22 a musím se Johnymu22 omluvit. Od Su-17M3 (Izdělie S-52) skutečně existují dvě exportní verze - Su-22M (izdělie S-52K) a Su-22M3 (izdělie S-52M3K), lišící se elektronikou.
Teď mi ale poraď jaké provedení jsou syrské a jemenské, které mají všechny znaky Su-22M3, ale mají motor AL-21?
Jaroslav 'Tango' Hátle
účetní mafie SPL Liberec
Uživatelský avatar
Tango
 
Příspěvky: 5190
Registrován: 12 dub 2005, 15:51
Bydliště: Liberec
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Rozdíly mezi Su-17 M3 a M4

Příspěvekod Johny22 » 31 kvě 2018, 12:04

Tango, dej sem jejich fotku a já ti to vysvětlím. Sýrie měla obě varianty, o jemenských nevím, pochybuju, ale že najdeš fotku Su-22M3 s motorem AL-21F3. Ta fáma o libyjských Su-22M3 vznikla za nedávné války NATO proti Libyi. Ani zpravodajci NATO neuměli rozpoznat rozdíl mezi variantou Su-22M a Su-22M3 a vesele hlásili zničení Mtrojek. Přitom rozdíl v bojových možnostech těchto verzí je dost podstatný. Emko bylo poskládáno z přední částí trupu a křídel prvních sérií Su-17M3, tedy bez závěsníků pro R-60 a s děleným krytem předního podvozku. Zadní část trupu a motor byly z exportní Su-22, avionika a vázbroj byla ze Su-17M2. Em trojka byla plnohodnotná Su-17M3, včetně avioniky a výzbroje, jen zadní část trupu a motor byly stejné jako na exportní Su-22. Chápu, že pro někoho je to složité k pochopení.
Johny22
 
Příspěvky: 125
Registrován: 01 led 2015, 17:34
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Rozdíly mezi Su-17 M3 a M4

Příspěvekod Tango » 31 kvě 2018, 12:28

Ona ta záměna spočívá především v tom, že obojí je exportní varianta Su-17M3, proto se tak nějak (byť nesprávně) obě varianty shrnují jako Su-22M3.
Rozdíly mezi těma dvěma variantama znám, jen jsem dodneška měl za to, žo to jsou jen rozdíly v rámci 22M3.
Jaroslav 'Tango' Hátle
účetní mafie SPL Liberec
Uživatelský avatar
Tango
 
Příspěvky: 5190
Registrován: 12 dub 2005, 15:51
Bydliště: Liberec
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Rozdíly mezi Su-17 M3 a M4

Příspěvekod Kubouš » 31 kvě 2018, 19:21

Škoda, že jsem si neofotil ten vývojový stroj, co měl letos v Jihlavě pan Dúbravčík. Tu historii a přehled verzí tam měl vcelku přehledně podanou včetně reálných označení od výrobce.
Kuba Jirásek
Beep! Beep!


in progress: Antonov An-225 Mrija
Hotovo v r. 2018 - viewtopic.php?f=6&t=124977 Hotovo v r. 2019 - viewtopic.php?f=6&t=131298 Hotovo v r. 2020 - viewtopic.php?f=6&t=137559
Hotovo v r. 2021 Hotovo v r. 2022 Hotovo v r. 2023 Hotovo v r. 2024
Uživatelský avatar
Kubouš
 
Příspěvky: 10997
Registrován: 12 úno 2007, 18:00
Bydliště: blízko Pardubic :-)
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Rozdíly mezi Su-17 M3 a M4

Příspěvekod Johny22 » 01 čer 2018, 05:19

Vývoj Su-17
Přílohy
Beze.jpg
Vývojová řada Su-17 (jen sériově vyráběné letouny)
Johny22
 
Příspěvky: 125
Registrován: 01 led 2015, 17:34
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Rozdíly mezi Su-17 M3 a M4

Příspěvekod Otisaq » 01 čer 2018, 09:24

Zajímavá debata... Koukám, že to je tak "jednoduchý", že se na libyijce asi vykaslu a spíš budu koukat po nějaké ruské m4...:-)
Rozestavěno:

Dokončeno:
Uživatelský avatar
Otisaq
 
Příspěvky: 2127
Registrován: 09 dub 2007, 22:28
Bydliště: Praha
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Rozdíly mezi Su-17 M3 a M4

Příspěvekod harvy5 » 08 čer 2018, 08:24

Este som na Holy,tak si to nemozem overit,ale Su-22M tusim nemohla nosit R-60.A mohol by sem niekto hodit foto Syrskej Su-22M-3 s AI-21?Ja mam len s R-29 a s AI-21 mam lem M-4.
Uživatelský avatar
harvy5
 
Příspěvky: 2187
Registrován: 19 úno 2006, 15:11
Bydliště: Port Darwin,AUS
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Rozdíly mezi Su-17 M3 a M4

Příspěvekod Hansi » 08 čer 2018, 16:42

Síce možno napíšem hlúposť, lebo nie celkom rozumiem Tvojej otázke, ale Su-22M4 mohla nosiť R-60, boli štandardne podvesené, rovnako aj Su-22M3. Závesník pre R-60 má označenie PD62-32 a na ten išla lišta APU-60-1.
Hansi
 
Příspěvky: 5695
Registrován: 04 zář 2005, 23:35
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Rozdíly mezi Su-17 M3 a M4

Příspěvekod harvy5 » 08 čer 2018, 18:08

Hansi píše:Síce možno napíšem hlúposť, lebo nie celkom rozumiem Tvojej otázke, ale Su-22M4 mohla nosiť R-60, boli štandardne podvesené, rovnako aj Su-22M3. Závesník pre R-60 má označenie PD62-32 a na ten išla lišta APU-60-1.

