Inak Martin,pripúšťaš teoreticky,že tam mohlo byť nejaké obdobie keď lietal s tým bielym čumákom a už mal tie biele pruhy pod krídlom? HM,lenže to sa potom mohlo kľudne stať aj to,že už mal aj ten spevnený chvost,aj pruhy aj biely čumák. Kua,keď už asi nežije žiaden dedko,že by sme sa ho skočili opýtať.
A keď to takto nesedí,skúšal si priložiť kabinku a štítok,či to nebude robiť neplechu a nebudu úzke,keď to vlastne necháme roztiahnuté?
Já nic nepřipouštím, to ať si každý rozhodne sám Podle fotky kterou jsme našel na daný stroj z blíže neurčeného období bych pruhy nedal, ale to už se budem točit dokolečka. Jiná mašina ukazuje že kombinace pruhy + bílý čumák je možná. Je tedy na tobě jak si nakonec model vybarvíš. Jiná mašina ukazuje bílý čumák + žlutý pruh na svrchu ale není vidět spodek... Kabinku jsem nepřikládal, ale nemělo by to mít na nic vliv. Zkusím večer jestli vzpomenu.
LuMar píše:Tak to som rád Martin,že nie som celkom sprostý,keď to aj tebe teda nepasuje.Zvolil som presne ten postup ako ty,tiež radšej dolepím nejaký plast navrchu ako brúsiť celý bok.
Je to vada stavebnice, tyhle části trupu nesedí. Najdeš to i v recenzích na Hyperscale a podobně.
Kolega stavěl Bubbletopa a co si pamatuju tak mu ty druhé díly díly pro Bublinu seděly v relativně pohodě. Žádný velký schody ani tmelení neměl. Že by problém jen u Car Dooru?
Stavěl jsem ho stejným způsobem - přilepil oddělené díly k bokům trupu a následně vyplnit škvíru na spojích polovin. Kabina pasovala celkem bez problémů. Viz můj Tiffy z krabičky: http://brzekmodely.webnode.cz/fotogalerie/#webtyp2-jpg
Možná je otázka Černochu jestli budeš dělat kabinu otevřenou nebo zavřenou. Já jsem dělal zavřenou a trup jsem brousil. Díra byla pekelná a kdybych ji zatmelil, kabinu bych tam prostě nedostal (zkušenost cca 2-3 měsíce stará).
Nejlepší na právě dokončeném modelu je to, že můžete s klidným svědomím vtrhnout do kitníku a vybrat si další.
Tak si dovolím odcitovat, co se píše v monografii na Typhoona o vývoji označení: V září 1942 byl zaveden první prvek - žlutý pruh o šířce 1 stopy (305 mm), který začínal na náběžné hraně křídla v místě vnitřního kanónu a končil na odtokové hraně křídla. Následně bylo od 19.listopadu 1942 zavedeno zbarvení přídě od vrtulového kuželu až po náběžnou hranu křídla bílou barvou a 4 černé pruhy široké 12 palců (305mm) na spodní straně každého křídla. A od 5.prosince 1942 bylo nařízeno odstranit bílou barvu z přídě a naopak bílou doplnit mezi černé pruhy na spodku křídel..
Takže bych to asi viděl, že v Edím návodu je to OK, pokud to zobrazuje mašinu cca mezi 19.11. a 5.12. Samozřejmě to mohlo být ještě i krátce po 5.12. Ale vzhledem k tomu, že snad tu bílou odstranili z přídě na protesty pilotů, dá se asi předpokládat, že sami piloti dost tlačili na provedení změny zbarvení.. Tady na fotce je myslím evidentní, že tento Tiffy má bílou příď, černé pruhy a mezi nimi Medium Sea Grey . A jen tak mimochodem - vypadá to, že nemá žluté náběžné hrany křídla.. Což by v té době už určitě měl mít
Tímto se omlouvám, že jsem včera tvrdil, že tam bílá musí dle předpisu být.. Nemusí, jak správně psal Martin Č.. Mea culpa
Děkuji Jirkovi že si dal tu práci a dohledal že nekecám. Nicméně jak je vidět na některých strojích tak kombinace bílá příď + bílé pruhy na spodku byla možná, asi to ne všude stačili odstranit tak rychle. Ještě k tomu žluté pruhy na křídle shora a na stole bude pěkný kanárek.
Super chlapi,veľká vďaka.Takže staviam podľa návodu z Eduarda.
Mimochodom Martin,nahodil som krídlo a keď som spasoval spodok s tupom,tak mi vznikla špára ( možno do 0,75mm) na pravej polovici krídla z vrchu.Zaujímavé,že len na tej pravej strane,na ľavej to pasuje dobre.Ale tak to len tak naokraj.
Chlapi kľudne sem dávajte všetko o tomto zaujímavom lietadle,ja myslím,že táto téma by sa mohla uživiť.