Hansi ja viem co je to PD-62 aj ze M-3 a M-4 ju maju.Na Su-22M-4 som sa tiez ucil robit GO,a predtym som aj teoriou musel prejst. Ja sa pytam ci aj Su-22M,tie boli len s motorom R-29 v Lybii,Peru a Vietname mozu nosit R-60.Ked sa da APU-60 podvesit pod Mig-21 a aj L-39.
Uživatelský avatar
harvy5
 
Příspěvky: 2187
Registrován: 19 úno 2006, 15:11
Bydliště: Port Darwin,AUS
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Rozdíly mezi Su-17 M3 a M4

Příspěvekod Johny22 » 09 čer 2018, 18:25

Podle mne Su-22M rakety R-60 nenosily, neměly je v exportní výzbroji. Výzbroj byla odvozena od Su-17M2 respektive od Su-22. Na všech fotkách peruánských Su-22M jsou pouze rakety R-13M.
Přílohy
1273150_688264531235425_5361980005205082601_o.jpg
Ve škále výzbroje peruánských Su-22 a Su-22M (vlevo) se R-60 nevyskytuje.
Johny22
 
Příspěvky: 125
Registrován: 01 led 2015, 17:34
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Rozdíly mezi Su-17 M3 a M4

Příspěvekod Martin Král » 09 čer 2018, 20:15

A nebo R-3S

a97cd4be-a9aa-4453-9288-6f44b8270ef6.jpg

FLICKR

Rozestavěno :
Merkava
Mig-21F-13+UM
Mig-21Bis+Mig-21SMT
Uživatelský avatar
Martin Král
 
Příspěvky: 2773
Registrován: 02 pro 2005, 20:55
Bydliště: Hradec Králové
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Rozdíly mezi Su-17 M3 a M4

Příspěvekod Milos984 » 25 zář 2018, 07:46

Píšem to s krížikom po funuse, ale predsa, ak by niekto mal záujem popasovať sa s modelom Su-22-tky, napr. aj Sýrskej.
Pripájam fotky, ktoré dajú predstavu o jednotlivých rozdieloch.
Prvý set je od ruského korešpondenta sašu Kots-a zo základne Dmeyr, kde sa nachádzalo niekoľko dolietaných Su-22-jek, hlavne starších verzií, a v ÚL-e aj jedna "časná" Su-22-ka: https://twitter.com/sashakots/status/985242164648136704
Мой фотоэксклюзив с авиабазы Думейр. Проверено, попаданий нет. Фото (с) Комсомольская правда
-> https://pbs.twimg.com/media/DaxIg0HXkAESZmv.jpg Je dosť očesaná ale je vidieť príslušné znaky verzie.
a tu už je regulérna Su-22M3-ka, aj keď vyzerá, že ma vylietaný resurs: https://twitter.com/Syr_Mil_Wik/status/ ... 3964921856 -> https://pbs.twimg.com/media/DhYJmbcWkAEvW_D.jpg
Přílohy
Su-22M, rozdíli.2.jpg
Su-22M, rozdili.1.jpg
https://www.helion.co.uk/military-histo ... 87c52bda19
Milos984
 
Příspěvky: 215
Registrován: 13 dub 2016, 11:07
Bydliště: ccedeer
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Rozdíly mezi Su-17 M3 a M4

Příspěvekod IvoP » 25 zář 2018, 17:51

Zběžně jsem prošel toto vlákno a zjistil, že zcela opomenut je rozdíl mezi oběma verzemi ve tvaru resp. profilu hřbetu shora. Su-17M3 vznikla z verze UM, kde širší přední část hřbetu byla jednoduše "přilepena" k původnímu štíhlému hřbetu o konstantním průřezu z M2. V místě přechodu mezi štíhlou zadní sekcí hřbetu a jeho přední částí rozšiřující se směrem ke kabině je proto zlom. V případě Su-17M4 již konstruktéři kvůli aerodynamice vyhladili linii hřbetu do více plavného přechodu. Vyhledejte a srovnejte si půdorysné fotografie obou verzí. Prostým odřezáním vstupu tepelného výměníku z Su-17M4 a zatmelením tedy M3 se správným tvarem hřbetu neuděláte.
IvoP
 
Příspěvky: 56
Registrován: 13 črc 2012, 13:37
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 31 • Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Clario, Libor Kučera a 13 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY